Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Об’єкт конфлікту Предмет к. Суб’єкти к. ІНЦИДЕНТ

------------------------------------- + -------- конфліктна ситуація

3. Майстерність менеджера – у передбаченні різних поглядів стосовно будь-якої події. Здатність подивитися на ситуацію очима іншого дасть можливість скоротити шлях поро­зуміння. Необхідно вчитися бачити в простій ситуації зачатки складної, щоб не допускати ескалації конфлікту.

3. Види конфліктів

Розрізняють такі види конфліктів(за В.С.Лозницею):

а) соціальні- пов'язані з боротьбою великих груп людей за суспільно значущі цілі, інтереси тощо;

б) військові- зіткнення, сутички озброєних груп людей, а у максимальному своєму вияві - зіткнення армій держав;

в) інтелектуальні- пов'язані з боротьбою ідей у науці, єдністю і зіткненням таких протилежностей, як істинне і хибне;

г) моральні- виникають тоді, коли реально протистоять одне одному добро і зло, обов'язок і совість, справедливе і несправедливе,

д) внутріособистісні- зіткнення приблизно рівних по силі, але протилежно скерованих потреб, мотивів, інтересів, захоплень тощо у однієї і тієї самої людини;

є) міжособистісні - ситуація взаємодії людей, за якої вони абопереслідують несумісні цілі, або дотримуються несумісних ціннос­тей і норм, пробуючи реалізувати їх у взаємостосунках один з од­ним, або одночасно в гострій конкурентній боротьбі прагнуть досяг­нути однієї і тієї самої мети, яка може бути досягнута тільки однії і зі сторін, що конфліктують;

є) міжгрупові- де в якості сторін, що конфліктують, виступаю соціальні групи, які переслідують несумісні цілі й своїми практичними діями протидіють одне одному (7 ,с.133).

За наслідками конфлікти поділяються на конструктивні і деструктивні. Деструктивні конфлікти руйнують міжособистісні стосунки, зважають позитивному розвитку особистості, негативно впливають на психічне та фізичне здоров’я людей. У разі конструктивних конфліктів, їх розв’язання не зашкоджує здоров’ю людей, забезпечує перемогу прогресивного, сприяє розвитку особистості. Діловаконфліктність має конструктивний і мобільний харак­тер: вона зникає, тільки-но зникає предмет суперечки.

Конфлікти можуть виникати на діловій (функціональній) або осо­бистій основі. Ділові конфлікти, як правило, конструктивні, вони стимулюють вирішення виробничих завдань. Особистісніконфлікти можуть бути наслідком ділових конфліктів, через несумісність характерів, інтересів, поглядів у розв’язанні виробничих непорозумінь.

ВИСНОВОК:Для науки і практики управління людьми важливе значення має розкриття психологічних механізмів виникнення і розв'язання міжособистісних конфліктів, зовнішніх стимулів і внутрішніх мотивів, якіпризводять до конфлікту, розробка оптимальних прийомів переборення конфліктних ситуацій.

 

Питання для самоконтролю:

1. Що таке ситуація? Педагогічна ситуація? За якими ознаками подається типологія педагогічних ситуацій? Наведіть власні приклади різних типів складних педагогічних ситуацій.

2. Як визначається конфлікт? Його складові?

3. Чим зумовлене різне ставлення до конфліктів у гуманній та імперативній педагогіці?

4. Які бувають види конфліктів? Їхня характеристика?

 

 

Творчі завдання:

1. На основі спостережень шкільної практики дібрати по два приклади складних педагогічних ситуацій різного типу й пояснити критерії відбору.

2. Розробити власну класифікацію конфліктів(після усвідомлення наведеної класифікації і прочитання книги М.М.Рибакової „Конфликт и взаимодействие в педагогическом процессе”).

3. Дібрати з книги Л.О.Мільто (10 ) ситуацію і проаналізувати структуру конфлікту.

 

Тематика рефератів:

1. Побудова педагогічої взаємодії на принципах педагогіки толерантності.

2. Проблеми гуманізації сучасної школи у матеріалах журналу „Педагогіка толерантності”.

3. Поняття конфлікту та його класифікація з позицій різних авторів.

 

ЛІТЕРАТУРА:

 

1. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание. – М.: Прогресс, 1986. – С. 322-332.

2. Гришина Н.В. Психология конфликта. – СПб: Питер, 2000. – С.161-177.

3. Декларація принципів толерантності. – Ст. 1,4 // Педагогіка толерантності. – 1999.- №3/4. – С.177-179.

4. Ковалев А.Г. Коллектив и социально-психологические проблемы руководства. -2-е изд., доп. –М.: Политиздат, 1978. -279 с.

5. Коломінський Н.Л. Психологія менеджменту в освіті(соц.-психолог. аспект).- К: МАУП, 2000. – С.

6. Левин К. Типы конфликтов //Психология личности / Под ред. Ю.Б. Гиппенрейтер, А.А. Пузырев. – М.: Изд-во МГУ, 1982. – С. 93-96.

7. Лозниця В.С. Психологія менеджменту: Навч. посібник. – К.:КНЕУ, 1997. – С. 130-168.

8. Лукашонок О.М., Щуркова Н.Е. Конфликтологический етюд для учителя. – М.: Рос. пед. агентство, 1998.– С. 25-31.

9. Мескон М.Х., Альберт М., Ф.Хедоури Ф. Основы менеджмента: Пер. с англ. – М: Дело, 1992. – 702 с.

10. Мільто Л.О. Методика розв’язання педагогічних задач: Навч. посібник. – 2-е вид., переробл. і доп. – Харків: Ранок-НТ, 2004. – 152 с.

11. Моделирование педагогических ситуаций / Под ред. Ю.Н.Кулюткина, Г.С.Сухобской. – М.: Педагогика,1981.– С.15-16,26-29.

12.Огурцов О. Антипедагогіка: виклик постмодернізму// Вища школа. – 2003. -№4-5. – С. 90-103.

13. Орлов Ю.М. Проблемы педагогики ненасилия //Педагогика. – 1993. - №4.- С.121-126.

14. Росс Л., Нисбет Р. Человек и ситуация. Уроки социальной психологии /Пер. с англ. – М.: Аспект Пресс, 2000. – С. 42-55.

15. Рыбакова М.М. Конфликт и взаимодействие в педагогическом процессе: Кн. для учителя. – М: Просвещение, 1991. – С. 3-23.

16. Рыданова И.И. Основы педагогики общения. – Мн.: Беларуская навука, 1998. – С. 134-139.

17. Семиченко В.А. Психологія педагогічної діяльності: Навч. посіб., 2004.- С. 164-192.

18. Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві. Порада 89. // Вибрані твори : В 5-ти т. – Т. 2. – К.: Рад. школа, 1976. – С.624-626.

19. Хасан Б.И. Конструктивная психология конфликта. – СПб: Питер, 2003.- С. 5-7.

20. Чернышев А.С. Практикум по решению конфликтных педагогических ситуаций. – М: Пед. общество России, 1999. – С. 3-11.

21. Чистякова Т.А. Социально-педагогические условия подготовки молодого учителя к поведению в сложной воспитательной ситуации. – Автореф. канд. дис. – Л, 1988.- 24 с.

22. Щуркова Н.Е. Педагогическая технология. –М.: Пед. общество России, 2002. – С. 88-96.

Тема 2


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  3. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  4. Абетково-предметний покажчик
  5. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  6. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.
  7. Аварії на радіаційно-небезпечних об’єктах
  8. Аварії на хімічно небезпечних об’єктах.
  9. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  10. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  11. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  12. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності




Переглядів: 846

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структурно-типологічна класифікація мов | Профілактика педагогічних конфліктів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.165 сек.