Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Торгівля як комерція. Типи сучасної торгівлі

КОМЕРЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ФІРМИ

ФОРМУВАННЯ ЦІНИ ПРОПОЗИЦІЇ В РИНКОВИХ УМОВАХ.

Тема 5

Основні питання теми:

1. Торгівля як комерція. Типи сучасної торгівлі.

2. Служба маркетингу в реалізації товарів.

3. Комерційні справи: структура, методи та етапи здійснення, документа-

льне оформлення.

 

Торгівля представляє собою галузь господарства, що виконує роль обігу товарів, яка забезпечує їхній рух зі сфери виробництва у сферу споживання. Відомо, що торгівля – атрибут будь-якого суспільства, в якому існує обмін результатами діяльності. В історії людства протягом століть та тисячоліть торгівля здійснювалася за типом простого товарного обміну / Т – Г – Т / та мала на меті обмін споживчими вартостями товарів. Товар одних корисних властивостей обмінювався на інший товар, який мав інші корисні властивості. Гроші прицьому виконували, головним чином, функцію засобів обміну.

У розвиненій економічній системі, коли основною формою капіталу є промисловий капітал, торгівля виступає функціональною формою цього капіталу,перетворюючись у товарний капітал. З розширенням капіталістичного виробництва, функція реалізації товарів, тобто функція товарного капіталу, відокремлюється від промислового капіталу й стає відносно самостійною формою капіталу – торговельним капіталом. Процес відокремлення цієї частини капіталуполягає, по-перше, в тому, що реалізація товарів стала справою особливої групи підприємців, які спеціалізуються в цій сфері загального кругообігу промислового капіталу. По-друге, ця частина бізнесменів авансує свій капітал винятково в дану сферу своєї діяльності. Відбувається, таким чином, суспільний поділ праці як усередині класу підприємців, так і в русі капіталу. Торговельний капітал одержує відносно самостійний кругообіг свого руху, поряд із промисловим капіталом.

Торговельний капітал обертається за формулою Г – Т – Г′, де Г' – на відміну від авансованих грошей як капіталу / Г / , включає прибуток / ΔГ /. Це означає, що метою всього руху торговельного капіталу є одержання прибутку, а в реалізації товарів переважного значення набуває самозростання їхньої вартості.

У сучасних умовах торговельний капітал та торгівля входять у поняття ко-мерція. Комерція – це будь-яка діяльність бізнесмена, спрямована на одержання прибутку. До цього поняття входить різноманітна діяльність, наприклад, банківська справа, посередництво всіх видів та інші. Торгівля є найважливішою формою комерції й виражає відносини з приводу купівлі-продажу, що виникає в її процесі. Сучасна торгівля – це комерційна діяльність з обороту, купівлі й продажу товарів та послуг.

У сучасній змішаній економіці торгівля класифікується:

1. За типом власності торгівля ділиться на приватну, державну та кооперативну (колективну).

2. За рухом товарів (послуг) – на оптову й роздрібну.

3. За способом функціонування торгівля може бути внутрішньою, зовнішньою та міжнародною.

4. За сферами виробництва торгівля диференціюється за галузями, узагальнюючими сферами виступають сільське господарство, промисловість, зв'язок, транспорт.

Розглянемо деякі, найбільш важливі форми торгівлі: оптову, роздрібну, зовнішню та міжнародну

Оптова торгівля здійснюється великими партіями й виражає економічні відносини між групами підприємців – комерсантів. Тому в оптовій торгівлі товар може бути перепроданий не один раз. У роздрібній торгівлі товар продається тільки один раз (кінцевому споживачеві).

Підприємства оптової торгівлі поділяються на оптові фірми виробників, комерційні оптові організації, агенти та брокери.

Оптова торгівля виробників характерна для машинобудування, автомобілебудування, військової техніки. Здійснюється організаціями – посередниками, які не одержують прав власності на реалізовані товари, а прибуток свій формують за рахунок установлених договором відсотків від вартості товарів або комісійних винагород.

Комерційні оптові організації скуповують продукцію у виробників і одержують право власності на товари. Вони займаються торгівлею будматеріалів, продуктами сільського господарства, тютюновими виробами, напоями, ліками та ін. Агенти та брокери – це посередники без права придбання власності на товари, доходи одержують у вигляді комісійних. Розходження між ними в тому, що агенти використовуються на постійній основі, а брокери –тимчасово. Як правило, це біржові працівники.


Читайте також:

  1. Internet- торгівля , бізнес- портали, аукціон, Internet-банкінг
  2. Автомати для комбінованої торгівлі
  3. Антидемпінгове регулювання у світовій торгівлі.
  4. Біржова валютна торгівля та ступінь валютного регулювання і контролю
  5. Біржове страхування (хеджування) учасників біржової торгівлі від несприятливих для них коливань цін
  6. В яких формах здійснюється торгівля?
  7. Вибір території, населених пунктів, підприємств торгівлі.
  8. Види міжнародної торгівлі
  9. Види та особливості торгівлі інжиніринговими послугами
  10. Виникнення рабовласницьких держав на території сучасної України
  11. Вищі органи сучасної держави і поділ державної влади
  12. Відносно невисокий економічний потенціал Франції, пасивність буржуазії, зумовили відставання країни у завоюванні колоній та зовнішній торгівлі.




Переглядів: 930

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Причини прийняття | В яких формах здійснюється торгівля?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.