Діяльність класного керівника насичена педагогічною творчістю і не може бути обмежена рамками. Можна лише вести мову про форми виховної роботи (рис. 3.36). З погляду рівня спілкування визначають індивідуальну, групову і фронтальну форми роботи. Вибір тієї чи іншої форми виховної роботи зумовлюється різними факторами: завданнями виховання, рівнем розвитку первинного колективу, індивідуальними особливостями розвитку школярів, об'єктивними обставинами, конкретними педагогічними ситуаціями та ін.
Рис. 3.36. Форми роботи класного керівника
З погляду використання джерел і засобів виховного впливу на особистість школярів виділяють: а) словесні форми (збори, доповіді, бесіди, диспути, конференції, зустрічі, усні журнали та ін.); б) практичні форми (походи, екскурсії, спартакіади, олімпіади, конкурси, суспільно корисна праця та ін.); в) наочні форми (діяльність шкільних музеїв, виставок, тематичні стенди та ін.). Але усі форми виховної роботи класного керівника взаємопов'язані між собою, доповнюють і збагачують одна одну. Є види роботи, в яких використовуються і словесні, і практичні, і наочні форми. Спостерігається певна діалектична інтеграція. Наприклад, колективні творчі справи (КТС) і є зразком такої інтеграції.