МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правила формулювання питань анкети1. Необхідно користуватися простими словами. У залежності від рівня освіти респондентів, треба прагнути до того, щоб анкета відповідала їхньому словниковому запасу. 2. При складанні питань потрібно використовувати однозначні слова та терміни. У багатьох випадках ті самі слова: часто, рідко, дорого, дешево, багато, мало, доступні ціни, іноді, – мають неоднакове значення для різних респондентів. Тому необхідно завжди вживати конкретні показники, що недвозначно вказують на періодичність, міру, ціни тощо. Замість "часто", "рідко" потрібно вжити прийнятні показники "один раз у тиждень", "один раз на місяць" тощо. Якщо мова йде про ціни, їх необхідно вказувати конкретно або давати якісь межі цін "від - до". 3. При складанні питань необхідно уникати того, щоб в них була підказка. Ця типова помилка приводить до того, що дослідник одержує бажану для нього інформацію, а не ту, що відповідає реальним поглядам респондентів. 4. При складанні анкети варто уникати питань, що включають посилання на авторитетні особи або відомі фірми. Наприклад: "Чи згодні Ви з позицією Української асоціації Маркетингу, що...?" Є група респондентів, на яких питання такого типу роблять позитивний тиск, а в деяких групах навпаки – такі посилання викликають протест проти нав'язування оцінки. 5. Не рекомендується і використання альтернативних варіантів відповідей, що спеціально підібрані дослідником і також передбачають одержання бажаних відповідей. Причому, це може стосуватися навіть порядку розташування питань. Якщо перелік альтернативних варіантів занадто довгий, і вони досить складні, то ті з них, що даються наприкінці, мають більше шансів бути вибраними респондентами. 6. Проблеми, пов'язані з помилками пам'яті, виникають у тому випадку, коли респонденту пропонують підрахувати якусь конкретну цифру за досить тривалий період часу. Наприклад: "Скільки пачок прального порошку Ви купуєте протягом року?". Дослідник повинен використовувати більш прості питання або серію питань, що допоможуть йому зробити самостійні підрахунки. 7. В анкеті варто уникати об'єднання відразу декількох питань в одному. Наприклад: "Ви задоволені якістю і ціною послуг?". Зрозуміло, що відповідь на першу половину питання може не збігатися з відповіддю на другу.
Для з’ясування інформації не кількісного, а якісного характеру використовують методи якісних досліджень. Методи проведення якісних досліджень представлені на (рис.3.4.)
Фокус-групи – особиста співбесіда, яка одночасно проводиться з невеликою кількістю людей, в основі якого лежить сценарій, розроблений на неструктурованій основі. Цілі фокус-груп: - Висунення гіпотез, які потім можуть бути перевірені кількісно - Складання анкети для кількісного дослідження - Представлення додаткової базової інформації по товарним категоріям - Висловлювання вражень по концепції нового продукту - Тестування рекламних повідомлень (форматів) Глибинне інтерв’ю - неструктуроване, пряме, особисте інтерв”ю з респондентом з цілью вивчити мотиви вибору чи поведінки тієї чи іншої групи людей. Проводиться в вільній формі. Головна інформація – глибинні мотиви і потреби. Проекційні технології - неструктурована і непряма форма опитування, яка спонукає респондента висловити свої скриті мотиви, думки або почуття відносно проблеми, яка обговорюється. Асоціативні методи: - Метод словесних асоціацій. Тестування назви,відношення до певної марки - Персоніфікація - вербальна або невербальна (використання портретів) Використовується для виявлення типажу постійного споживача торгової марки - Картинки і слова - методика з приміненням візуальних або словесних стимулів, використовується при тестуванні назви,вияснення іміджу фірми, продукту. Технології завершень: - Незакінчені речення - Незавершені малюнки - Бранд меппінг (Brand mapping) Технології конструювання: Змушують респондента створити вербально або невербально (історію, діалог або опис ситуації.Досліджують глибинні мотиви поведінки - Модифікований ТАТ (Тематичний Апперцепціонний Тест, створений психологом Мюррейем) - Баблз (Bubble drawing) - Коллаж - Проективні запитання Експресині технології: - Ролєва гра - Психомалюнки Читайте також:
|
||||||||
|