Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Балансування деталей

Маховики, шківи й інші деталі, що обертаються з великими окружними швидкостями, повинні бути урівноваженими (відбалансованими), інакше обладнання у яке входять ці деталі буде працювати з вібраціями, що негативно позначиться на нормальній роботі механізмів.

Неврівноваженість деталей виникає через неоднорідність матеріалу, з якого вони виготовляються, відхилення у розмірах, допущених при їх виготовленні і ремонті, від різної маси кріпильних деталей і т.д.

Усунення несправності (дисбалансу) здійснюється балансуванням.

Існує два способи балансування: статичне і динамічне.

Статичне балансування - це зрівноважування деталей у нерухомому стані на спеціальному пристрої - ножових направляючих, роликах і ін.

Динамічне балансування здійснюється при швидкому обертанні деталі на спеціальних верстатах.

На рис.19 а, зображений диск 2, центр ваги якого знаходиться на відстані Е від геометричного центра О. При обертанні утвориться неврівноважена відцентрова сила Q.Перед установкою деталі, що перевіряється, на пристрій, поверхні ножів вивіряють лінійкою і рівнем на горизонтальність з точністю 0,05-0,1 м\ на довжині 1000 мм.

Перевірена деталь 2 надівається на оправку 3 і встановлюється кінцями на ножі 1. Деталь з оправкою злегка підштовхують і дають їй можливість вільне зупинитися, її більш важка частина після зупинки завжди займе нижнє положення.

Балансують деталь висвердлюванням або вирубанням металу у важкій частині, або навантажують діаметрально протилежну частину, досягаючи тим самим врівноваження.

 

 

Рисунок 4.40— Схеми балансування деталей а - статична; б - динамічна

На рисунку 19, б зображена схема динамічного балансування деталей.

Центр ваги може знаходитися далеко від її середини (геометричної осі) у точці А. При обертанні деталі на підвищеній швидкості маса дисбалансу буде створювати момент, що перекидає деталь, утворюючи вібрації і підвищені навантаження на підшипнику. Для врівноваження встановлюють додатковий вантаж у точці А' чи висвердлюють масу дисбалансу в точці А.

 

11. Ремонт муфт, зубчастих коліс і передач «гвинт - гайка»

 

11.1 Ремонт муфт

У верстатах застосовуються різні муфти, конструкції яких зображені на рис. 20

 

 

Рисунок 4.41— Муфти

а – жорстка втулкова, б - пружна пальцева, в - хрестова, г - кулачкова, д -обгінна.

 

Пружна пальцева муфта (рис. 20,б).

У пальцевої муфти зношуються отвори напівмуфти 6, у які входять кільце а також самі кільця, що починають провертатися на пальцях 7. Іноді ослабляються і починають провертатися пальці, що приводить до зносу посадкових місць під пальці і самих пальців в напівмуфті 5.

Ремонт пружних пальцевих муфт: розточують посадкові отвори для пальців у напівмуфті 5 і отвори для кілець у напівмуфті 6, а потім виготовляють нові пальці і кільця. Зовнішній діаметр нових кілець повинний у точності відповідати діаметру розточених отворів у напівмуфті 6.

Порушену посадку муфти на валу відновлюють запресовуванням втулки в її маточину. Якщо знос отвору муфти надмірно великий, то її заміняють новою.

 

Хрестова муфта (рис. 2.0, в)

У хрестових муфт зношуються пази напівмуфт 10 і 12, а також виступи 13 деталі 11.

Ремонт: пази виправляють фрезеруванням так, що їх розміри трохи збільшуються. Проміжну деталь 11 (хрестовину) замінюють новою.

Конусна фрикційна муфта (рис. 21) У цих муфт знос спостерігається у з'єднаннях конічних поверхонь напівмуфт 2 і 3, причому він досягає такої величини, що торці 4 і 5 починають стикатися і зчеплення не відбувається, муфта пробуксовує.

Ремонт: наждаковою шкуркою зачищають конічні поверхні напівмуфт 2 і 3 роблять обточування торців 4 і 5 з метою створити зазор для осьового переміщення напівмуфти 2.

При великих зносах поверхонь напівмуфт, що з'єднуються, розточують конічну частину напівмуфти 2, після чого запресовують у неї компенсуючи кільце, і закріплюють штифтом, щоб кільце не проверталося. У деяких випадках роблять обточування поверхні напівмуфти 3 і насаджують компенсуючи втулку. Частіше кільця і втулки встановлюють на епоксидному клеї.

Після установки кілець або втулок поверхні проточують на заданий розмір.

 

 

 

Рисунок4.42— Схема ремонту конусної фрикційної муфти

1 - вал; 2 і 3 - напівмуфти; 4 і 5 - внутрішні торці напівмуфт.

 

Дискова фрикційна муфта (рис. 22.) При експлуатації дискових фрикційних муфт їх періодично приходиться регулювати, домагаючись щільного сполучення дисків при включенні муфти і вільного обертання дисків після їх вимикання. У процесі роботи диски зношуються і знос їх виявляється настільки великим, що компенсувати регулюванням стає неможливим.

Ремонт: муфта розбирається і перевіряється стан дисків. Якщо можливо диски шліфують, потім додають в комплект два нових диски. Якщо ж диски сильно зношені, то їх заміняють новими.

 

 

 

Рисунок 4.43— Схема багатодискової електромагнітної муфти

1 - якір; 2 і 3 - диски; 4 - котушка; 5 - обойма; 6 - контактне кільце; 7 - зубчасте колесо; 8 - відомий валик; 9 - кільце; 10 - втулка; 11 -корпус; 12 - кільце

 

При шліфуванні фрикційних дисків потрібно враховувати, що вони мають г-тований шар не більше 0,8 мм, по цьому диски варто шліфувати з обох : щоб зберегти цементований шар. Крім того, шліфуванням площинність : грхонь тертя, що повинна бути 0,02-0,03 мм.

 

Муфти обгону (рис. 20, д)

У процесі експлуатації відбувається знос внутрішньої поверхні обойми 18, роликів 19 і поверхні контакту роликів із зірочкою 20.

Ремонт: шліфують внутрішню поверхню обойми 18, поверхні контактів гиків із зірочкою 20 і вкладиша 24. При великих зносах вкладишів 24 їх заміняють новими. Для малогабаритних муфт обгону (без вкладишів) також шліфують поверхні зазначених деталей, а ролики заміняють новими. При зборці муфт досягають плавного руху, чіткого включення (заклинювання : тиків) муфти, штовхальників 25 у гніздах зірочки, а пружини 23 підбирають відповідності зі стандартами.

 


Читайте також:

  1. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  2. Виготовлення деталей із склопластика
  3. Види зношування деталей
  4. Види способів відновлення деталей
  5. Вимірювання розмірів деталей та шорсткуватості поверхні
  6. Граничнодопустимі зноси спряжень та деталей
  7. Державні видатки і збалансування дефіциту державного бюджету
  8. Динамічне балансування
  9. Загальна класифікація деталей машин
  10. Збалансування місцевих бюджетів
  11. Збалансування місцевих бюджетів




Переглядів: 4260

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ремонт деталей і складальних одиниць з підшипниками кочення | Складання зубчастих і черв'ячних передач

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.