МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Біологічне значення нервової системиПлан БІОЛОГІЧНЕ ЗНАЧЕННЯ, ЗАГАЛЬНИЙ ПЛАН БУДОВИ, ВЛАСТИВОСТІ ТА РОЗВИТОК НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ Лекція 18. Анатомія, фізіологія і гігієна нервової системи Тема 8. З історії науки Питання для самоперевірки 1. Назвіть залози внутрішньої секреції, залози зовнішньої і змішаної секреції. Визначте їх біологічне значення. 2. Порівняйте залози внутрішньої секреції із залозами зовнішньої і змішаної секреції. 3. Що таке гормони? Визначте функції гормонів залоз внутрішньої секреції. 4. Охарактеризуйте регуляцію діяльності ендокринних залоз. 5. Доведіть взаємодію залоз внутрішньої секреції. о Гіппократ (V ст. до н.е.) надавав залозам їх справжнього значення як носіям важливих функцій в організмі. о У 1902 р. англійські фізіологи В. Бейліс (1860 1924) і Н. Стерлінг (1866-1927) відкрили у слизовій оболонці дванадцятипалої кишки секретин, що стимулює виділення жовчі і панкреатичного соку. Е. Стерлінг у 1905 році ввів у науку термін гормон. о У 1914 р. Е. Кендаль виділив тироксин — гормон щитоподібної залози. о 1921 р. канадським ученим Ф. Бантінгом (1891-1941) відкритий гормон підшлункової залози — інсулін, який широко застосовується при лікуванні діабету, шизофренії. Важливо знати, що... ° Підвищена спрага, часте сечовипускання, гнояки на тілі можуть бути ознаками цукрового діабету. о Якщо збільшилася щитоподібна залоза, з'явилося тремтіння рук — негайно треба звернутися до лікаря. Цікаво знати, що: ° Завдяки успіхам науки ендокринології мікседему тепер успішно виліковують препаратами щитоподібної залози, які виготовляються в спеціальних лабораторіях. ° Захворювання на кретинізм, пов'язані з порушенням діяльності щитоподібної залози, зустрічаються переважно в гірських районах. Це пояснюється нестачею йоду в ґрунті, воді, а отже, і в продуктах харчування. ° В організм людини йод, необхідний для утворення гормонів щитоподібної залози, надходить з питною водою, продуктами харчування (морські продукти, м'ясо, молоко, овочі).
1. Біологічне значення нервової системи. 2. Загальний план будови нервової системи. 3. Властивості нервової системи. 4. Поняття про рефлекс. Рефлекторна дуга. 5. Основні етапи розвитку нервової системи. Основні поняття: нервова система, центральна нерпова система, сіра речовина, біла речовина, нервова тканина, нейрон, аксон, дендрит, нейроглія, збудливість, провідність, рефлекс, гальмування, рефлекторна дуга. Нервова система регулює, поєднує, узгоджує діяльність органів і систем організму, обумовлює оптимум функціонування, об'єднуючи усі частини організму в єдине ціле. Нервова система забезпечує зв'язок організму з навколишнім середовищем, а також діяльність людини не тільки як біологічної, але й соціальної істоти. Нервова система забезпечує психічні процеси (сприйняття, мовлення, навчання, пам'ять, мислення, емоції),за допомогою яких людина не тільки впізнає навколишнє середовище, але й змінює його. Вищим об'єднуючим і координуючим відділом нервової системи людини є головний мозок, головна роль в якому належить корі великих півкуль. Читайте також:
|
||||||||
|