Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ремонт деталей і складальних одиниць з підшипниками кочення

 

Основними ознаками несправної роботи складальних одиниць, обертання з підшипниками кочення, є: підвищений шум і нагрівання, нерівномірність

руху.

Підвищений шум є наслідком ушкодження тіл кочення підшипника, зносу посадкових місць на валу і в отворі корпуса, за жиму тіл кочення внаслідок невірного регулювання, відсутності змащення і ін.

Підвищене нагрівання може виникати через защемлення тіл кочення, не співвісність посадкових місць підшипника на валу або в корпусі, недостатнє з мащення, несправність ущільнень і ін.

Нерівномірність обертання з'являється через не співвісність опор підшипників на валу та у корпусі, ушкодження тіл кочення і ін.

 

 

 

 

 

Рисунок 4.37— З'ємники:

а- гвинтовий; б- гідравлічний; в- індукціоний

 

Ремонт складальний одиниць з підшипниками кочення починають з розбирання, коли не можливо усунути дефекти регулюванням. Після розбирання деталі промивають, оглядають на предмет втомного зносу бігових доріжок і тіл кочення. Якщо такий знос виявлений, то підшипник замінюють на новий. Заміні підлягають також підшипники з викришеними бортами, деформованими сепараторами, іржею на робочих і посадкових поверхнях.

Ремонт підшипників кочення ремонтні служби підприємства як правило не проводять, а лише відновлюють посадкові поверхні деталей, що сполучаються з підшипниками, тобто корпусів і валів. Відновлення здійснюється наплавленням, хромуванням, металізацією, нанесенням епоксидного клею й іншими способами. Крім зазначених способів відновлення практикується встановлення компенсуючих втулок, на шийку вала та в отвори корпуса.

 

Монтаж складальних одиниць з підшипниками кочення.


Працездатність складальної одиниці, до якої входять підшипники кочення, в значній мірі залежить від того, наскільки правильно встановлені підшипники і якою є загальна якість складання складальної одиниці.

Посадочні місця на валу і в корпусі підшипника повинні мати встановлену технічними вимогами форму і належну шорсткість поверхні: на них не допускаються задирки, забоїни, подряпини, задири. Дуже важливо при складанні забезпечити посадку підшипників з нормальною щільністю. При занадто щільній посадці відбувається розширення внутрішнього кільця підшипника і стиснення його зовнішнього кільця, в результаті чого кульки затискаються і підшипник швидко вийде з ладу. Надмірний зазор в посадочних місцях також погіршує роботу підшипника: його кільця починають прослизати, викликаючи знос посадочних поверхонь. Якщо кільця обертаються, зростає вібрація.

Деталі складальної одиниці, що складаються з підшипниками кочення, повинні бути чистими. Абразивний пил, подряпини, корозійні плями та інші види навіть незначних пошкоджень на шліфованих і полірованих поверхнях доріжок кочення кілець, кульок і роликів призводять до швидкого руйнування підшипників.

Щоб не допустити цього, підшипники перед установкою на місце промивають у 6%-му розчині легкого мінерального масла, у бензині або у одному мінеральному маслі, нагрітому до температури не вище 100 ° С. Підшипники з подряпинами і корозійними плямами вибраковують.

Категорично забороняється промивати підшипники у забрудненій рідині, бо якщо дрібні тверді частинки застрягнуть між кульками і кільцями, то їх дуже важко видалити.

Промиті підшипники змащують зануренням в технічний вазелін, нагрітий до температури 55-60 ° С, або в гарматне мастило, нагріте до температури 60-70 ° С.

Нові підшипники розпаковують перед самим складанням і викладають на чистий папір або ганчірку обов'язково чистими руками. Антикорозійне мастило, з якою підшипники надходять із заводу-виробника, видаляти не слід; нові підшипники встановлюють без промивки, якщо упаковка підшипника не пошкоджена і запобіжне мастило на ньому не затверділо.

При складанні підшипників кочення не можна бити молотком безпосередньо по кільцях або сепаратору; це може призвести до перекосу кілець, поломки або пошкодження сепаратора. Не можна також застосовувати свинцеві і бабітові молотки, так як від них можуть відскакувати шматочки металу і потрапляти між тілами кочення підшипника.

Для насадки підшипника на вал застосовують оправку у вигляді відрізка сталевої труби, як показано на рис. 30, а. Внутрішній діаметр труби 1 повинен бути трохи більше діаметру валу 2, а товщина стінки труби - трохи менше товщини внутрішнього кільця 4 підшипника. Торці труби ретельно обробляють, вони повинні бути строго перпендикулярні до вісі труби. Удари молотком по трубі наносять через стрижень 3.

Великі підшипники встановлюються на валу зі значним натягом, у багатьох випадках насаджують після нагріву у ванні, наповненій маслом. Як показано на рис. 31, ванна складається з двох резервуарів 1 і 2, між якими знаходиться електронагрівальний елемент 3. У внутрішньому резервуарі з маслом підвішені на гаках 4 підшипники, що нагріваються. Температура масла повинна бути в межах 60-90 ° С; її контролюють термометром 5. Тривалість нагрівання підшипників 5-10 хв.

 

 


Рисунок 4.38— Ущільнюючі пристрої підшипників кочення а - фетрове кільце; б - лабіринтне; в - манжетне

 

Нагрітий підшипник швидко насаджують на вал і з допомогою преса доводять до місця. Щоб не обпекти руки, виконують цю операцію в брезентових рукавицях.

При монтажі підшипників кочення слід враховувати, що зусилля запресовування має передаватися безпосередньо і виключно на торець кільця, що спряжене; внутрішнього - при напресування на вал і зовнішнього - при встановленні в корпус підшипника.

Для захисту підшипників кочення від попадання бруду, пилу і ін. застосовують різні конструкції ущільнень: фетрові, лабіринтні і манжетні (див. рис. 17, а-б)

 

Фетрові кільця повинні щільно прилягати до шийок вала. Відсутність зазору перевіряється щупом товщиною 0.1 мм. Дуже щільне прилягання кільця спричиняє посилене нагрівання шийки вала і підшипника.

У лабіринтних ущільненнях передбачені кільцеві канавки зі стінками. Нормальна величина зазору в радіальному напрямку 0,3-0,6 мм, а в осьовому 1,5-3 мм.

Ущільнення манжетного типу повинні щільно охоплювати вал і правильно закріплюватись. Щуп товщиною 0,1 мм повинен проходити між манжетою і шийкою вала із зусиллям. Вільне проходження щупа свідчить про наявність зносу.

У процесі експлуатації обладнання в підшипниках кочення можуть з'являтися зазори, що негативно позначається на роботі механізмів. Для усунення зазорів у підшипниках роблять регулювання натягу.

На малюнку 18 а-б показаний приклад регулювання натягу конічного роликопідшипника за допомогою болта і гайки.

Болтом 1 (рис.18, а ) піджимають диск 4, що у свою чергу зміщує зовнішнє кільце 3 підшипника в корпусі 2, так усувається зазор між роликами і кільцями.

Зсув зовнішнього кільця підшипника можна робити за допомогою гайки 1 (рис. 18,б).

Перевірку правильності регулювання здійснюють обертанням вала, яке повинне бути відносно легким і плавним.

До підшипників кочення шпинделів верстатів пред'являються високі вимоги по точності обертання. По цьому ремонт і зборку цих складальних одиниць роблять строго відповідно до технічних вимог.

 

 

 

 

а б

 

Рисунок 4.39 — Регулювання натягу конічних роликових підшипників а - болтом; б - гайкою

 


Читайте також:

  1. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  2. Балансування деталей
  3. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  4. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  5. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  6. Виготовлення деталей із склопластика
  7. Види зношування деталей
  8. Види і методи проведення ремонтів автомобілів
  9. Види і схеми відбору одиниць
  10. ВИДИ КАЛЬКУЛЯЦІЙНИХ ОДИНИЦЬ
  11. Види ремонту
  12. Види способів відновлення деталей




Переглядів: 1566

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ремонт підшипників ковзання | Балансування деталей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.