Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






В суд конституційної юрисдикції

Єдиним судом конституційної юрисдикції в Україні є КСУ. Право­ві засади обрання на посаду судді в КСУ визначені в Конституції України та Законі «Про Конституційний Суд України».

Процедура добору кандидатів на посади суддів КСУ відрізняється від процедури формування суддівського корпусу судів загальної юрис­дикції. Специфіку цього процесу індивідуалізовано вже на перших етапах. По-перше, норми статей 6-8, 16 Закону України «Про Консти­туційний Суд України» не передбачають процедури проведення квалі­фікаційного іспиту кандидатів або визначення їх рейтингу в резерві суддів. По-друге, пропозиції щодо кандидатур вносяться на розгляд відповідних органів представниками законодавчої і виконавчої влади та членами найвищого органу суддівського самоврядування - з'їздом суддів України. Тобто при доборі та призначенні на посади суддів КСУ беруть рівноцінну участь представники трьох гілок влади, тим самим забезпечується збереження балансу в системі поділу влади.

КСУ складається з вісімнадцяти суддів. Відповідно до Конституції України (ч. 2 ст. 148) та Закону України «Про Конституційний Суд України» формування єдиного органу конституційної юрисдикції здій­снюється шляхом призначення до його складу суддів Верховною Радою України, Президентом України та з'їздом суддів України. Кожен із значених суб'єктів формування КСУ призначає по шість суддів.

Призначеною на посаду судді КСУ за квотою Президента України вважається особа, про призначення якої видано Указ Президента. У разі припинення повноважень судді КСУ, який призначався Президентом України, останній у місячний строк призначає іншу особу на цю посаду.

Верховна Рада України призначає суддів КСУ таємним голосуван­ням шляхом подання бюлетенів. Пропозиції щодо кандидатур на по­сади суддів вносить Голова Верховної Ради України, а також таке право мають народні депутати України у кількості не меншій за 1/4 від конституційного складу Верховної Ради України. Депутат має право поставити підпис під пропозицією про висунення лише однієї канди­датури, підписи депутатів не відкликаються. Щодо кожної кандидату­ри на посаду судді відповідний комітет Верховної Ради України подає свої висновки. Призначеними на посаду суддів вважаються кандидати, які набрали найбільшу кількість голосів депутатів, але більше полови­ни від конституційного складу Верховної Ради України. Якщо декіль­ка кандидатів набрали однакову кількість голосів і після їх призначен­ня була б перевищена необхідна для призначення квота, щодо цих кандидатів проводиться повторне голосування. За результатами голо­сування складається постанова Верховної Ради України про призна­чення суддями КСУ. У разі припинення повноважень судді КСУ, який призначався Верховною Радою України, остання у місячний строк призначає іншу особу на цю посад.

З'їзд суддів України за пропозицією делегатів з'їзду відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх делегатів з'їзду визначає кандидатури на посади суддів КСУ для включення до бюлетеня для таємного голосування. Призначеним на посаду судді вважається кан­дидат, який за результатами таємного голосування одержав більшість голосів обраних делегатів з'їзду суддів України. Якщо голосування проводиться щодо кандидатур, кількість яких перевищує квоту, обра­ними вважаються кандидати, які за умов, визначених у ч. 2 ст. 8 За­кону України «Про Конституційний Суд України», набрали більше голосів, ніж інші кандидати на ці посади. За результатами голосування головуючим і секретарем з'їзду підписується рішення з'їзду суддів України про обрання суддями КСУ. У разі припинення повноважень судді КСУ, який призначався з'їздом суддів України, останній у тримі­сячний строк призначає іншу особу на цю посаду.

Складовою частиною процедури формування складу КСУ є скла­дання присяги. Саме з дня принесення присяги суддя КСУ обіймає посаду. Принесення присяги здійснюється на засіданні Верховної Ради України не пізніше як через місяць після призначення суддею. Засідан­ня парламенту з цього приводу проводиться за участю Президента України, Прем'єр-міністра України, Голови Верховного Суду України. Зміст присяги судді КСУ такий: «Урочисто присягаю чесно і сумлінно виконувати високі обов'язки судді Конституційного Суду України, за­безпечувати верховенство Конституції України, захищати конститу­ційний лад держави, конституційні права та свободи людини і грома­дянина». Порушення суддею присяги є підставою для звільнення його з посади.

На відміну від суддів загальної юрисдикції суддя КСУ признача­ється на дев'ять років без права бути призначеним на повторний строк. Обмеження строку перебування на посаді, а також відсутність можли­вості бути призначеним на повторний строк є елементами політичної доцільності. Заборона призначення судді на новий термін є додатковою гарантією його незалежності. Якщо суддя знає, що його повторне при­значення неможливе, то у своїй діяльності він не орієнтуватиметься на позиції посадових осіб чи органів, від яких залежало б його призна­чення.

Відповідно до ч. 5 ст. 148 Конституції України Голова Конститу­ційного Суду України обирається на спеціальному засіданні Консти­туційного Суду України зі складу суддів Конституційного Суду Укра­їни шляхом таємного голосування лише на один трирічний строк.

Отже, у доборі та призначенні на посади суддів КСУ беруть рівно­цінну участь представники трьох гілок влади: законодавчої, виконавчої, судової, що вказує на особливий правовий статус цього Суду.


Читайте також:

  1. Адміністративної юрисдикції
  2. Бюрократія й проблеми формування конституційної економіки
  3. В суд загальної юрисдикції
  4. Загальна характеристика юрисдикції адміністративних судів
  5. Загальні положення щодо цивільної юрисдикції
  6. Законність і демократія, їх взаємовплив. Роль конституційної законності у зміцненні демократії
  7. Інститут конст юрисдикції в ЗК.
  8. Конституційний Суд України як єдиний орган конституційної юрисдикції
  9. Місцевий суд — основна ланка системи судів загальної юрисдикції
  10. Найвищим судовим органом у системі судів загальної юрисдикції є Верховний Суд України.
  11. Офшорні юрисдикції і їх вплив на систему міжнародного оподаткування




Переглядів: 615

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Правовий статус суддів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.