Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розвиток рухів у дітей

У новонароджених маса всіх м'язів становить 23% маси тіла, у 8 років — 27%, в 17 - 18 років вона досягає 43-44%. У м'язах новона­родженого сухожилки розвинуті слабо і розвиваються, як правило, в 12- 14 років. У немовлят насамперед розвиваються м'язи живота, пізніше — жувальні. На кінець першого року життя і в зв'язку з ходінням помітно ростуть м'язи спини і кінцівок. За весь період росту дитини маса мус­кулатури збільшується в 35 разів. У період статевого дозрівання (12 16 років) подовжуються інтенсивно сухожилля м'язів унаслідок подовження трубчастих кісток. У 15 років відбувається інтенсивний ріст м'язів у товщину. Розвиток м'язів триває до 25-30 років.

У новонародженої дитини спостерігаються безладні рухи кінцівок, тулуба, голови. Наростання тонусу потиличних м'язів дає змогу дитині у віці 1,5-2 місяці піднімати голову; в 2,5-3 місяці спостерігається роз­питок руху руки до предмета; в 4 місяці — повертання із спини на бік; в 5 місяців — на живіт і з живота на спину. У віці від 3 до 6 місяців дитина готується до повзання. Від 6 до 8 місяців завдяки розвиткові м'язів тулуба і таза дитина починає сідати, стояти, опускатися.

На кінець 1 -го року життя дитина починає ходити, але в цей період кроки короткі, положення тіла не стійке. До 4 років довжина кроку дося­гає 40 см. Від 8 до 15 років довжина кроку збільшується, а темп ходьби зменшується. У віці 4-5 років з розвитком м'язових груп дітям дос­тупні складніші рухові акти: біг, стрибання, катання на ковзанках, гімна­стичні вправи, малювання, гра на музичних інструментах. До 13 років збільшується швидкість бігу, а в 14-15 років зменшується, що пов'яза­но з періодом статевого дозрівання.

Діти раннього віку при підстрибуванні не відривають ніг від землі, з трьох років злегка відривають ноги від землі, лише в 6-7 років спосте­рігається координація нижніх кінцівок при стрибках. Після 13 років різниця в стрибках у довжину стає яскраво виражена залежно від статі, а при стрибках у висоту — з 11 років. Фізичні вправи удосконалюють не тільки м'язову систему, а й вегетативні функції (дихання, кровообіг тощо), без яких неможливе виконання м'язової роботи. Стимулююча дія позна­чається на функціях центральної нервової системи. Школярі в 7—11 років мають низькі показники м'язової сили і пристосовані до короткочасних швидкісно - силових вправ динамічного характеру. Період росту м’язової сили у хлопчиків н 14 17 років, у дівчаток — 14-15 років.

Інша рухова якість витривалість невисока у дітей 7 - 11 років до динамічної роботи. З 11 - 12 років вони стають витриваліші. Добрим за­собом витривалості є ходьба, повільний біг, пересування па лижах. До 14 років м'язова витривалість дорівнює 50-70%, до 16 років 80%.

За рахунок інтенсивного розвитку в 7-11 років, швидкості рухів (ча­стоти, швидкості рухів, часу реакції тощо) школярі дуже добре адапту­ються до швидкісних навантажень і можуть показувані чудові резуль­тати з бігу, плавання, тобто там, де швидкість рухів мас провідне зна­чення. Велика рухомість хребетного стовпа, висока еластичність зв'яз­ковою апарата зумовлюють високий приріст гнучкості в 7 10 років, у ІЗ 15 років цей показник досягає максимуму. В 7 10 років високими

Лекція6. Загальні відомості про м 'язи

н'миами розвивається спритність рухів. До 12-14 років відбувається підвищення влучності кидків, попадання в ціль, точності стрибків.

Різнобічна м'язова діяльність підвищує працездатність організму, 111 >и цьому зменшуються енергетичні витрати організму на виконання роботи. При систематичному виконанні фізичних вправ і навантажень формується досконаліший механізм дихальних рухів, збільшується гли- Ґжна дихання, підвищується використання кисню тканинами організму.


Читайте також:

  1. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  2. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  3. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  4. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  5. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  6. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  7. Аліментні обов’язки батьків і дітей
  8. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  9. Батьки мають право звернутися за захистом прав та інтересів дітей і тоді, коли відповідно до закону вони самі мають право звернутися за таким захистом.
  10. Бистрість – це здатність людини до термінового реагування на подразники та до високої швидкості рухів, що виконуються при відсутності значного зовнішнього опору.
  11. Бурхливий розвиток емпіричної соціології
  12. Вiковi особливостi волi. Розвиток i формування волi




Переглядів: 2088

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Робота м'язів | Гігієнічні норми часу організованої рухової активності дітей та підлітків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.