Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Spelling in English compounds is not very reliable as well because they can have different spelling even in the same text,

e.g. war-ship, blood-vessel can be spelt through a hyphen and also with a break,

insofar, underfoot, headmaster, loudspeaker can be spelt solidly and with a break (textbook, phrase-book, reference book).

In Modern English:

a special type of compound words which are called block compounds, they have one uniting stress but are spelt with a break, e.g.` air piracy, `cargo module,` coin change,` penguin suit etc.

The semantic unity of a compound word is often very strong. (H. Paul, O. Jespersen, E. Kruisinga). In such cases we have idiomatic compounds where the meaning of the whole is not a sum of meanings of its components, e.g. ladybird (an insect), skinhead (a person), bluestocking (a person),

man-of-war (a war-ship) etc.

In nonidiomatic compounds semantic unity is not strong, e. g., airbus, to bloodtransfuse, astrodynamics, etc.

English compounds have the unity of morphological and syntactical functioning. (A. Smirnitsky – formal integrity): a shipwreck but (the) wreck of (a) ship. They are used in a sentence as one part of it and only one component changes grammatically, e.g. These girls are chatter-boxes. «Chatter-boxes» is a predicative in the sentence and only the second component changes grammatically.

There are two characteristic features of English compounds:

a) Both components in an English compound are free stems, i.e. they can be used as words with a distinctive meaning of their own. The sound pattern is the same except for the stresses, e.g. «a` green-house» and «a` green `house». Whereas in Russian compounds the stems are bound morphemes.

b) English compounds have a two-stem pattern, with the exception of compound words which have form-word stems in their structure, e.g. middle-of-the-road, off-the-record, up-and-doing etc.

The two-stem pattern distinguishes English compounds from German ones.

WAYS OF FORMING COMPOUND WORDS.

Compound words in English can be formed not only by means of composition but also by means of :

a) reduplication, e.g. too-too, and also by means of reduplication combined with sound interchange , e.g. rope-ripe,

b) conversion from word-groups, e.g. to micky-mouse, can-do, makeup etc,

c) back formation from compound nouns or word-groups, e.g. to bloodtransfuse, to fingerprint, etc ,

d) analogy, e.g. lie-in ( on the analogy with sit-in) and also phone-in, brawn-drain (drain of muscles)(on the analogy with brain-drain) etc.


Читайте також:

  1. An Extract from the Late Middle English works criticizing the Church
  2. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  3. CLASSIFICATIONS OF ENGLISH COMPOUNDS
  4. Compose sentences in English using the word-combinations from Ex. 8.
  5. Conversion is the main way of forming verbs in Modern English. Verbs can be formed from nouns of different semantic groups and have different meanings, e.g.
  6. D) compound-shortened words (contracted compounds),
  7. Different phonological schools and their concept of phoneme
  8. Different valency
  9. Differentiating consonants with same location and manner of articulation
  10. Discuss the basic situations: a) you show your city to English-speaking visitors; b) you take them on a sightseeing route; c) you answer the guest’s questions.
  11. Discuss the basic situations: a) you show your city to English-speaking visitors; b) you take them on a sightseeing route; c) you answer the guest’s questions.
  12. ENGLISH AS A MEANS OF INTERNATIONAL COMMUNICATION




Переглядів: 683

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
COMPOSITION | CLASSIFICATIONS OF ENGLISH COMPOUNDS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.