Учитель. Прослухайте уважно спочатку українську народну пісню, а потім — фрагмент симфонії та дайте відповідь на запитання
· Що спільного, а що відмінного у звучанні Другої симфонії П. Чайковського та української народної пісні «Журавель»?
Слухання української народної пісні «Журавель» та фрагмента Другої симфонії П. Чайковського (IV частина)
· Якою за музичними характеристиками є українська народна пісня «Журавель»?
· Що нового ми чуємо у переосмисленій композитором народній мелодії?
Вокально-хорова робота Розспівування
Розучування української народної пісні«Журавель»
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА Підбиття підсумків уроку
Учитель. Завдяки поєднанню та взаємозбагаченню музичних жанрів музика стає яскравішою, більш насиченою різними образами.
Бліцопитування
· Чи справді слово та музика здатні викликати зорові уявлення?
· Як ви вважаєте, чому композитори поєднують у своїх творах різні музичні жанри?
· Що спільного у Другій симфонії П. Чайковського та «Вальсі- фантазії» М. Глінки?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Слухати музику за власним вибором.
Учні виходять із класу під музичний супровід («Вальс-фан- тазія» М. Глінки).
УРОК № 34 ПЕРЕВІР СЕБЕ!
Мета уроку :
Навчальна: узагальнити з учнями матеріал з теми семестру «Жанри камерно-інструментальної та симфонічної музики»; перевірити знання учнів за темою (тематична атестація); поглибити знання учнів на основі варіативного матеріалу навчальної програми;
виховна: стимулювати прагнення учнів досягти найкращого результату; прищеплювати зацікавленість творами музичного мистецтва, класичною та народною музичною спадщиною.
Музичний матеріал: твори, що вивчали та виконували впродовж семестру.