Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Типи соціально–психологічних конфліктів на виробництві

 

У будь–якому колективі майже щодня можуть зароджуватися великі й малі конфлікти. Аналізуючи їхню природу, психологи визначили їх соціально–психологічні типи:

 

Типи конфліктів Горизонтальні конфлікти Вертикальні конфлікти знизу догори Вертикальні конфлікти згори донизу
Бар'єр у досяг-ненні основних цілей спільної трудової діяльності Дії одного є бар'єром для успішної діяльності іншого Керівник не забезпечує успішної діяльності підлеглих Підлеглі гальмують досягнення основної цілі керівника
Бар'єр у досягненні особистих цілей спільної трудової діяльності Дії одного є бар'єром для досягнення особистих цілей інших Керівник не забезпечує умов для до-сягнення ос-обистих ціл-ей підлеглих Підлеглі створюють бар'єр керів­никові у досяг-ненні ним осо-бистих цілей
Бар'єр – прийняття норми, очікування Конфлікт поведінки і норм у групі Дії керівни-ка, стиль ро-боти не від-повідають очікуванням підлеглих Дії підлеглого як носія певної соціальної ролі не відповідають очікуванням керівника
Особистісні конфлікти Особистісна несумісність Лідери не ви-правдовують очікувань членів організації Члени організації не виправдовують очікувань його лідерів

 

Таблиця. Соціально–психологічні типи конфліктів

 

Конфлікти, зазвичай, у своїй основі мають декілька причин.

Монокаузальні конфлікти, тобто ті, що породжуються лише однією причиною, трапляються дуже рідко.

Дослідження свідчать, що люди рідко реагують на конфліктні ситуації, які призводять до незначних втрат, або на ті, що не є, на їх погляд, для них небезпечними. Але гостро реагують у тих випадках, коли з'являється загроза їхнім інтересам. Справжній конфлікт розгортається, коли є намагання довести, що “я – правий, а він – ні”. Тоді одна сторона блокує позицію іншої, використовуючи різні способи та засоби впливу.

На основі аналізу життєвих ситуацій можна описати дії, які призводять до розвитку конфлікту:

– після першого зіткнення учасники конфлікту швидко починають шукати нові аргументи для підтримки своєї позиції або людей, які б їм допомогли це зробити;

– зростає кількість проблемних ситуацій і поглиблюється первинна причина конфлікту;

– збільшуються кількість учасників та їх активність;

– наростає емоційне напруження;

– змінюється ставлення до проблемної ситуації та конфлікту в цілому.

Враховуючи можливість розгортання конфлікту за такою схемою, слід своєчасно і належним чином зреагувати на ситуацію. Тоді процесом можна буде керувати так, щоб навіть у разі розгортання конфлікту врешті–решт досягти позитивних наслідків. При цьому в учасників конфлікту:

– зростає незадоволеність загальним станом справ;

– зменшується потяг до співробітництва;

– проявляються відданість своїй групі і непродуктивна конкуренція з іншими групами;

– з'являється уявлення про іншу сторону як про ворога, про свої цілі як позитивні, а про цілі іншої сторони як негативні;

– згортаються взаємодія і спілкування між конфліктуючими сторонами;

– надається більше значення “перемозі” над опонентами в конфлікті, аніж вирішенню проблеми, що стала його причиною.

 


Читайте також:

  1. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  2. Аналіз структури витрат у виробництві СМЗ
  3. Вартість є однією з основних ознак товару. Щоб продати права на об'єкти інтелектуальної власності чи ви­користати їх у власному виробництві, необхідно визначити їхню вартість.
  4. Вибір напівфабрикату або заготовки у машинобудівному виробництві
  5. Види конфліктів
  6. Види конфліктів за результатами
  7. Види та учасники збройних конфліктів.
  8. Використання об'єктів права інтелектуальної власності у власному виробництві
  9. Виробництві
  10. Гарантії прав працівників на охорону праці та здоров’я на виробництві.
  11. Державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання
  12. Державне управління охороною праці та організація охорони праці на виробництві.




Переглядів: 1954

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація конфліктів | Формування готовності до виходу з конфлікту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.247 сек.