3. Джуринський А.Н. Зарубежная школа: история и современность .- М ., 1992.
4. Джуринский А.Н. История зарубежной педагогики .- М ., 1998.
Суспільно-політичні умови в Англії:
- В Англії після Реформації XVI ст. було закрито значну частину католицьких монастирів, а з ними і багато парафіяльних шкіл.
- відкривались нові парафіяльні школи, які майже нічим не відрізнялись від старих католицьких, за виключенням того, що викладання у них велось рідною мовою;
- Виникло багато сектантських шкіл, де головною метою ставилось вивчення текстів біблії, псалмів і молитов.
- У деяких містах і селах створювались приватні домашні школи, у яких часто малограмотні наставники за певну плату виховували відданих їм дітей у страхові божому.
- Діти з аристократичних сімей навчались у гімназіях – привілейованих середніх школах, де основна увага зверталась на вивчення латинської, рідше – грецької мов, іноді студіювали англійську літературу; багато уваги приділяли фехтуванню, верховій їзді, різним видам фізичних вправ.
Англія однією з перших у Європі перейшла на рейки нового суспільного устрою внаслідок революції 1648 р. та перевороту 1688 р., коли Англія стала конституційною монархією.
- у 17 ст. відбулася буржуазна революція (одна з ранніх у Європі), яка підготувала грунт для промислового перевороту;
- революція була проти феодального ладу ___ наступу нового часу _ капіт.ладу.