Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 10. Україна у 50–80-ті рр. ХХ ст.

Соціально-економічне, політичне та культурне становище УРСР у роки хрущовської «відлиги».

Україна у період загострення кризи радянської системи (середина 1960-х – початок 1980-х рр.). Рух «шістдесятників» і дисидентів: причини виникнення, течії, представники.

Стан промисловості і сільського господарства в УРСР на етапі «перебудови» М. Горбачова. Лібералізація громадсько-політичного життя. Політика «гласності». Формування багатопартійності в Україні. Народний Рух України за перебудову. Передумови та причини розпаду СРСР. Серпневий путч у Москві 1991 р.

Тема 11. Розвиток незалежної України

Причини і наслідки розпаду СРСР. Проголошення державної незалежності України. СНД. Державотворчі процеси в Україні (1991–2014 рр.): умови для розгортання державотворчого процесу; становлення владних структур; конституційний процес і формування багатопартійності. Економічні проблеми та шляхи їх вирішення.

Міжнаціональні відносини в сучасній Україні. Проблеми розвитку національної культури: здобутки і втрати. Характерні риси релігійного життя. Україна і світове співтовариство: взаємовідносини і глобальні проблеми сучасності. Курс на європейську інтеграцію.

Тематика лекційних і семінарських занять

Тема 1. Вступ. Феномен української історії

 

Лекція

1. Історія України як наука і навчальна дисципліна.

2. Історіографія історії України.

3. Джерела з історії України.

Семінарське заняття

1. Проблеми викладання історії у вищій школі.

2. Методологічні засади вивчення історії України. Лінійна і нелінійна філософія історії.

3. Соціальна історія та історія повсякденності.

Опрацювати самостійно

Сич О. Про викладання історії у вищій школі / О. Сич // Укр. іст. журн. – 1998. – № 5. – С. 111–117.

Реферати

1. К. Ясперс про сенс і призначення історії.

2. Значення історії очима А. Тойнбі.

3. Історична схема М. Грушевського.

4. Народницький і державницький напрями української історіографії.

Творчі завдання

1. Опрацювавши відповідну наукову літературу, визначте особливості лінійної і нелінійної філософії історії.

2. Підготуйте виступ про життєвий і творчий шлях видатних українських істориків (М. Костомарова, М. Грушевського, В. Антоновича, Д. Дорошенка, Н. Полонської-Василенко, О. Єфименко).


Читайте також:

  1. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  2. Визначте, коли і чому Україна опинилася під гнітом литовських і польських феодалів.
  3. Визначте, коли і чому Україна опинилася під гнітом литовських і польських феодалів.
  4. Внаслідок реалізації адміністративно-територіальної реформи Україна із централізованої держави стане децентралізованою європейською країною самоврядних громад.
  5. Внесок народу України у перемогу над фашизмом. Україна – одна з фундаторів ООН.
  6. Вопрос 12. Україна за часів Директорії.
  7. ГКЧП і Україна
  8. Друга світова війна і Україна
  9. З якого року Україна є повноправним членом ООН?
  10. За Акт проголосувало абсолютна більшість депутатів Верховної Ради. УРСР перестала існувати. На геополітичній карті світу заявилася нова самостійна держава – Україна.
  11. Закарпатська Україна
  12. Закарпаття у складі Чехословаччини. Карпатська Україна




Переглядів: 369

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 8. Україна в міжвоєнний період (1921–1939) | Методичні рекомендації до семінарського заняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.