![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальні зауваженняКожній ЗЛП можна поставити у відповідність деяку іншу задачу, яку будемо називати двоїстою (ДЗ) по відношенню до першої. Тобто в ЛП можна говорити про існування пари ДЗ. Першу задачу ми будемо називати вихідною, а другу – двоїстою до першої і навпаки. Цільова функція і обмеження ДЗ цілком визначаються умовами вихідної задачі. Виявляється, що якщо знайти розв’язки однієї із задач пари ДЗ, то цим цілком визначаються розв’язки іншої. Розглянемо методику побудови ДЗ до задачі розподілу ресурсів. Як відомо, математична модель такої задачі має вигляд: знайти найбільше значення функції
при обмеженнях
Задачу (1.27) – (1.28) будемо вважати вихідною. Складемо двоїсту до неї. Для цього введемо змінні Нехай
при обмеженнях (витрати на одиницю виробу повинні бути не менші за його ціну)
Задачі (1.27) – (1.30) утворюють пару ДЗ.
Сформулюємо алгоритм побудови пари ДЗ: 1. Вводимо змінні ДЗ. Їх кількість дорівнює кількості обмежень (не рахуючи обмежень невід’ємності змінних) вихідної задачі. 2. Коефіцієнтами цільової функції ДЗ є вільні члени вихідної задачі. 3. Коефіцієнтами матриці обмежень ДЗ є коефіцієнти транспонованої матриці системи обмежень вихідної задачі. 4. Вільними членами системи обмежень ДЗ є коефіцієнти цільової функції для вихідної задачі. 5. Якщо цільова функція вихідної задачі максимізується, то ДЗ – мінімізується, причому Дамо економічну інтерпретацію вихідної та ДЗ. Економічна інтерпретація задачі (1.27)–(1.28): скільки і якої продукції потрібно виготовити для того, щоб при заданих ресурсах Економічна інтерпретація задачі (1.29)–(1.30): якою повинна бути ціна одиниці сировини Приклад 1.5. Скласти ДЗ до задачі: знайти найбільше значення функції Розв’язок. Введемо змінні ДЗ
Якщо вихідна задача представлена в загальному виді, то до пунктів (1) – (5) алгоритму запису ДЗ слід додати наступні. 6. Обмеженням типу рівності в вихідній задачі будуть відповідати вільні змінні ДЗ і навпаки (вільним змінним вихідної задачі відповідають обмеження типу рівності ДЗ). 7. В обмеженнях типу рівності в вихідній задачі вільний член повинен бути невід’ємним. Якщо він від’ємний, то відповідне обмеження в вихідній задачі слід помножити на (–1). 8. Обмеженням типу нерівності вихідної задачі відповідають невід’ємні змінні ДЗ. 9. Якщо вихідна задача містить обмеження Таким чином, для запису ДЗ слід спочатку систему обмежень вихідної задачі звести до обмежень з однаковим знаком Приклад 1.6. Записати ДЗ до задачі: знайти найбільше значення функції
Розв’язок. Перше і друге обмеження помножимо на (–1). Одержимо:
ДЗ матиме вигляд: знайти найменше значення функції
1.5.2. Теореми двоїстості. Економічний зміст оптимальних планів пари ДЗ Теореми двоїстості (подаємо без доведень) вказують на взаємозв’язок між допустимими та оптимальними планами, цільовими функціями та системами обмежень пари ДЗ (1.27)–(1.28) і (1.29)–(1.30). Сформулюємо спочатку основну нерівність двоїстості: для будь-яких допустимих планів Теорема 1.7. Якщо Теорема1.8. Для того, щоб задачі двоїстої пари мали оптимальні плани, необхідно і досить, щоб кожна з цих задач мала хоча б один допустимий план. Теорема1.9. Якщо одна з ДЗ має оптимальний план, то і інша теж має оптимальний план, причому для будь-яких оптимальних планів Якщо ж одна з ДЗ нерозв’язна ( Для задачі розподілу ресурсів (1.27) – (1.28) теорема 1.3 означає, що максимально можливий прибуток Теорема1.10. Для оптимальності допустимих планів З економічної точки зору розв’язування вихідної задачі дозволяє отримати оптимальний план випуску продукції, а розв’язування двоїстої – оптимальну систему умовних оцінок використаних ресурсів. Оптимальні плани пари взаємно ДЗ зв’язані не тільки рівністю значень цільових функцій, але й іншими співвідношеннями. Так на основі теореми 1.10 встановлюється зв’язок між обмеженнями і змінними пари взаємно ДЗ. Розглядатимемо вихідну задачу як задачу про розподіл ресурсів, а двоїсту – про визначення умовних оцінок ресурсів. Тоді змінні і обмеження будуть зв’язані наступним чином: якщо за оптимальним планом вихідної задачі деякий і-ий ресурс використовується не повністю, тобто Таким чином, можемо стверджувати, що позитивну двоїсту оцінку можуть мати лише ресурси, які повністю використовуються в оптимальному плані; оцінки не повністю використаних ресурсів завжди рівні нулю. Найбільшій величині оцінки відповідає найбільш дефіцитний ресурс, недефіцитному ресурсу відповідає оцінка, рівна нулю. Величина двоїстої оцінки певного ресурсу показує, на скільки зросло б максимальне значення цільової функції, якщо б об’єм даного ресурсу збільшився на одиницю. Читайте також:
|
||||||||
|