МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
В суд конституційної юрисдикціїЄдиним судом конституційної юрисдикції в Україні є КСУ. Правові засади обрання на посаду судді в КСУ визначені в Конституції України та Законі «Про Конституційний Суд України». Процедура добору кандидатів на посади суддів КСУ відрізняється від процедури формування суддівського корпусу судів загальної юрисдикції. Специфіку цього процесу індивідуалізовано вже на перших етапах. По-перше, норми статей 6-8, 16 Закону України «Про Конституційний Суд України» не передбачають процедури проведення кваліфікаційного іспиту кандидатів або визначення їх рейтингу в резерві суддів. По-друге, пропозиції щодо кандидатур вносяться на розгляд відповідних органів представниками законодавчої і виконавчої влади та членами найвищого органу суддівського самоврядування - з'їздом суддів України. Тобто при доборі та призначенні на посади суддів КСУ беруть рівноцінну участь представники трьох гілок влади, тим самим забезпечується збереження балансу в системі поділу влади. КСУ складається з вісімнадцяти суддів. Відповідно до Конституції України (ч. 2 ст. 148) та Закону України «Про Конституційний Суд України» формування єдиного органу конституційної юрисдикції здійснюється шляхом призначення до його складу суддів Верховною Радою України, Президентом України та з'їздом суддів України. Кожен із значених суб'єктів формування КСУ призначає по шість суддів. Призначеною на посаду судді КСУ за квотою Президента України вважається особа, про призначення якої видано Указ Президента. У разі припинення повноважень судді КСУ, який призначався Президентом України, останній у місячний строк призначає іншу особу на цю посаду. Верховна Рада України призначає суддів КСУ таємним голосуванням шляхом подання бюлетенів. Пропозиції щодо кандидатур на посади суддів вносить Голова Верховної Ради України, а також таке право мають народні депутати України у кількості не меншій за 1/4 від конституційного складу Верховної Ради України. Депутат має право поставити підпис під пропозицією про висунення лише однієї кандидатури, підписи депутатів не відкликаються. Щодо кожної кандидатури на посаду судді відповідний комітет Верховної Ради України подає свої висновки. Призначеними на посаду суддів вважаються кандидати, які набрали найбільшу кількість голосів депутатів, але більше половини від конституційного складу Верховної Ради України. Якщо декілька кандидатів набрали однакову кількість голосів і після їх призначення була б перевищена необхідна для призначення квота, щодо цих кандидатів проводиться повторне голосування. За результатами голосування складається постанова Верховної Ради України про призначення суддями КСУ. У разі припинення повноважень судді КСУ, який призначався Верховною Радою України, остання у місячний строк призначає іншу особу на цю посад. З'їзд суддів України за пропозицією делегатів з'їзду відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх делегатів з'їзду визначає кандидатури на посади суддів КСУ для включення до бюлетеня для таємного голосування. Призначеним на посаду судді вважається кандидат, який за результатами таємного голосування одержав більшість голосів обраних делегатів з'їзду суддів України. Якщо голосування проводиться щодо кандидатур, кількість яких перевищує квоту, обраними вважаються кандидати, які за умов, визначених у ч. 2 ст. 8 Закону України «Про Конституційний Суд України», набрали більше голосів, ніж інші кандидати на ці посади. За результатами голосування головуючим і секретарем з'їзду підписується рішення з'їзду суддів України про обрання суддями КСУ. У разі припинення повноважень судді КСУ, який призначався з'їздом суддів України, останній у тримісячний строк призначає іншу особу на цю посаду. Складовою частиною процедури формування складу КСУ є складання присяги. Саме з дня принесення присяги суддя КСУ обіймає посаду. Принесення присяги здійснюється на засіданні Верховної Ради України не пізніше як через місяць після призначення суддею. Засідання парламенту з цього приводу проводиться за участю Президента України, Прем'єр-міністра України, Голови Верховного Суду України. Зміст присяги судді КСУ такий: «Урочисто присягаю чесно і сумлінно виконувати високі обов'язки судді Конституційного Суду України, забезпечувати верховенство Конституції України, захищати конституційний лад держави, конституційні права та свободи людини і громадянина». Порушення суддею присяги є підставою для звільнення його з посади. На відміну від суддів загальної юрисдикції суддя КСУ призначається на дев'ять років без права бути призначеним на повторний строк. Обмеження строку перебування на посаді, а також відсутність можливості бути призначеним на повторний строк є елементами політичної доцільності. Заборона призначення судді на новий термін є додатковою гарантією його незалежності. Якщо суддя знає, що його повторне призначення неможливе, то у своїй діяльності він не орієнтуватиметься на позиції посадових осіб чи органів, від яких залежало б його призначення. Відповідно до ч. 5 ст. 148 Конституції України Голова Конституційного Суду України обирається на спеціальному засіданні Конституційного Суду України зі складу суддів Конституційного Суду України шляхом таємного голосування лише на один трирічний строк. Отже, у доборі та призначенні на посади суддів КСУ беруть рівноцінну участь представники трьох гілок влади: законодавчої, виконавчої, судової, що вказує на особливий правовий статус цього Суду. Читайте також:
|
||||||||
|