Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Біологічне значення нервової системи

План

БІОЛОГІЧНЕ ЗНАЧЕННЯ, ЗАГАЛЬНИЙ ПЛАН БУДОВИ, ВЛАСТИВОСТІ ТА РОЗВИТОК НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ

Лекція 18.

Анатомія, фізіологія і гігієна нервової системи

Тема 8.

З історії науки

Питання для самоперевірки

1. Назвіть залози внутрішньої секреції, залози зовнішньої і змішаної секреції. Визначте їх біологічне значення.

2. Порівняйте залози внутрішньої секреції із залозами зовнішньої і змішаної секреції.

3. Що таке гормони? Визначте функції гормонів залоз внутрішньої секреції.

4. Охарактеризуйте регуляцію діяльності ендокринних залоз.

5. Доведіть взаємодію залоз внутрішньої секреції.

о Гіппократ (V ст. до н.е.) надавав залозам їх справжнього зна­чення як носіям важливих функцій в організмі.

о У 1902 р. англійські фізіологи В. Бейліс (1860 1924) і Н. Стерлінг (1866-1927) відкрили у слизовій оболонці дванадцятипалої кишки сек­ретин, що стимулює виділення жовчі і панкреатичного соку. Е. Стерлінг у 1905 році ввів у науку термін гормон.

о У 1914 р. Е. Кендаль виділив тироксин — гормон щитоподібної залози.

о 1921 р. канадським ученим Ф. Бантінгом (1891-1941) відкри­тий гормон підшлункової залози — інсулін, який широко застосовується при лікуванні діабету, шизофренії.

Важливо знати, що...

° Підвищена спрага, часте сечовипускання, гнояки на тілі можуть бути ознаками цукрового діабету.

о Якщо збільшилася щитоподібна залоза, з'явилося тремтіння рук — негайно треба звернутися до лікаря.

Цікаво знати, що:

° Завдяки успіхам науки ендокринології мікседему тепер успішно виліковують препаратами щитоподібної залози, які виготовляються в спеціальних лабораторіях.

° Захворювання на кретинізм, пов'язані з порушенням діяльності щитоподібної залози, зустрічаються переважно в гірських районах. Це пояснюється нестачею йоду в ґрунті, воді, а отже, і в продуктах харчу­вання.

° В організм людини йод, необхідний для утворення гормонів щитоподібної залози, надходить з питною водою, продуктами харчування (морські продукти, м'ясо, молоко, овочі).

 

 

1. Біологічне значення нервової системи.

2. Загальний план будови нервової системи.

3. Властивості нервової системи.

4. Поняття про рефлекс. Рефлекторна дуга.

5. Основні етапи розвитку нервової системи.

Основні поняття: нервова система, центральна нерпова систе­ма, сіра речовина, біла речовина, нервова тканина, нейрон, аксон, дендрит, нейроглія, збудливість, провідність, рефлекс, гальмування, рефлекторна дуга.

Нервова система регулює, поєднує, узгоджує діяльність органів і систем організму, обумовлює оптимум функціонування, об'єднуючи усі частини організму в єдине ціле.

Нервова система забезпечує зв'язок організму з навколишнім сере­довищем, а також діяльність людини не тільки як біологічної, але й со­ціальної істоти. Нервова система забезпечує психічні процеси (сприйнят­тя, мовлення, навчання, пам'ять, мислення, емоції),за допомогою яких людина не тільки впізнає навколишнє середовище, але й змінює його.

Вищим об'єднуючим і координуючим відділом нервової системи людини є головний мозок, головна роль в якому належить корі великих півкуль.


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  6. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  7. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  8. IV. Розподіл нервової системи
  9. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. Iсторичне значення революції.
  12. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.




Переглядів: 1074

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Регуляція діяльності ендокринних залоз | Загальний план будови нервової системи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.