МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття економічної інформаціїІнформація (від лат. information – роз'яснення, виклад) – це відомості, повідомлення про будь-яку подію, діяльність і т.п. В кібернетиці поняття “інформація” потрактує як міра усунення невизначеності стану системи. В теорії машинної обробки “інформація” розглядається з погляду технології її перетворення з метою забезпечення менеджменту, тобто як сукупність відомостей, які є об'єктом передачі, збереження і обробки. Інформація дуже різноманітна і ділиться по видах людської діяльності, в якій використовується: наукова, технічна, виробнича, управлінська, економічна, соціальна, правова і т.п. Кожний з видів інформації має свою технологію обробки, смислове значення, цінність, форму уявлення і віддзеркалення на матеріальних носіях, вимоги до точності, достовірності, оперативності відображення фактів, явищ, процесів. В складних соціально-економічних системах за допомогою інформації одержують відомості про внутрішній стан підприємства і оточуючої його середовище, про процеси, які відбуваються всередині і ззовні підприємства. Зовнішня інформація – дані про різні аспекти економічної, екологічної, політичної, соціальної і інших сфер, які оточують підприємство. Для зовнішньої інформації характерна неточність, суперечність. Вона може описувати стан ринку і конкурентів, прогнози процентних ставок і цін, податкової політики і політичної ситуації. Зовнішня інформація труднодоступна і дорого стоїть. Канали отримання такої інформації різні: експертний опит; статистичні дослідження кон'юнктури ринку; вивчення тенденцій у виробництві і збуті тих або інших товарів; засоби масової інформації і т.п. Джерелами зовнішньої інформації можуть бути постачальники, покупці, держава і т.п., внутрішньої – підрозділи підприємства. Внутрішня інформація на підприємстві – це дані, які виникли переважно в системі обліку, відображають різні тимчасові інтервали і стан об'єкту управління. Як правило, ці дані вимірюються, і точна інформація фіксується в управлінських документах. Характер і об'єм інформації також різний, але вона більш доступна, оскільки створюється на самому підприємстві. Початкова інформація також ділиться на зовнішню і внутрішню. Зовнішня початкова інформація – відомості в загальновстановленій формі первинних і зведених документів, які представляються зовнішнім користувачам інформації. Внутрішня початкова інформація – відомості, які представляються внутрішнім користувачам інформації і служать для управління підприємством, характеризуючи економічну ситуацію, яка склалася. Інформація, яка необхідна для управління підприємством є різними відомостями економічного, технологічного, соціального, юридичного, демографічного і іншого змісту. Управлінська інформація – інформація, яка обслуговує процеси виробництва, розподілу, обміну і споживання матеріальних благ і забезпечує рішення задач організаційно-економічного управління народним господарством і окремими підприємствами. В інформаційному процесі, яким є управлінська діяльність, інформація виступає як один з найважливіших ресурсів поряд з енергетичними, матеріальними, трудовими і фінансовими. В технології обробки інформації первинні дані про виробничі і господарські операції, людей, випуск продукції, факти придбання і продажі товарів виконують роль предметів роботи, а результатна інформація, яку одержують, - роль продукту роботи; вона використовується для аналізу і ухвалення управлінських рішень. Економічна інформація є найважливішій складовій управлінській інформації. Економічна інформація – це все відомості у сфері економіки, які необхідно фіксувати, передавати, обробляти і зберігати для використовування в процесі планування, обліку, контролю і аналізу. Економічна інформація відображає процеси виробництва, розподілу, обміну і споживання матеріальних благ і послуг. У зв'язку з тим, що економічна інформація пов'язана з суспільним виробництвом, її часто називають виробничою інформацією. Над економічною інформацією здійснюють операції, які по ознаці однорідності і цільових функцій об'єднанні в інформаційні процедури (процеси) можна згрупувати в п'ять стадій обробки інформації: збір, передача, зберігання, перетворення і споживання. Економічна інформація містить дані про склад трудових, матеріальних і грошових ресурсів і стан об'єктів управління на певний момент часу. Економічна інформація відображає діяльність підприємств і організацій за допомогою натуральних, вартісних і інших показників. Основними вимогами економічної інформації виступають: достовірність, своєчасність, повнота і точність, надійність, комплексність, багаторазове використовування, висока швидкість збору, обробки і передачі, кодування, документальність. Вимірюють економічну інформацію у таких одиницях: – натуральних – кількість повідомлень, документів, рядків, показників, слів, символів; – телеграфних – біт (кількість двійкових розрядів), байти (8 біт), кілобайти (1024 байт), мегабайти, гігабайти і терабайти. Натуральні одиниці використовуються у разі обробки інформації людиною, а телеграфні – під час організації машинної, зокрема автоматизованої та автоматичної обробки інформації.
Читайте також:
|
||||||||
|