Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проблема зменшення шкоди від алкоголю, тютюну та інших наркотичних засобів в законодавстві України

Законом України «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами»встановлено, що до алкогольних напоїв відносяться продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 22 04, 22 05, 22 06, 22 08; до тютюнових виробів згідно з цим Законом відносяться сигарети, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн та інші вироби з тютюну і його замінники, які впливають на фізіологічний стан людини під час вживання.

У статті 32 Основ законодавства України про охорону здоров’я проголошено, що в Україні проводиться державна політика обмеження куріння та вживання алкогольних напоїв. З метою її реалізації і з врахуванням міжнародних підходів до організації діяльності, спрямованої на зменшення шкоди від вживання тютюну та алкоголю, в Україні в основному використовуються такі засоби правового регулювання, як обмеження реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв, заборона їх продажу у невстановлених місцях та продажу неповнолітнім, зменшення економічної доступності цих товарів за допомогою механізмів оподаткування.

Згідно з Правилами роздрібної торгівлі тютюновими виробами, затвердженими наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 3 серпня 1996 року №503за погодженням з Міністерством охорони здоров’я, роздрібна торгівля ними забороняється:

− з рук, лотків та в непристосованих для зберігання і продажу приміщеннях, що не відповідають вимогам, встановленим цими Правилами;

− на території дошкільних, навчальних і лікувальних закладів та прилеглих територіях;

− в місцях проведення спортивних змагань, гуртожитках та прилеглих територіях, в інших місцях, визначених місцевими Радами;

− громадянам, які не досягли 18-річного віку;

− працівниками господарюючого суб’єкта, яким не виповнилося 18 років.

Правила також встановлюють, що маркування тютюнових виробів передбачає наявність на кожній пачці сигарет інформації про вміст смоли та нікотину в одиниці продукції та попередження про шкідливість паління тютюну для здоров’я.

Приблизно аналогічні обмеження передбачено й Правилами роздрібної торгівлі алкогольними напоями, що затверджені наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 27 травня 1996 року №293

Як одну з використовуваних стратегій зменшення шкоди для здоров’я внаслідок вживання алкоголю (а також наркотиків та інших речовин, що впливають на центральну нервову систему) слід відмітити заборону керування транспортними засобами у стані алкогольного сп’яніння або перебування під впливом наркотичних чи токсичних речовин, встановлену Правилами дорожнього руху, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1993 року № 109426.

З метою координації роботи органів державної влади і громадських організацій в здійсненні політики контролю над тютюном для зменшення його вживання населенням постановою Кабінету Міністрів України від 12 листопада 1997 р. № 125827 при Уряді утворено Координаційну раду з контролю над тютюном.

Україна має досить потужне й розгалужене законодавство щодо запобігання незаконному обігу наркотичних засобів (НЗ) і психотропних речовин (ПР). Головними актами національного законодавства, що регулюють ці проблеми, є Закон «Про обіг в Україні наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів» від 15 лютого 1995 р. (зараз діє оновлена редакція цього Закону, прийнята 8 липня 1999 року) та Закон «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними» від 15 лютого 1995 р. Адміністративна відповідальність за правопорушення, пов’язані з наркотиками регулюється відповідними статтями Кодексу України проадміністративні правопорушення (ст.ст.44 та 441), кримінальна відповідальність – статтями Кримінального кодексу України, що встановлюють відповідальність за злочини з наркотиками (ст.ст.2291-2298, 22910-22920). Важливим документом є також Інструкція про порядок виявлення та постановки на облік осіб, які незаконно вживають наркотичні засоби або психотропні речовини(затверджена спільним наказом Міністерства охорони здоров’я, Міністерства внутрішніх справ, Генеральної прокуратури та Міністерства юстиції України від 10 жовтня 1997 р. № 306/680/21/66/530.

.

З позицій забезпечення здорового вибору та сприяння здоровому способу життя найбільший інтерес становить Закон «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними».

Адміністративна відповідальністьза правопорушення, пов’язані з наркотиками, встановлюється статтею 44 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Стаття 441 цього Кодексу передбачає можливість накладення штрафу на особу, хвору на наркоманію, за ухилення від медичного огляду з метою виявлення наркотичного сп’яніння, і на особу, яка зловживає НЗ або ПР, – за ухилення від медичного обстеження.

Кримінальна відповідальність за злочини з наркотиками регулюється Кримінальним кодексом України, який містить 19 спеціальних статей, присвячених цій проблемі (2291-2298, 22910-22920). Важливе значення для забезпечення можливості здорового вибору відносно наркотиків та психотропних речовин має присвячена особливостям реклами лікарських засобів стаття 21 Закону «Про рекламу», що, крім іншого, забороняє рекламу для населення ліків, які містять наркотичні або психотропні речовини.

Ряд заходів щодо запобігання незаконному вживанню наркотичних засобів і психотропних речовин передбачає й вже згадувана вище Програма профілактики СНІДу та наркоманії на 1999-2000 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів №341 від 9 березня 1999 року.

 


Читайте також:

  1. Cтруктура апаратних засобів ІВС
  2. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  3. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  4. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  5. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  6. VI. Накази Генерального прокурора України
  7. А/. Верховна Рада України.
  8. Аборт как центральная проблема биоэтики
  9. Аверсивную терапію використовують, як правило, при лікуванні алкоголізму, нікотиновій залежності і деяких інших захворювань.
  10. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  11. Аграрні закони України
  12. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства




Переглядів: 403

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблема полегшення здорового вибору відносно сексуального життя в законодавстві України. | Проблема забезпечення сприятливого для здоров’я середовища в законодавстві України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.