Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Fill in the necessary words.

1. The appliance that grinds coffee is called a ….. .

2. ….. ( knives, forks and spoons ) is used for eating and serving food.

3. Meat is roasted or bread is baked on a ….. .

4. We cook soup in a ….. .

5. A ….. goes under a cup.

6. A cook mixes ingredients in a ….. .

7. A ….. is used to wipe our mouth after eating.

8. Use ….. not hands to scrape the rest of the mixture out of the bowl.

9. A saucepan with a lid which can be placed in the oven is called ….. .

10. To cut meat one needs a ….. .

11. If you travel a lot take a ….. and you will always have hot tea in winter and cold kvass in summer .

12. From ….. we drink beer, from ….. - wine , and from …. - milk.

13. ….. comes out of a boiling ….. and a ….. absorbs it.

14. A ….. is a strong metal pot with a tight lid in which food can be cooked quickly under high pressure .

15. A dishwasher, a food ….. , a mixer, a ….. and a ….. are labour-saving ….. .

16. A bowl-like utensil with holes for draining food is called a ... .

Speaking

· What do you like about your kitchen most? What don’t you like? Why?

· What things in the kitchen are expensive / cheap?

· What things do you use every day / sometimes / never?

· What are the things that your mother / father uses while cooking?

· Name all possible kitchen utensils connected with the following words:

fish soup bread flour hot pans
eggs meat cake tins salt
coffee dishes garlic wine pepper
water matches vegetables tea milk

· With the help of what you can:

boil water; cook cakes; open bottles; wash dishes; make coffee and tea.

 

· Where do you keep or put:

milk; dirty plates and cups; bread; meat you are going to fry; clean dishes; spaghetti you’ve just cooked; plates you’ve just washed; forks and spoons; the kettle you are going to boil; the pie you are going to bake; fresh berries you are going to use in winter.

 

3 Recollect your kitchen. Where is your gas cooker, matches, lids, sugar basin, grater, frying pan, kettle, mixer, mincer, saucepans, coffee pot?

3 Help your friend to furnish the kitchen.

3 Draw a picture of your kitchen (imaginary one). Describe it to your partner without showing. Let him listen to your description and draw your kitchen while listening.

3 What things would you like to have done to improve your kitchen?

Give the English equivalents:

кухня, конфорка, сковорода, каструля, блюдце, сільниця, десертна ложка, цукорниця, мікрохвильова піч, столова ложка, чайна ложка, чайник, м’ясорубка, тертушка, очищувач повітря, холодильник, ножові вироби, сушка для посуду, миска, електрична плита, глечик, раковина, машина для миття посуду, кавник, кавовий млинок, міксер, хлібниця, настінна шафа для посуду, фаянсовий посуд, кухоль, керамічна каструля, черпак, часникодавка, судок, тостер, сито, друшляк, термос, консервний ніж, кришка, табуретка, бокал, перечниця, маслянка.


Читайте також:

  1. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  2. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  3. Divide into pairs and tell each other about yourself. Fill in the chart, using the information about your partner. If necessary ask questions.
  4. Exercise 12. Put questions to the underlined words.
  5. Exercise 14. Make up sentences with the following words.
  6. Exercise 2. Read and translate the words.
  7. Fill in the missing words.
  8. II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases
  9. II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases
  10. II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases
  11. II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases




Переглядів: 465

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Speaking | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.