Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація деталей і їх дефекти.

По місцеположенню в деталях машин дефекти можна підрозділити на: локальні (тріщини, ризики, неметалічні включення і т. п.); розташовані в обмежених зонах (зовнішні, внутрішні); розподілені у всьому об'ємі деталі або по всієї неї поверхні (якість механічної обробки, хімічний склад та ін.). Зовнішнім оглядом виявляють видимі пошкодження і зміни первинної форми деталі: тріщини, пробоїни, облом, вифарбовування, раковини, задири, забоїни, подряпини, вигорання поверхні, кольори мінливості, помітні візуально погнутості, викривлення, зірвані різьблення. Випробуванням вручну визначають придатність різьблення, загортаючи і відкручуючи болт або гайку; заїдання тіл кочення в підшипниках кочення, провертаючи внутрішнє або зовнішнє кільце підшипника; вільність переміщення деталей рухомих з'єднань.

5.2.1 Кріпильні вироби.Оглядом перевіряють наявність дефектів поверхонь, стан різьблення, наявність вигину стрижнів.

За наявності вм'ятин, забоїн, вифарбовування, зриві більше двох ниток різьблення, вигині стержнів і помітному зносі кріпильні деталі бракують.

5.2.3 Блоки.Основними дефектами блоку є: а) знос струмка; б) знос отвору блоків під підшипники; у) тріщини і облом реборд.

Допускаються без ремонту відхилення від профілю струмка у блоків діаметром до 300 мм не більше ніж на 2 мм, у блоків діаметром понад 300 мм - не більше 3 мм.

5.2.4 Ходові колеса. Основними дефектами ходових коліс є: а) тріщини; б) знос поверхні катання; у) знос реборд по товщині; г) знос отвору під підшипники.

Допустимий без ремонту знос поверхні катання допускається не більше 2 % діаметру обода. При цьому не допускається різниця діаметрів коліс, зв'язаних між собою кінематично більше 0,5 % від діаметру поверхні катання.

5.2.5 Корпуси підшипників.Для корпусів підшипників характерні наступні дефекти: а) тріщини; б) знос отвору під підшипники.

Корпуси підшипників по отвору при дефектації вважаються годними, якщо унаслідок зносу отвору зазор в сполученні з підшипником збільшиться не більше ніж в 1,5 разу від максимально можливого при виготовленні.

5.2.6 Напівмуфти.Основними дефектами є: а) тріщини; б) знос отвору під вал. Напівмуфти з тріщинами будь-якого характеру і розташування підлягають бракуванню.

Напівмуфти вважаються годними, якщо унаслідок зносу отвору зазор в сполученні збільшиться не більше ніж в 1.5 разу від максимального можливого при виготовленні.

5.2.7 Вали і шестерні валу. Основними дефектами валів та валів-шестерен є: а) тріщини; б) скручування; у) прогинання; г) знос шийки під підшипники; д) знос поверхні валу під деталь, що сполучається; е) знос шліців по ширині; ж) знос зубів по товщині; з) вифарбовування робочої поверхні зубів.

5.2.8 Шліцьові вали. Візуально перевіряють якість зовнішнього вигляду поверхонь валів. На робочих поверхнях валів не допускаються тріщини, забоїни, вм'ятини, заходи, розшарування металу.

Вали з тріщинами підлягають бракуванню. Скручені вали не ремонтуються і підлягають бракуванню.

Допустиме прогинання для валів з частотою обертання більше 500 мін-1 до 0,1 мм на 1 м довжини, але не більше 0,2 мм на всю довжину валу. Для валів з частотою обертання менше 500 мін-1 допускається прогинання до 0,15 мм на 1 м довжини, але не більше 0,3 мм на всю довжину валу.

5.2.9 Осі. Основними дефектами осей є: а) тріщини; б) вигини, прогинання; у) знос шийок під підшипник; г) знос шийки під деталь, що сполучається. Осі з тріщинами підлягають бракуванню.

Допускається вигин (прогинання) осей не більше 0,15 мм на 1 м довжини, але не більше 0,3 мм на всю довжину осі.

5.2.10 Пальці.Основним дефектом пальців є знос їх поверхні під деталі, що сполучаються. При зносі, що перевищує допустимий, пальці необхідно ремонтувати наплавленням.

5.2.11 Крюки.Основними дефектами крюків є: а) тріщини і надриви на поверхні; б) знос зіву; у) пошкодження різьблення на хвостовику під гайку; г) вигин тіла крюка (відгортання). Тріщини і надриви на поверхні крюка ремонту не підлягають, крюк бракується.

Допустимий знос зіву крюка 10 % від висоти його перетину. Допустимий відгин зіву - збільшення проходу до 5 %.

5.2.12 Кільця опорно-поворотного пристрою.Основними дефектами кілець опорно-поворотного пристрою є: а) тріщини; б) знос поверхні по радіусу доріжки кочення; у) поверхневе вифарбовування втомного характеру по поверхні доріжки кочення; г) облом зубів; д) знос зубів по товщині; е) вифарбовування робочої поверхні зубів.

Кільця з тріщинами, що проходять через поверхню сфери доріжки кочення, ремонту не підлягають і бракуються. Допустимий сумарний знос всіх чотирьох поверхонь опорно-поворотного пристрою 6 мм. Допустимий знос однієї поверхні 1,5 мм за умови рівномірного зносу всіх чотирьох поверхонь кілець. Перекіс обойми із-за зносу бігових доріжок не більше 0,004 їх діаметру.

5.2.13 Пружинні, стопорні, замкові шайби, стопорні пластини за наявності тріщин, надривів, глибоких задирів, зім'яло і деформації отворів бракують. Пружинні шайби бракують також при розлученні кінців менш полуторної її товщини (нормальне розлучення рівне подвійній товщині) і помітному збільшенні зазору в стику.

5.2.14 Накидні гайкиповинні вільно перемішатися по трубопроводу і не мати зірваного різьблення і зім'ятих граней. На ущільнюючих поверхнях трубопроводів, наконечників не допускаються ризики, задираки, задирки, вм'ятини і деформації конуса.

5.2.15 Підшипники кочення.Оглядом виявляється наявність тріщин, втомних руйнувань, забоїн, вм'ятин, корозії, зносу. Не допускаються до збірки підшипники, що мають тріщини або вифарбовування металу на кільцях і тілах кочення; кольори мінливості; вибоїни і відбитки (лунки) на бігових доріжках кілець; вогнища глибокої корозії, лускові відшаровування, раковини; тріщини, забоїни і вм'ятини на сепараторі, що перешкоджають плавному обертанню підшипників, нерівномірне розташування тіл кочення.

5.2.16 Зубчаті колеса.Основними дефектами зубчатих коліс є: вифарбовування металу на робочій поверхні зубів; тріщини будь-якого характеру і розташування; знос зубів по товщині; знос посадочного отвору і пазів, шпон.

Допустима без ремонту площа вифарбовування металу на зуб’ях повинна бути не більше 20 % від площі робочої поверхні зуба при глибині не більше 5 % товщина зуба. Зубчаті колеса, що мають вифарбовування металу на трьох і менш зубах, підлягають їх відновленню методом наплавлення. Зубчаті колеса не допускаються до збірки при наступних дефектах: точковому вифарбовуванні металу на робочій поверхні із загальною площею більше 15 %, місцевому вифарбовуванні - більше 5 % площі зуба, ступінчастому виробленні по довжині зубів, мікро тріщинах у підстави зуба.

5.2.17 Пружини. На збірку не допускаються пружини за наявності на поверхні витків проникаючої корозії, надломів, тріщин, нерівностей і не концентричності витків, нерівномірності кроку витків більше 20 %.

5.2.18 До дефектів корпусних деталейвідносяться тріщини в перемичках між отворами, на бічних і нижніх отворах: зколи; пошкодження різьбових отворів; знос поверхонь під підшипники кочення, під стакани (корпуси) підшипників, під осі, пальці, втулки, штифти; перевищення допустимих величин відхилень від співвісної осі отвору відносно обший осі отворів, відхилень від паралельності осей отворів, міжосьових відстаней, відхилень від перпендикулярності осі отвору до площини; перевищення допустимих відхилень від прямолінійності і від площини привалочних поверхонь. Оглядом із застосуванням лупи виявляють тріщини, зколи.

Корпусні деталі по отвору вважаються зношеними у разі можливості прокручування рукою зовнішнього кільця підшипника.

Не підлягають відновленню:

· корпусні деталі із сталевого литва при виявленні в них крізних тріщин, зламів, вигинів, що впливають на монтажні розміри;

· зубчаті колеса і шестерні за наявності зламаних зубів, тріщин, відшаровування шару, цементації, осповидного вифарбовування, ступінчастого вироблення, нерівномірного зношування по довжині зуба;

· вали, осі за наявності тріщин, зламів, сколів, скручування;

· підшипники кочення за наявності тріщин на кільцях, вироблення бігових доріжок, деформації і руйнування сепараторів, корозії, появі на поверхні металу кольорів мінливості, радіального зазору, що перевищує допустиму величину, відсутності тіл кочення;

· болти, шпильки, гайки, пробки із зірваною різьбою більше двох ниток на робочій частині і при втраті товарного вигляду;

· пружини за наявності корозії, зламу, відхилення від перпендикулярності, нерівномірності кроку, втраті пружності;

· пружинні кільця і шайби за наявності залишкової деформації, зламу, наявності тріщин, втраті пружності і товарного вигляду;

· шпонки за наявності деформації зносу, вигину, зколу;

· гумотехнічні вироби, повсть(войлок), прокладки з фільтру, шкіри незалежно від стану замінюються новими.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  7. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  8. Баланс енергій у видобувній свердловині і класифікація видобувних свердловин за способом їх експлуатації
  9. Балансування деталей
  10. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  11. Банківський кредит та його класифікація.
  12. Банківські ресурси, їх види та класифікація




Переглядів: 2487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Систематизація експлуатаційних пошкоджень типових деталей. Прикмети граничного стану ДМ. | Класифікація основних пошкоджень елементів механізмів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.