ð відмінності в уявленнях про певну конкретну ситуацію;
ð різне розуміння та сприйняття цінностей;
ð відмінності у манері поведінки;
ð неправдива інформація;
ð незадовільні комунікації;
ð відмінності у життєвому досвіді;
ð різка зміна подій;
ð демонстрування негативних особистих якостей (недовіра, підозрілість, пихатість, ненависть) тощо.
Функціональні (конструктивні)
ведуть до підвищення ефективності діяльності організації та створюють позитивні наслідки
Дисфункціональні (руйнівні)
приводять до пониження рівня забезпечення особистих потреб, зменшення ролі групового співробітництва, і як результат, ефективності діяльності організації, тобто зумовлюють виникнення негативних наслідків
Безрезультатні
не приводять до жодних змін у діяльності організації
Види конфліктів за змістом
Внутрішньоособистий
Сторонами такої конфліктної ситуації є різні компоненти духовної структури людини
Міжособистий (діадний)
Виникає при розподілі ресурсів, робіт, матеріальних заохочень, обов'язків тощо, а також під впливом відмінностей у характері, знаннях, кваліфікаційних параметрах, рівнях інтелекту, ступенях сумісності тощо
Конфлікт між особою і групою
Породжується порушеннями групових норм, своїх обов'язків, загальних “правил гри”, культури взаємовідносин тощо
Міжгруповий
Виникає між лінійним і штабним персоналом, профспілкою і адміністрацією, формальними і неформальними групами тощо. Основною причиною є зіткнення інтересів різних груп.
Конфлікт між апаратом управління (керуючою системою) та виконавчим апаратом (керованою системою)
Виникає у результаті неефективних управлінських рішень, недоліків у комунікаціях, застосування апаратом управління неправомірних дисциплінарних заходів тощо
Міжорганізаційний конфлікт
Формується у вигляді конкурентних відносин між організаціями внаслідок боротьби за обмежені ресурси, споживачів, ринки. При цьому основними носіями такого конфлікту є власники організацій та керівники інституційного рівня управління