| стр.
|
ПЕРЕДМОВА……………………………………………………..
|
|
Розділ І.ТЕОРЕТИКО–МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ЕТИКИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ……………………………………………..
|
|
Тема 1. ПРЕДМЕТ, МЕТА І ЗАВДАННЯ, ФУНКЦІЇ ЕТИКИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ…………………………………………
|
|
1. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
|
|
2. До джерел етики соціальної роботи……………………………
|
|
3. Предмет, функції і завдання етики соціальної роботи………..
|
|
3.1. Поняття моралі і етики………………………………………..
|
|
3.2. Об’єкт, предмет, мета і завдання етики соціальної роботи..
|
|
3.3. Функції етики соціальної роботи………………………….
|
|
4. Взаємозв’язок етики з іншими науками, що вивчають мораль
|
|
5. Майбутнє етики соціальної роботи в Україні…………………
|
|
6. Завдання і зміст навчального курсу “Етика соціальної роботи”……………………………………………………………..
|
|
Тема 2. МОРАЛЬНА СВІДОМІСТЬ ОСОБИСТОСТІ СОЦІАЛЬ-НОГО ПРАЦІВНИКА………………………………………………..
|
|
1. Поняття і структура моральної свідомості особистості соціального працівника………………………………………….
|
|
2. Принципи педагогічної моралі……………………………….
|
|
2.1. Категоричний імператив Іммануїла Канта та його сучасна критика………………………………………………….
|
|
2.2. Принцип педагогічного гуманізму……………………..
|
|
2.3. Принцип педагогічного оптимізму……………………
|
|
2.4. Принцип колективізму………………………………….
|
|
2.5. Принцип громадянськості й патріотизму……………..
|
|
Тема 3. НАЙВАЖЛИВІШІ МОРАЛЬНО–ЕТИЧНІ КАТЕГО-РІЇ ТА КАТЕГОРІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА…………………………………………………..
|
|
1. Поняття категорій етики……………………………………..
|
|
2. Найважливіші морально-етичні категорії………………….
|
|
3. Етичні категорії добро і зло, обов’язок, щастя, совість, гідність, честь……………………………………………………
|
|
4. Найважливіші категорії етики соціальної роботи………….
|
|
Тема 4. ЕТИЧНІ ПРИНЦИПИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ……….
|
|
1. Поняття закону, закономірності, принципу, норми, стандарту
|
|
2. Міжнародні і українські принципи етики соціальної роботи…
|
|
2.1. Міжнародні етичні принципи соціальної роботи……………
|
|
2.2. Українські етичні принципи соціальної роботи……………..
|
|
3. Найважливіші принципи етики соціальної роботи з клієнтами
|
|
Тема 5. МОРАЛЬНІ НОРМИ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ……………
|
|
1. Типові інтереси у соціальній роботі та шляхи їх узгодження й гармонізації………………………………………………………
|
|
2. Моделі прийняття рішень, проблемні ситуації та професійні межі в соціальній роботі………………………………………….
|
|
3. Позиції, з яких може виступати соціальний працівник стосовно клієнта…………………………………………………..
|
|
4. Стандарти етичної поведінки, викладені в “Міжнародних етичних стандартах соціальних працівників”…………………..
|
|
4.1. Основні стандарти етичної поведінки………………………
|
|
4.2. Стандарти поведінки соціального працівника стосовно клієнтів…………………………………………………………….
|
|
4.3. Стандарти стосунків соціального працівника з агентствами й організаціями……………………………………………………
|
|
4.4. Стандарти поведінки соціального працівникастосовно колег………………………………………………………………..
|
|
4.5. Стандарти професії соціального працівника……………….
|
|
5. Стандарти етичної поведінки, викладені в “Українських етичних стандартах соціальних працівників”…………………...
|
|
5.1. Етична поведінка стосовно професії……………………….
|
|
5.2. Етична поведінка стосовно колег…………………………..
|
|
5.3. Етична поведінка стосовно клієнтів………………………..
|
|
5.4. Етична поведінка стосовно взаємодіючих організацій…….
|
|
Тема 6. ОСОБИСТІСНІ ЯКОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВ-НИКА (МОРАЛЬНО–ЕТИЧНИЙ АСПЕКТ)…………………..
|
|
1. Найважливіші моральні чинники, що характеризують соціального працівника як особистість………………………….
|
|
2. Моральна поведінка соціального працівника, її найважли-віші характеристики……………………………………………….
|
|
Тема 7. ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА ТА ШЛЯХИ ЇЇ СТАНОВЛЕННЯ Й РЕАЛІЗАЦІЇ………………………………………………………
|
|
1. Поняття педагогічної майстерності……………………………
|
|
2. Елементи педагогічної майстерності………………………….
|
|
3. Соціальна ситуація і соціальне завдання………………………
|
|
4. Шляхи формування і реалізації професійної майстерності…..
|
|
Тема 8. МАЙСТЕРНІСТЬ СПІЛКУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА……………………………………………………
|
|
1. Професiйне спілкування у соцiальнiй роботi………………….
|
|
2. Моделi комунікації……………………………………………..
|
|
3. Спiлкування як взаємодiя………………………………………
|
|
4. Удосконалення навичок усного мовлення……………………..
|
|
5. Мовні тактики переконання……………………………………
|
|
6. Удосконалення навичок слухання……………………………..
|
|
7. Механiзми соціальної перцепції……………………………….
|
|
8. Емпатійне спілкування…………………………………………
|
|
Розділ ІІ. МОРАЛЬНО–ЕТИЧНІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА..................................................
|
|
Тема 9. ДЕОНТОЛОГІЯ ТА ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ В ОКРЕМИХ ВИДАХ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ………………………………..
|
|
1. Поняття деонтології…………………………………………….
|
|
2. Типи взаємовідносин між суб’єктами взаємодії у соціальній роботі………………………………………………………………
|
|
2.1. Відповідальність і обов’язок соціального працівника перед суспільством і державою………………………………………….
|
|
2.2. Відповідальність і обов’язок соціального працівника перед професією………………………………………………………….
|
|
2.3. Відповідальність соціального працівника перед колективом (колегами)…………………………………………………………
|
|
2.4. Відповідальність соціального працівника перед клієнтом і його близькими……………………………………………………
|
|
2.5. Обов’язок соціального працівника перед самим собою…….
|
|
Тема 10. ЕТИКА ВЗАЄМОВІДНОСИН З КЛІЄНТАМИ……….
|
|
1. Принципи моральних взаємовідносин з клієнтами при вирішенні їх проблем……………………………………………..
|
|
2. Культура поведінки соціального працівника з клієнтом: вітання, представлення, звертання, спілкування тощо………….
|
|
3. Ввічливість, тактовність, етична відповідальність при розробці плану вирішення проблеми клієнта……………………
|
|
Тема 11. ЕТИКА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З РІЗНИМИ КАТЕГОРІЯМИ КЛІЄНТІВ……………………………………..
|
|
1. Етика соціальної роботи з людьми похилого віку……………
|
|
1.1 Соціальне становище і психофізіологічні особливості людей похилого віку………………………………………………
|
|
1.2. Етичні особливості роботи соціального працівника з людьми похилого віку……………………………………………..
|
|
1.3. Принципи та форми етики соціальної роботи з людьми похилого віку………………………………………………………
|
|
1.4. Вміння та навички, необхідні соціальному працівнику при роботі з людьми похилого віку……………………………………
|
|
2. Етика соціальної роботи з людьми з iнтелектуальною недостатнiстю………………………………………………………
|
|
2.1. Становище людей з iнтелектуальною недостатнiстю………
|
|
2.2. Теоретичнi засади та принципи роботи з людьми з iнтелектуальною недостатнiстю………………………………….
|
|
2.3. Методи і методика роботи……………………………………
|
|
3. Етика соціальної роботи з людьми із залежністю від психоактивних речовин……………………………………………
|
|
4. Принципи й засади роботи з рідними групами жертв насилля
|
|
5. Етика соціальної роботи з дітьми, які залишилися без батьківського піклування………………………………………….
|
|
Тема 12. КОНФЛІКТИ, ШЛЯХИ ЇХ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТА РОЗВ'ЯЗАННЯ…………………………………………………….
|
|
1. Визначення конфлікту………………………………………….
|
|
2. Конфліктні ситуації…………………………………………….
|
|
3. Класифікація конфліктів……………………………………….
|
|
4. Типи соціально–психологічних конфліктів на виробництві…
|
|
5. Як визначити сутність конфлікту………………………………
|
|
6. Формування готовності до виходу з конфлікту……………….
|
|
7. Міжособистісні стилі розв'язання конфліктів…………………
|
|
8. Структурні методи розв'язання конфліктів……………………
|
|
9. Самостійне розв'язання конфліктів…………………………….
|
|
10. Розв'язання конфліктів за допомогою посередника…………
|
|
Тема 13. ЕТИКЕТ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА…………….
|
|
1. Історія виникнення етикету…………………………………….
|
|
2. Етикет як сукупність правил поведінки людини………………
|
|
3. Моральні основи етикету………………………………………
|
|
4. Діловий етикет…………………………………………………
|
|
4.1. Особливості ділового етикету………………………………..
|
|
4.2. Найважливіші правила ділового спілкування……………….
|
|
4.3. Правила спілкування в ділових зустрічах і переговорах…….
|
|
4.4. Етикет ділового письма………………………………………
|
|
4.5. Удосконалювання навичок письма…………………………..
|
|
5. Етика керівника…………………………………………………
|
|
5.1. Норми поведінки керівника…………………………………..
|
|
5.2. Поради керівникові щодо уникнення внутрішньо особистісних конфліктів…………………………………………..
|
|
5.3. Стислі нотатки із книги китайського мудреця IV ст. до н.е. Лао Цзи “Дао де Цзин”……………………………………………
|
|
Тема 14. АКТУАЛЬНІСТЬ ДОСЛІДЖЕНЬ ЕТИЧНИХ ПРОБЛЕМ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ………………………………………………
|
|
1. Сутність наукового дослідження………………………………
|
|
2. Організація соціально-педагогічного дослідження…………...
|
|
3. Система методів і методика соціологічного дослідження……
|
|
4. Етичні аспекти досліджень у соціальній роботі………………
|
|
5. Етичне виховання соціального працівника……………………
|
|
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ…………………………………………..
|
|
ЗМІСТ……………………………………………………………….
|
|