Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теоретичні відомості

 

Вільна пам’ять у програмах мовою С++ виділяється за допомогою операції new, що застосовується до специфікації типу (його абстрактного імені). При цьому буде виділено пам'ять, достатню для розміщення об'єкта такого типу, буде повернено покажчик на виділену пам'ять, наприклад:

int *pi = new int; // виділена пам'ять для об'єкта типу int. Тип

поверненого значення "покажчик на int".

Масив виділяється у вільній пам'яті за допомогою наступного за специфікацією типу розмірності, який розміщений в квадратних дужках. Розмірність може бути виразом довільної складності. Операція new повертає покажчик на перший елемент масиву. Наприклад :

int i = 100;

char *ps = new char[i*2]; // ps указує на масив з 200 елементами

типу char.

Надалі доступ до елементів динамічного масиву здійснюється як до звичйного: ps[n], де n – номер елементу.

Пам'ять, виділена за допомогою операції new, буде зайнята доти, поки програміст її повністю не звільнить. Для такого звільнення цієї пам'яті використовується операція delete, яка застосовується до покажчика, що адресує динамічний об'єкт. Наприклад :

int *pi = new int; // пам'ять відведена;

delete pi; // пам'ять звільнена.

Для звільнення пам'яті з-під масиву необхідно вставляти пару порожніх квадратних дужок між delete і покажчиком :

int *pia = new int[100]; // відведення пам’яті для

одновимірного масиву

delete [] pia; // звільнення пам’яті з одновимірного масиву

Відведення пам’яті для двовимірного масиву відбувається наступним чином:

int **mas = new int* [m] // виділена пам’ять для покажчиків на

m стовпців, результат – покажчик на покажчик

for (int i = 0; i<m; i++)

pmas[i]=new int [n]; // виділена пам’ять для елементів масиву

типу int з кількістю рядків n

Доступ до елементів масиву звичайний: pmas[k][l], де k – номер елементу в рядку, l – номер елементу в стовпці.

delete pmas; // звільнення пам’яті з двовимірного масиву

Для відведення пам'яті також використовуються функції malloc() і calloc().

Функція malloc() приймає один параметр - розмір блока пам'яті, що виділяється, у байтах і повертає покажчик на виділений блок пам'яті. Тип покажчика - void*, тому перед його використанням слід чітко позначати


тип. Функція calloc() приймає два параметри - число елементів і розмір елемента та ініціалізує виділену пам'ять нулями. Функція повертає - void*.

Приклади :

int *pi =(int*)malloc(sizeof(int));// пам'ять для одного int;

int *pia2 =...

(int*)malloc(size*sizeof(int)); //для масиву int розміром

size int *pia2 =... ;

(int*)calloc(size,sizeof(int)); // те ж саме з ініціалізацією

нулями.

Для звільнення пам'яті, відведеної malloc() або calloc(), використовують функцію free(), в якої один параметр: покажчик на пам’ять, яку потрібно звільнити. Він може бути будь-якого типу. Наприклад :

free(pia2).


Читайте також:

  1. IX. Відомості про військовий облік
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  4. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  5. Білковий обмін: загальні відомості
  6. Біографічні відомості
  7. Боротьба з проявами національної самосвідомості
  8. Вальниці ковзання. Загальні відомості
  9. Види правосвідомості
  10. Виникнення і розвиток свідомості у людини.
  11. Виникнення людської свідомості. Мова і свідомість.
  12. Від них необхідні відомості, документацію і пояснення з питань охоро1




Переглядів: 313

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лабораторна робота № 14 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.