Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кредитний модуль 1

· Трипільська культура в історії України: походження, характерні ознаки, причини занепаду.

· Перші державні утворення (кіммерійці, скіфи, сармати) на території України та їхнє місце в процесі становлення Української державності.

· Дайте оцінку розвитку грецьким містам-державам Північного Причорномор’я.

· Проаналізуйте процес розвитку східнослов’янських племен, їх розселення, побут, вірування. Етногенез слов’ян. Перші протодержавні утворення східних слов’ян.

· Проблеми утворення Київської Русі в історіографії. Проаналізуйте сутність «норманської» та хозарської теорій походження Русі, визначте причини їхньої появи.

· Виділіть етапи існування Давньоруської держави. Охарактеризуйте особливості розвитку Русі за Олега, Ігоря, Ольги та Святослава.

· Доведіть, що за князів Володимира Великого і Ярослава Мудрого Київська Русь досягла свого найвищого розквіту.

· Яке, на Вашу думку, значення мало прийняття християнства для розвитку Київської Русі? Визначте передумови та причини запровадження нової релігії, а також назвіть позитивні та негативні сторони цього акту.

· Проаналізуйте зовнішню політику правителів Київської Русі, визначте пріоритетні напрямки та найвагоміші результати.

· Визначте особливості розвитку руських земель в умовах децентралізації Київської Русі. Ярославичі. В. Мономах. Причини феодальної роздробленості Русі.

· Монголо-татарський фактор в історії Русі. Погляд на проблему Л. Гумільова, радянських та сучасних українських істориків.

· Етнічний розвиток Київської Русі. Проблема етногенезу українського народу в історичній науці. «Звичайна схема» М. Грушевського.

· Галицько-Волинська держава в історії України. Доведіть або спростуйте погляди українських істориків, що саме Галицько-Волинська держава стала спадкоємцем традицій Київської Русі.

· Українські землі в колі геополітичних інтересів сусідніх держав у ХIV – другій половині XVI ст.

· Проаналізуйте, які політичні, соціальні та етнокультурні процеси мали місце у Великому князівстві Литовському в ХІV – першій половині ХVІ ст. Магдебурзьке право.

· Покажіть вплив польської цивілізації на Русь на прикладі Люблінської та Брестської уній.

· Визначте основні причини, джерела, теорії, етапи формування і розвитку українського козацтва. Доведіть закономірність виникнення українського козацтва.

· Дайте оцінку Запорозької Січі, її устрою та господарству, покажіть роль Д. Вишневецького в її розвитку. Реєстрове козацтво.

· Покажіть місце Запорозької Січі у міждержавних відносинах країн Європи та Азії (морські походи козаків у кінці ХVІ – першій половині XVІІ ст., участь у Хотинській, Тридцятилітній війнах, польсько-російській війні 1617–1618 рр. тощо). П. Конашевич-Сагайдачний.

· Виділіть дві хвилі козацько-селянських повстань наприкінці ХVІ – на початку ХVІІ ст. Проаналізуйте причини і приводи до повстання, їхній хід, причини поразки. «Ординація Війська Запорозького».

· Українська національна революція (1648–1676): проблеми назви, хронології, періодизація, основні етапи. Причини та привід до розгортання революції, рушійні сили. «Золотий спокій». Б. Хмельницький.

· Дайте коротку характеристику першому етапу Української національної революції середини ХVІІ ст. Проаналізуйте особливості устрою Української гетьманської держави за Б. Хмельницького.

· Проаналізуйте особливості зовнішньої політики Б. Хмельницького. Визначте місце переяславсько-московських домовленостей 1654 р. в історії України. Віленське перемир’я.

· Дайте оцінку етапу громадянської війни під час Української національної революції ХVІІ ст. Проаналізуйте значення Гадяцького договору та битви під Конотопом для українсько-польських та українсько-російських відносин.

· Українська козацька держава у колі геополітичних інтересів Польщі, Росії, Кримського ханства, Туреччини у 60–80-ті рр. ХVІІ ст. «Руїна».

· Визначте особливості внутрішньої і зовнішньої політики П. Дорошенка. Поясніть, чому діяльність гетьмана з об’єднання України зазнала поразки.

· Проаналізуйте боротьбу українського народу за права православної церкви у ХVІІ ст. Полемічна література. Покажіть роль київського митрополита Петра Могили.

· Прослідкуйте особливості державотворчої діяльності гетьмана І. Мазепи. Проаналізуйте ставлення до діяльності українського гетьмана в українській, російській та зарубіжній історичній науці, образ І. Мазепи в художньому слові.

· Проаналізуйте основні положення Конституції П. Орлика 1710 р. Покажіть, в чому полягала сутність державотворчої діяльності гетьмана в екзилі.

· Прослідкуйте особливості колоніальної політики Російської імперії щодо України у ХVІІІ ст. (І. Скоропадський, П. Полуботок, Д. Апостол, К. Розумовський).

· Визначте місце Запорозької Січі у другій половині ХVІІ–ХVІІІ ст., покажіть трагічну долю Запорозьких Січей після 1709 р. Проаналізуйте причини зруйнування Запорозької Січі.

· Поняття «соціального розбійництва» в українській та світовій історії (на прикладі гайдамацького та опришківського рухів у ХVІІІ ст.). Погляди на гайдамацький рух в українській, радянській та зарубіжній історіографії.

 

Кредитний модуль 2

· Визначте, які геополітичні зміни сталися в Східній Європі наприкінці ХVІІІ ст., проаналізуйте їх наслідки для українського народу.

· Проаналізуйте значення модернізаційних перетворень у Російській імперії за правління Олександра ІІ. Визначте причини і передумови скасування кріпацтва 1861 р. в контексті ліберально-демократичних перетворень 1860-х–1870-х рр.

· Прослідкуйте тенденції соціально-економічного розвитку підросійської та підавстрійської України у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Столипінська аграрна реформа.

· Визначте риси національного відродження в підросійській та підавстрійській Україні в першій половині ХІХ ст. Охарактеризуйте місце Кирило-Мефодіївського товариства в історії України.

· Визначте місце України в розгортанні західноєвропейського (масони), російського (декабристи) та польського національно-визвольного рухів у першій половині ХІХ ст.

· Прослідкуйте основні вимоги, практичну діяльність представників народницького, соціал-демократичного й ліберального рухів другої половини ХІХ ст. на теренах підросійської України.

· Поясніть, чому на західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст. набули поширення рухи москвофілів, народовців та радикалів.

· Покажіть причини виникнення, основні етапи розгортання українського національного руху у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. «Столипінська реакція».

· Проаналізуйте процес виникнення політичних партій в підавстрійській та підросійській Україні, вкажіть місце питання про незалежність України в їхніх програмах, діяльність партій під час Першої російської революції.

· Вкажіть, яке місце посідала Україна в розгортанні Першої російської революції (1905–1907 рр.). Визначте причини та привід до революції, етапи, причини поразки. Проаналізуйте здобутки українського національного руху під час революції.

· Розкрийте причини, характер та воєнні дії на теренах України під час Першої світової війни. Поясніть, в чому полягала трагедія українського народу під час війни, з’ясуйте ставлення політичних партій підросійської та підросійської України до цього конфлікту.

· Прослідкуйте еволюцію поглядів української еліти на питання державотворення у 1917 – на початку 1918 рр. на прикладі діяльності Української Центральної Ради.

· Проаналізуйте внутрішню та зовнішню політику гетьмана П. Скоропадського, покажіть, якої оцінки здобула діяльність гетьмана в радянській та сучасній українській історіографії, дайте власну оцінку ефективності його правління.

· Дайте оцінку внутрішній і зовнішній політиці Директорії УНР та ЗУНР. Визначте причини поразки Української національно-демократичної революції (1917–1921 рр.).

· Проаналізуйте причини, привід, особливості та наслідки державної економічної політики УСРР у 20–30-х рр. ХХ ст. Поясніть, чому політика НЕПу, попри свою безумовну ефективність, була згорнута.

· Визначте причини запровадження, труднощі, характерні риси, особливості та наслідки політики індустріалізації в Україні.

· Проаналізуйте причини, хід проведення та наслідки політики суцільної колективізації в Україні. Голод 1932–1933 рр.

· Визначте особливості формування тоталітарного режиму в СРСР. Висловте своє ставлення до причин і наслідків політики «великого терору».

· Покажіть суперечливий характер розвитку культури в УСРР у 20–30-ті рр. ХХ ст. та негативний вплив на неї тоталітарної системи.

· Визначте особливості соціально-економічного і політичного розвитку українських земель у складі Польщі, Румунії та Чехо-Словаччини у 20–30-ті рр. ХХ ст. Поясніть причини виникнення українського національно-визвольного руху та характер діяльності членів ОУН.

· Проаналізуйте сутність українського питання у міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Пакт Ріббентропа-Молотова.

· Дайте оцінку початковому періоду Другої світової війни і проблемам входження Західної України, Північної Буковини, Хотинщини та придунайських земель до Української РСР. Виділіть позитивні та негативні риси політики радянізації в цьому регіоні.

· Проаналізуйте хід воєнних дій на території України у 1941–1942 рр., визначте причини краху плану «бліцкригу» та поразки Червоної Армії.

· Дайте оцінку місця України у планах Рейху та особливостей впровадження «нацисьського нового порядку» на українській території. Голокост.

· Покажіть особливість розгортання Руху Опору (радянського, націоналістичного, польського) на українській території, їхньоі взаємодії та протистояння.

· Покажіть хід визволення України від нацистських загарбників. Проаналізуйте втрати УРСР та СРСР у Великій Вітчизняній війні.

· Визначте значення культурно-ідеологічних процесів у першому повоєнному десятиріччі («лисенківщина», «ждановщина», боротьба із космополітизмом) для життя українського суспільства.

· Дайте свою оцінку соціально-економічному, політичному та культурному становищу України в умовах десталінізації.

· Проаналізуйте особливості соціально-економічного, політичного та культурного становища УРСР у період загострення кризи радянської системи (середина 1960-х – початок 1980-х рр.).

· Охарактеризуйте причини виникнення, основні течії дисидентського руху. Порівняйте дисидентський рух із діяльністю «шістдесятників». Визначте місце цих рухів для виборення незалежності України.

· Проаналізуйте стан промисловості і сільського господарства УРСР на етапі «перебудови».

· Розкрийте основні події та процеси, пов’язані з формуванням нових політичних партій у другій половині 80-х – на початку 90-х рр. ХХ ст., порівняйте їх програми і практичну діяльність.

· Охарактеризуйте особливості соціально-економічної і політичної ситуації в СРСР у 1989–1991 рр. Визначте причини розпаду СРСР, умови, за яких було проголошено державну незалежність України.

· Визначте особливості соціально-економічного і політичного розвитку України у 1991–2014 рр.

 

 


Читайте також:

  1. V міні – модуль
  2. Високочастотні перетворювачі модульної структури
  3. Друга модульна контрольна робота
  4. Друга модульна контрольна робота
  5. З урахуванням вимог модульно-рейтингової системи навчання студентів
  6. За конструктивними особливостями фритюр-ниці поділяють на секційно-модульні та ті, які входять до комплекту малогабаритного обладнання.
  7. За кредитно-модульною системою
  8. ЗАВДАННЯ ДЛЯ БЛОЧНО-МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ
  9. ЗАВДАННЯ МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ №1.
  10. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  12. Заліковий МОДУЛЬ 1 . Економічна і соціальна географія світу




Переглядів: 388

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПИТАННЯ НА ІСПИТ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.