Навчальна: з метою глибшого сприйняття життєвих явищ розкрити перед учнями світ дитячих образів у творах різних жанрів та композиторів; розкрити поняття саундтрек; зосередити увагу учнів на кінофільмах, у яких музика є дійовою особою або допомагає яскравіше розкрити зміст та образи героїв;
Розвивальна: розвивати здатність виявляти головну думку в сюжетах музичних кінофільмів;
Виховна: прищеплювати учням естетичний смак.
Музичний матеріал: «До-ре-мі» з кінофільму «Звуки музики» Р. Ч. Роджерса, «Пісня про дітей» І. Єфремова з кінофільму «Пітер Пен», музика Г. Гладкова до мультфільму «Бременські музиканти», «Крилаті каруселі» Є. Крилатова.
Наочні посібники: таблиця; портрети Р. Ч. Роджерса, І. Єфремова, Г. Гладкова, Є. Крилатова; фрагмент кінофільму «Звуки музики».
Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
Учні входять до класу під музичний супровід («До-ре-мі» з кінофільму «Звуки музики» Р. Ч. Роджерса).
ВСТУПНА ЧАСТИНА Організаційний момент Повідомлення теми, мети, завдань уроку (теми семестру та уроку написані на дошці)
Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Наймолодшим із мистецтв є кінематограф, значне місце в якому сьогодні по праву належить музиці. Ще до винайдення звукового кінематографа фільми супроводжувалися звучанням музики у виконанні піаніста. Із появою перших німих кінофільмів будь-який беззвучний рух на екрані викликав подив чи навіть острах: адже в природі кожен рух породжує звук. От і виникла потреба в музичному супроводі кінострічок. Із винайденням звукового кіно це мистецтво стало одним із найулюбленіших. Саме музика часто розкриває внутрішній, глибинний сенс екранної дії. Про те, як це відбувається, ми дізнаємось сьогодні на уроці.