МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||
Просвітницька діяльність видатних педагогів (Х. Алчевська, С. Васильченко, Б. Грінченко).ХV і ХVІ століття в історії української культури були винятково успішними для розвитку освіти серед незаможних верств населення. Наявність початкових шкіл майже у кожному селі, доступність та демократичність у здобутті освіти, призвели до того, що майже все населення було письменним. Але внаслідок того, що у XVIII ст. стався поступовий, але цілеспрямований процес знищення української державності, яка після Б. Хмельницького існувала у вигляді Гетьманщини на принципах внутрішньої автономії у складі Російської держави, від автономії України, її самобутності не залишилося і сліду. Україна у кінці XVIII ст. була інтегрована в імперську систему Росії, а її соціальний лад, структура і право були приведені у відповідність з російською моделлю. Доступна шкільна освіта занепала, у трикласних повітових училищах та гімназіях отримали змогу вчитися лише діти дворян та чиновників. У другій половині ХІХ ст. на майже 10 тис. жителів припадала одна школа[16].Намагаючись виправити таку ситуацію, найкращі представники української інтелігенції ставали організаторами безплатних недільних шкіл. Спочатку така школа запрацювала у Києві в 1859 році. Невдовзі на українських землях їх діяло вже 110. Тарас Шевченко теж зробив свій внесок у ліквідацію неписемності, підготувавши для недільних шкіл «Букварь южнорусскій».
Рис.8. Видання "Букваря" Т.Шевченка
Переважна більшість недільних шкіл здійснювало навчання українською мовою, що в ситуації відсутності національної держави було досить непросто.У 1862 р. російський цар підписав указом про закриття недільних шкіл. Не зважаючи на такі складі обставини знаходились люди, які вважали народну просвіту своїм покликанням і справою всього життя. Однією з них була Христина Алчевська, яка організувала й утримувала у 1862-1919 роках приватну недільну жіночу школу, де викладала з колективом педагогів-сподвижників (безплатно працювало понад 100 учителів). Почесним попечителем закладу була А.П. Вернадська (мати майбутнього президента Академії наук України).
Борис Грінченко (1863-1910), український письменник і педагог, усе своє життя віддав освіті рідного народу. Виступав за створення народних шкіл з українською мовою навчання, в умовах заборони недільних шкіл нелегально вчив школярів і дорослих за власним рукописним підручником «Українська граматика до науки читання й письма», який було видано в 1907 р. Упорядкував словник української мови, за який йому було присуджено премію. Степан Васильченко(1879-1932). Після закінчення навчання працював учителем спочатку в однокласнійшколі в с. Потоки на Канівщині, потім уБогуславі, учителював також на Київщині та Полтавщині і весь цей час самовіддано віддавався улюбленій педагогічній роботі, вдосконалюючи методику викладання, відкриваючи вечірні класи для дорослих, організовуючи хорові і драматичні гуртки.З1921 працював у Києві вихователем і завідувачем дитячого будинку, а у 1921-1928 – вчителем школи імені Івана Франка. Однією з провідних тем творчості С. Васильченка як письменника була тема життя народних учителів та їх вихованців. Читайте також:
|
|||||||||||||
|