Одним з видів оціночного шкалювання є рейтинг (від англ. rating — оцінка). Це діагностичний метод вимірювання психічних явищ, інших якостей соціального розвитку шляхом збирання суджень і різноманітних оцінок компетентними експертами.
2. Шкали ранжування. Вони створюються шляхом порівняння окремих показників між собою. Наприклад, учнів одного класу ранжують за рівнем їх успішності. Або членів однієї спортивної команди — за показниками спортивних досягнень.
Різновидом шкал ранжування є парне порівняння. Сутність його полягає у зіставленні учнів один з одним за якоюсь однією якістю. Якщо ця якість властива обом учням однаковою мірою, то кожному з них зараховують по одному балу. Якщо ж досліджувана якість у першого розвинута краще, аніж у другого, то першому зараховують два бали, а другому — нуль балів. Сумуючи одержані бали кожного учня, ми матимемо кількісне вираження рівня розвитку певної якості у школяра порівняно з іншим учнем. Таким чином можна отримати рангову послідовність досліджуваної якості в учнів.