МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Робота класного керівника з вивчення учнівПровідним функціональним обов'язком класного керівника є вивчення учнів і координація на цій основі роботи вчителів, що працюють з вихованцями. Учитель-вихователь пови- нен добре володіти методами вивчення учнів і дитячих колективів. Процес вивчення вихованців має відбуватися з дотриманням певних правил. 1. Вивчення має бути скероване на виявлення особливостей процесу фізичного, психічного і соціального розвитку конкретного вихованця. 2. Дослідження процесів розвитку школярів має тривати впродовж усіх років навчання. 3. Діагностика має виявляти не лише наявний рівень розвитку конкретної особистості, але й проектуватися, за висловом Л.С. Виготського, з урахуванням "зони найближчого розвитку". 4. Рівень розвитку особистості має бути описаний як змістовна характеристика відповідної її діяльності, а процес розвитку розглядатися як зміна якісних своєрідних етапів розвитку цієї діяльності. 5. Вивчення особистостей школярів та їх колективів важливе не саме по собі. Воно завжди має бути спрямоване на розв'язання конкретних педагогічних задач. 6. Вихователь у процесі вивчення учнів має бути сповнений педагогічного оптимізму щодо розвитку вихованців, їх соціально-психологічного зростання. 7. Прагнути дотримання комплексності у вивченні учнів, охоплювати усі сторони фізичного, психічного і соціального розвитку. 8. Застосування методів та методик вивчення учнів і шкільних колективів має відповідати віковим можливостям дітей. 9. Дослідження соціально-психічного розвитку, як правило, має відбуватися у природних умовах навчально-виховного процесу. 10. Діагностикою мають бути охоплені усі учні; вона має проводитися систематично. 11. Вивчення учнів поєднується з виховним впливом на них. 12. Вивчаючи учнів, слід акцентувати увагу на позитивних, а не на негативних рисах характеру та поведінки. Методи вивчення учнів та учнівських колективів поділяються залежно від: • характеру участі школярів при їх застосуванні — на пасивні (спостереження, кількісний і якісний аналіз продуктів 20* діяльності) та активні (анкетування, тестування, соціометричні виміри, проективні); • часу проведення — на одномоментні (анкетування, тестування та ін.) та тривалі (цілеспрямоване спостереження, біографічний метод та ін.); • місця проведення — на шкільні (класні та позакласні) та лабораторні; • сутності — на неекспериментальні (спостереження, анкетування, бесіда, аналіз продуктів діяльності), діагностичні (тести, шкалювання), експериментальні (природний експеримент, лабораторний експеримент) та формуючі методи. Спостереження— це метод тривалого, планомірного опису особливостей фізичного, психічного і соціального розвитку, які виявляються в діяльності та поведінці учнів під час навчально-виховного процесу і дають змогу систематизувати отримані показники і зробити певні висновки. Бесіда— метод встановлення у ході безпосереднього спілкування особливостей фізичного, психічного і соціального розвитку вихованців. Бесіду можна проводити безпосередньо з учнями, їх однокласниками, батьками дітей, учителями-вихователя-ми, які беруть участь у здійсненні навчально-виховної роботи з окремими учнями або колективом вихованців. При підготовці та проведенні бесіди варто дотримуватися певних правил. 1. Бесіду з учнем потрібно починати із запитань на тему, яка може бути психологічно прийнятною для вихованця і сприятиме встановленню контакту. 2. Бесіда має проходити у час, коли учень не стомлений, за сприятливих умов, без присутності сторонніх осіб. 3. Успіх бесіди може бути достатнім, коли вона має плановий характер. 4. Запитання, які вихователь пропонує учневі, мають бути доступні й зрозумілі з урахуванням вікових можливостей, індивідуальних особливостей, інтересів, потреб. 5. Не варто підказувати вихованцям бажані відповіді, вдаватися до навідних питань. 6. Дотримувайтесь вимог педагогічного такту. 7. Не варто вдаватися до надто спрощених запитань, спілкування зводити до рівня жаргонної лексики. 8. Бесіда з учнем має тривати не більше 25—ЗО хвилин. Аналіз продуктів діяльності— це метод вивчення учнів, який передбачає ознайомлення педагога з результатами і наслідками діяльності вихованців з метою з'ясування рівня сформованості певних якостей, умінь, здібностей. З цією метою учитель-вихо-ватель вивчає робочі зошити, щоденники, творчі роботи, малюнки, вишивки, моделі та ін. Сутність діагностичних методів полягає в тому, що вони дають змогу не просто зробити опис тих чи інших особливостей розвитку вихованців, але й вимірюють їх, дають їм якісну і кількісну характеристику. У процесі використання діагностичних методів відбувається пошук специфічних недоліків, відхилень від норм у певній системі, шляхів їх корекції. Вони є певними засобами розв'язання педагогічних задач, мають підпорядковуватися навчальним і виховним функціям. До діагностичних методів варто включити насамперед тестування і шкалювання. Тестом(від лат. test — випробування, дослідження) називають короткі стандартизовані завдання, за допомогою яких проводяться психолого-педагогічні дослідження. Шкалюванвя(від лат. scaling — визначення масштабу, одиниці виміру) — це діагностичний метод вимірювання, за допомогою якого реальні якісні психолого-педагогічні явища одержали певне числове вираження у формі кількісних оцінок. Цей метод може бути використаний для оцінки якостей особистості під час складання характеристики учнів, виявлення їх ставлення до різних видів діяльності (навчальної, трудової, ігрової та ін.). Є три види шкал. 1. Оціночні шкали. Вони вирізняються відносною простотою, можливістю математичних методів обробки й аналізу результатів дослідження. Сутність цього методу полягає в тому, що будь-які реальні психічні явища (якості) моделюють (відображають) за допомогою числових систем за завчасно обумовленими оцінками. Наприклад, для оцінки характеру стосунків учителя з учнями можна застосовувати таку шкалу оцінок. Читайте також:
|
||||||||
|