Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Слухання Василь Барвінський, квартет для двох скрипок, альта і віолончелі.

Квартет — це вокальний або ансамбль, що складається з чотирьох

Вступ.

Урок 20. ІНСТРУМЕНТАЛЬНА МУЗИКА .

Дата:

Мета:

Кожний із музичних інструментів, як і голос людини, має свій тембр. Він залежить від матеріалу, з якого виготовлений інструмент, — дерева чи металу, від розміру та форми корпусу, способів видобування звуків. За цими ознаками, як ви знаєте, утворилися певні групи інструментів.

Пригадайте, які існують сімейства музичних інструментів.

До струнних інструментів належать смичкові: скрипка, альт, віолончель і контрабас. Також у групу струнних входять арфа і популярна гітара. Пухові інструменти залежно від матеріалу розподіляються на дві підгрупи: дерев'яні та мідні. Всім відомі пронизливо дзвінкі — «металеві» — голоси труби, валторни чи тромбона. Звучання ударних інструментів, наприклад барабанів і металевих тарілок, гучне, різке. Окрему груп утворюють клавішні інструменти: фортепіано, орган, баян.

Схема розміщення інструментів у симфонічному оркестрі (ст.98)

- За допомогою схеми розкажіть про розміщення інструментів у симфонічному оркестрі.

А як зробити, щоб музичні інструменти грали злагоджено, не витрачаючи неповторність свого власного голосу? У музиці, як і в живописі, треба гармонійно дібрати звукові кольори. Майстер-художник використовує велику палітру різних відтінків, які доповнюють один одного в композиції. Так і в музиці. Історія музичної культури — це пошук особливого звукового колориту, гармонійного набору численних звукових фарб для злагодженого ансамблевого звучання.

Ансамбль — це не лише метро-ритмічна злагодженість. По-перше, це спільне музикування, тобто гра одного музичного твору кількома виконавцями. По-друге, це злагодженість, стрій, звучання кількох інструментів або голосів. По-третє, це назва колективу музикантів. Наприклад ансамбль скрипалів, ансамбль баяністів, вокальний ансамбль, камерний ансамбль. Слово «камера» з латинської означає «кімната», тобто це невеликий ансамбль. Також слово ансамбль» може бути використано як назва музичного твору. Гра в ансамблі потребує від музикантів особливого вміння, скільки б виконавців не грало разом — двоє (дует), троє (тріо) чи більше.

- Пригадайте байки І. Крилова «Квартет» та Л. Глібова «Музики». Про який ансамбль писали байкарі?

- Якими зображені музиканти у байках?

- Чому героям байки так і не вдалося виразно виконати музику разом?

- Які ваші враження від музики квартету?

- Як вона вплинула на вас?

- Чи відчуваються у квартеті інтонації української народної музики?

- Порівняйте ансамблеве виконання музики квартетом з виконанням про яке писали байкарі.

Роздивіться зображення інструментальних квартетів.(ст.100)

Назвіть інструменти, на яких грають музиканти.

Придумайте підписи до кожної фотографії.

Слухання Дмитро Акимов, «Марш нічних гномів»(п 'єса для ксилофона з оркестром)

-Якими музичними засобами композитор передав образи гномів?

- Чи допомагають інструменти у створенні образу?

Василь Олександрович Барвінський (1888—1963) — український «композитор, піаніст, педагог, диригент, музичний критик, організатор музичного життя. Спадщина композитора-лірика складається переважно з камерно-інструментальних творів, зокрема й для дітей.

Першою вчителькою музики композитора була мати — Євгенія Лобович, співачка і педагог. Пізніше його навчання як піаніста і композитора проходило у Львівській та Празькій консерваторіях. Початок творчої та педагогічної діяльності Барвінського пов'язаний зі Львовом, де він очолював Вищий музичний інститут імені М. Лисенка. Його рецензії та музично-критичні замітки друкувались у кількох десятках газет і журналів.

У 1948 р. В. Барвінського заарештували, він відбував покарання а одному з концтаборів Мордовії. Навіть там композитор активно працював, організовуючи самодіяльні колективи, навчаючи музичної грамоти всіх бажаючих. До Львова повернувся через 10 років без права викладати в навчальних закладах. До останніх днів життя Василь Барвінський продовжував творити: відновлював по пам'яті свої знищені під час арешту твори, безкоштовно консультував піаністів, брав участь у роботі Спілки композиторів. Після смерті Василя Барвінського було реабілітовано.

З давніх часів люди відчули й усвідомили різницю у звучанні музи них інструментів. Наприклад, в Англійському драматичному театрі час У. Шекспіра глядачі ще до підняття завіси знали, що буде відбувати» в наступній дії: трубні фанфари повідомляли про вихід королі посланників і вельмож; барабани супроводжували битви й мари а ніжні голоси флейт співали в сценах весіль і релігійних церемоній. Похмурі, зловісні голоси тромбонів чулися в сценах похорону, а люти та скрипки акомпанували пісням про кохання. Це було тоді, коли ще не існувало симфонічних оркестрів. 


Читайте також:

  1. Богдан Хмельницький Тимош Хмельницький Розанда Лупул Василь Лупул
  2. Василь Земляк (1923-1977) - Справжнє ім’я – Вацлав Вацик
  3. Василь Кисиленко
  4. ВАСИЛЬ СИМОНЕНКО
  5. ВАСИЛЬ СТУС
  6. Василь Сухомлинський (1918-1970).
  7. ВАСИЛЬЧЕНКО
  8. ВИДИ ТА ТЕХНІКИ СЛУХАННЯ І ЙОГО РОЛЬ У МІЖОСОБИСТІСНОМУ СПІЛКУВАННІ
  9. Лекція 2. Творче обличчя Ліни Костенко. Василь Стус: утвердження поета на позиції непримиренного борця проти тоталітаричної системи.
  10. Організація навчання дидактичного слухання (аудіювання) і розуміння мовлення
  11. Парламентські слухання з питань молодіжної політики
  12. Слухання Бенджамін Бріттен, «Путівник по оркестру для молоді».




Переглядів: 3439

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виконання пісні «Рідна мова» вірші П.Осадчука, муз. Б.Гірського | Слухання Бенджамін Бріттен, «Путівник по оркестру для молоді».

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.