Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПИТАННЯ НА ІСПИТ

1. Трипільська культура в історії України: походження, характерні ознаки, причини занепаду.

2. Перші державні утворення на території України (кіммерійці, скіфи, сармати) та їхнє місце в процесі становлення Української державності.

3. Дайте оцінку розвитку грецьким містам-державам Північного Причорномор’я.

4. Проаналізуйте процес розвитку східнослов’янських племен, їх розселення, побут, вірування. Етногенез слов’ян. Перші протодержавні утворення східних слов’ян.

5. Проблеми утворення Київської Русі в історіографії. Проаналізуйте сутність «норманської» та хозарської теорій походження Русі, визначте причини їхньої появи.

6. Виділіть етапи існування Давньоруської держави. Охарактеризуйте особливості розвитку Русі за Олега, Ігоря, Ольги та Святослава.

7. Доведіть, що за князів Володимира Великого і Ярослава Мудрого Київська Русь досягла свого найвищого розквіту.

8. Яке, на Вашу думку, значення мало прийняття християнства для розвитку Київської Русі? Визначте передумови та причини запровадження нової релігії, а також назвіть позитивні та негативні сторони цього акту.

9. Проаналізуйте зовнішню політику правителів Київської Русі, визначте пріоритетні напрямки та найвагоміші результати.

10. Визначте особливості розвитку руських земель в умовах децентралізації Київської Русі. Ярославичі. В. Мономах. Причини феодальної роздробленості Русі.

11. Монголо-татарський фактор в історії Русі. Погляд на проблему Л. Гумільова, радянських та сучасних українських істориків.

12. Етнічний розвиток Київської Русі. Проблема етногенезу українського народу в історичній науці. «Звичайна схема» М. Грушевського.

13. Галицько-Волинська держава в історії України. Доведіть або спростуйте погляди українських істориків, що саме Галицько-Волинська держава стала спадкоємцем традицій Київської Русі.

14. Українські землі в колі геополітичних інтересів сусідніх держав у ХIV–другій половині XVI ст.

15. Проаналізуйте, які політичні, соціальні та етнокультурні процеси мали місце у Великому князівстві Литовському в ХІV – першій половині ХVІ ст. Магдебурзьке право.

16. Покажіть вплив польської цивілізації на Русь на прикладі Люблінської та Брестської уній.

17. Визначте основні причини, джерела, теорії, етапи формування і розвитку українського козацтва. Доведіть закономірність виникнення українського козацтва.

18. Дайте оцінку Запорозької Січі, її устрою та господарству, покажіть роль Д. Вишневецького в її розвитку. Реєстрове козацтво.

19. Покажіть місце Запорозької Січі у міждержавних відносинах країн Європи та Азії (морські походи козаків у кінці ХVІ – першій половині XVІІ ст., участь у Хотинській, Тридцятилітній війнах, польсько-російській війні 1617–1618 рр. тощо). П. Конашевич-Сагайдачний.

20. Виділіть дві хвилі козацько-селянських повстань наприкінці ХVІ – на початку ХVІІ ст. Проаналізуйте причини і приводи до повстань, їхній хід, причини поразки. «Ординація Війська Запорозького».

21. Українська національна революція (1648–1676): проблеми назви, хронології, періодизація, основні етапи. Причини та привід до розгортання революції, рушійні сили. «Золотий спокій». Б. Хмельницький.

22. Дайте коротку характеристику першому етапу Української національної революції середини ХVІІ ст. Проаналізуйте особливості устрою Української гетьманської держави за Б. Хмельницького.

23. Проаналізуйте особливості зовнішньої політики Б. Хмельницького. Визначте місце переяславсько-московських домовленостей 1654 р. в історії України. Віленське перемир’я.

24. Дайте оцінку етапу громадянської війни під час Української національної революції ХVІІ ст. Проаналізуйте значення Гадяцького договору та битви під Конотопом для українсько-польських та українсько-російських відносин.

25. Українська козацька держава у колі геополітичних інтересів Польщі, Росії, Кримського ханства, Туреччини у 60–80-ті рр. ХVІІ ст. «Руїна».

26. Визначте особливості внутрішньої і зовнішньої політики П. Дорошенка. Поясніть, чому діяльність гетьмана з об’єднання України зазнала поразки.

27. Проаналізуйте боротьбу українського народу за права православної церкви у ХVІІ ст. Полемічна література. Покажіть роль київського митрополита Петра Могили.

28. Прослідкуйте особливості державотворчої діяльності гетьмана І. Мазепи. Проаналізуйте ставлення до діяльності українського гетьмана в українській, російській та зарубіжній історичній науці, образ І. Мазепи в художньому слові.

29. Проаналізуйте основні положення Конституції П. Орлика 1710 р. Покажіть, в чому полягала сутність державотворчої діяльності гетьмана в екзилі.

30. Прослідкуйте особливості колоніальної політики Російської імперії щодо України у ХVІІІ ст. (І. Скоропадський, П. Полуботок, Д. Апостол, К. Розумовський).

31. Визначте місце Запорозької Січі у другій половині ХVІІ–ХVІІІ ст., покажіть трагічну долю Запорозьких Січей після 1709 р. Проаналізуйте причини зруйнування Запорозької Січі.

32. Поняття «соціального розбійництва» в українській та світовій історії (на прикладі гайдамацького та опришківського рухів у ХVІІІ ст.). Погляди на гайдамацький рух в українській, радянській та зарубіжній історіографії.

33. Визначте, які геополітичні зміни сталися в Східній Європі наприкінці ХVІІІ ст., проаналізуйте їхні наслідки для українського народу.

34. Проаналізуйте значення модернізаційних перетворень у Російській імперії за правління Олександра ІІ. Визначте причини і передумови скасування кріпацтва 1861 р. в контексті ліберально-демократичних перетворень 1860-х–1870-х рр.

35. Прослідкуйте тенденції соціально-економічного розвитку підросійської та підавстрійської України у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Столипінська аграрна реформа.

36. Визначте риси національного відродження в підросійській та підавстрійській Україні в першій половині ХІХ ст. Охарактеризуйте місце Кирило-Мефодіївського товариства в історії України.

37. Визначте місце України в розгортанні західноєвропейського (масони), російського (декабристи) та польського національно-визвольного рухів у першій половині ХІХ ст.

38. Прослідкуйте основні вимоги, практичну діяльність представників народницького, соціал-демократичного й ліберального рухів другої половини ХІХ ст. на теренах підросійської України.

39. Поясніть, чому на західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст. набули поширення рухи москвофілів, народовців та радикалів.

40. Покажіть причини виникнення, основні етапи розгортання українського національного руху у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. «Столипінська реакція».

41. Проаналізуйте процес виникнення політичних партій в підавстрійській та підросійській Україні, вкажіть місце питання про незалежність України в їхніх програмах, діяльність партій під час Першої російської революції.

42. Вкажіть, яке місце посідала Україна в розгортанні Першої російської революції (1905–1907 рр.). Визначте причини та привід до революції, етапи, причини поразки. Проаналізуйте здобутки українського національного руху під час революції.

43. Розкрийте причини, характер та воєнні дії на теренах України під час Першої світової війни. Поясніть, в чому полягала трагедія українського народу під час війни, з’ясуйте ставлення політичних партій підросійської та підавстрійської України до цього конфлікту.

44. Прослідкуйте еволюцію поглядів української еліти на питання державотворення у 1917 – на початку 1918 рр. на прикладі діяльності Української Центральної Ради.

45. Проаналізуйте внутрішню та зовнішню політику гетьмана П. Скоропадського, покажіть, якої оцінки здобула діяльність гетьмана в радянській та сучасній українській історіографії, дайте власну оцінку ефективності його правління.

46. Дайте оцінку внутрішній і зовнішній політиці Директорії УНР та ЗУНР. Визначте причини поразки Української національно-демократичної революції (1917–1921 рр.).

47. Проаналізуйте причини, привід, особливості та наслідки державної економічної політики УСРР у 20–30-х рр. ХХ ст. Поясніть, чому політика НЕПу, попри свою безумовну ефективність, була згорнута.

48. Визначте причини запровадження, труднощі, характерні риси, особливості та наслідки політики індустріалізації в Україні.

49. Проаналізуйте причини, хід проведення та наслідки політики суцільної колективізації в Україні. Голод 1932–1933 рр.

50. Визначте особливості формування тоталітарного режиму в СРСР. Висловте своє ставлення до причин і наслідків політики «великого терору».

51. Покажіть суперечливий характер розвитку культури в УСРР у 20–30-ті рр. ХХ ст. та негативний вплив на неї тоталітарної системи.

52. Визначте особливості соціально-економічного і політичного розвитку українських земель у складі Польщі, Румунії та Чехо-Словаччини у 20–30-ті рр. ХХ ст. Поясніть причини виникнення українського національно-визвольного руху та характер діяльності членів ОУН.

53. Проаналізуйте сутність українського питання у міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Пакт Ріббентропа-Молотова.

54. Дайте оцінку початковому періоду Другої світової війни і проблемам входження Західної України, Північної Буковини, Хотинщини та придунайських земель до Української РСР. Виділіть позитивні та негативні риси політики радянізації в цьому регіоні.

55. Проаналізуйте хід воєнних дій на території України у 1941–1942 рр., визначте причини краху плану «бліцкригу» та поразки Червоної Армії.

56. Дайте оцінку місця України у планах Рейху та особливостей впровадження «нацистського нового порядку» на українській території. Голокост.

57. Покажіть особливість розгортання Руху Опору (радянського, націоналістичного, польського) на українській території, їхньоі взаємодії та протистояння.

58. Покажіть хід визволення України від нацистських загарбників. Проаналізуйте втрати УРСР та СРСР у Великій Вітчизняній війні.

59. Визначте значення культурно-ідеологічних процесів у першому повоєнному десятиріччі («лисенківщина», «ждановщина», боротьба із космополітизмом) для життя українського суспільства.

60. Дайте свою оцінку соціально-економічному, політичному та культурному становищу України в умовах десталінізації.

61. Проаналізуйте особливості соціально-економічного, політичного та культурного становища УРСР у період загострення кризи радянської системи (середина 1960-х – початок 1980-х рр.).

62. Охарактеризуйте причини виникнення, основні течії дисидентського руху. Порівняйте дисидентський рух із діяльністю «шістдесятників». Визначте місце цих рухів для виборення незалежності України.

63. Проаналізуйте стан промисловості і сільського господарства УРСР на етапі «перебудови».

64. Розкрийте основні події та процеси, пов’язані з формуванням нових політичних партій у другій половині 80-х – на початку 90-х рр. ХХ ст., порівняйте їх програми і практичну діяльність.

65. Охарактеризуйте особливості соціально-економічної і політичної ситуації в СРСР у 1989–1991 рр. Визначте причини розпаду СРСР, умови, за яких було проголошено державну незалежність України.

66. Визначте особливості соціально-економічного і політичного розвитку України у 1991–2014 рр.

Контрольні запитання


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. БЛІЦ-ПИТАННЯ
  10. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  11. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  12. Висновок з 1 питання




Переглядів: 453

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Риси соціально-економічного становища. Трудова еміграція. | Кредитний модуль 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.