Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Джерела конфліктів протягом часу реалізації проекту

 

Завдання менеджера зводиться до вміння керувати конфліктами, ос­кільки вони можуть носити конструктивну (спільний пошук розв'язання конфлікту з вигодою для обох сторін) і деструктивну (коли кожен учасник конфлікту залишається при своїй думці) форму.

Конструктивні конфлікти пов'язані з розбіжностями і боротьбою по принципових проблемах науко­во-технічної і соціальної політики організації. Вони сприяють запобіган­ню застою, служать джерелом ідей, супроводжують формування нових наукових напрямків. Тому таких конфліктів не варто уникати, а плідно ви­користовувати.

Важливо встановити, як предмет розбіжності стосується ви­робничих проблем, а якою мірою — особливостей ділових іособистих взаємин учасників конфлікту. Необхідно також з'ясувати мотиви конфлікт­ного зіткнення працівників, спрямованість дій учасників конфлікту.

Із цією метою варто вислухати всіх учасників конфлікту, не квапити­ся з висновками й узагальненнями, уникати прояву особистих симпатій. Головне — домогтися взаєморозуміння учасників конфлікту, що визна­чає такі можливі випадки розв'язання конфлікту:


> взаємне примирення на об'єктивній основі;

> компроміс, що базується на частковому задоволенні бажань обох

сторін.

Деструктивні конфлікти можуть виникнути на тлі різкої розбіжності поглядів, інтересів людей у результаті невірного розуміння навколиш­ньої виробничої реальності. У таких конфліктах, крім розглянутих вище прийомів розв'язання, варто виявити твердість, аж до вживання організаційних заходів — розформу­вання групи чи звільнення ініціаторів конфлікту.

Можливі такі фактори, які сприяли б попередженню деструктивних конфліктів:

>- наявність ясних цілей;

> вміння уникати непотрібних суперечок;

>► вміння слухати інших;

> вміння уникати категоричних заяв;

>■ залучення всіх зацікавлених сторін;

> приближення інтересів сторін, мотивація;

> уникнення персональних оцінок;

>-вміння досягати компромісу та приймати рішення одноголосно.

Управління конфліктом - це цілеспрямована дія на ліквідацію (міні­мізацію) причин появи конфлікту або корекцію поведінки учасників.

Існує велика кількість методів управлінняконфліктами.

Укрупнено їх можна представити у вигляді декількох груп:

■ внутрішньоособовий метод (метод впливу на окрему особу);

■ структурні методи (ліквідація організаційних конфліктів);

■ міжособові методи або стилі поведінки в конфлікті;

■ переговори;

■ зворотні агресивні дії.

Загальновідомі п'ять стилів поведінки у конфліктних ситуаціях:

1. Ухилення.

2. Пристосування.

3. Компроміс.

4. Форсування.

5. Розв'язання проблеми .

Таблиця 5.5. П'ять моделей управління конфліктом

Модель Результат
Ухилення Тимчасовий результат, що не розв'язує проблеми    
Пристосування
Компроміс Забезпечує розв'язання конфлікту    
Форсування
Розв'язання проблеми    

 

 

Метод ухилення. Він базується на тому, що людина намагається ві­дійти від конфлікту, уникнути ситуації, що провокує протиріччя, та уни­кнути обговорення питання, що призводить до конфлікту.

Метод пристосування. Цей стиль характерний при природному не­бажанні уникнути конфлікту, тобто необхідно стимулювати почуття спільності в колективі.

Метод компромісу. Він характеризується прийняттям точки зору ін­шої сторони, але до певної межі. Проект-менеджер може ефективно йо­го використовувати при офіційних переговорах по контракту і при не­формальних переговорах з учасниками проекту.

Метод форсування. Примушення до прийняття однієї точки зору. Цей стиль ефективний, коли керівник має велику владу над підлеглими.

Метод розв 'язання проблем. Це визнання розбіжностей у думках і готовність ознайомитися з іншими точками зору, щоб краще зрозуміти причину конфлікту та знайти вихід, прийнятний для всіх. Розв'язання проблеми є синтезом усіх методів управління конфліктами і використо­вується, коли є досить часу і існує довіра між конфліктними сторонами.

Розв'язання конфліктів — це усунення повністю або частково при­чин, які провокують конфліктну ситуацію.

Успішне розв'язання конфлік­тів передбачає:

1. Забезпечення підлеглих конкретними документами про їхні обов'язки, постановка завдання, формулювання мети й уточнення лінії поведінки персоналу для її досягнення.

2. Уважне з'ясування причин поведінки людей.

3. Відмову від моральних наставлянь і погроз.

4. Застосування покарання, якщо працівник цього заслуговує.

5. Пошук виходу з ситуацій, що загострилися, а не з'ясування сто­сунків.

6. Не дозволяти іншим виводити себе з рівноваги.

7. Не припускати боротьби серед підлеглих.

8. Постійно працювати над правильним викладом думок.

9. Учитися уважно слухати.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  3. VII. Етап проектування
  4. VII. Етап проектування
  5. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  6. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.
  7. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  8. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  9. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  10. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  11. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  12. Аналіз комерційної здійснимості (спроможності) проекту




Переглядів: 811

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття конфлікту | Методи навчання персоналу у проектах

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.