Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 5. УМОВИ ІСНУВАННЯ РИНКУ

 

Термінологічний словник

 

Антимонопольна діяльність — комплекс заходів, розроблених і впроваджених у багатьох країнах світу, спрямованих на обмеження діяльності монополій, а також створення відповідного законодавства.

Внутрішньогалузева конкуренція — боротьба виробників однієї галузі (сфери) виробництва за вигідніші умови виробництва та збуту товарів.

Досконала конкуренція — економічне суперництво, за якого жоден з ринкових суб’єктів не може впливати на загальну ринкову ситуацію або цей вплив такий незначний, що ним можна знехтувати.

Конкуренція — суперництво економічних суб’єктів за кращу реалізацію своїх економічних інтересів.

Кредитне підприємництво — підприємництво, що пов’язане з акумуляцією тимчасово вільних грошових коштів з наступним використанням їх для надання кредиту.

Міжгалузева конкуренція — боротьба виробників різних галузей економіки за отримання найвищої норми прибутку.

Монополістична конкуренція — ринкова ситуація, як численні продавці продають схожі товари, прагнуть надати їм реальне або удаване унікальну якість.

Монополія — ринкова ситуація, за якої одна фірма повністю виробляє (продає) певний товар чи послугу на ринку.

Недосконала конкуренція — ринкова ситуація, коли фірма (або декілька фірм) виробляє і постачає таку частку продукту, що може вирішальним чином впливати на формування ціни.

Нецінова конкуренція — завоювання конкурентної переваги товаровиробниками завдяки підвищенню якості та надійності продукції, удосконаленню методів збуту, наданню послуг, розширенню сфери післяпродажного обслуговування, подовженню терміну гарантії служби виробів, наданню споживачам кредитів на придбання товарів і послуг та інших пільг, використанню реклами.

Підприємництво — вільна ініціатива людей в господарській діяльності, спосіб організації економічних сил.

Промислове підприємництво — вид підприємництва, в якому створюється матеріальний продукт і реалізуються науково-технічні ідеї.

Процентна ставка — відношення плати за кредит до його величини.

Торгове підприємництво - вид підприємництва, що пов’язаний з доведенням продукту від виробника до споживача.

Цінова конкуренція — завоювання конкурентної переваги за рахунок маніпулювання цінами.

 

ВПРАВИ

 

Вправа 1. Для кожного положення, що наводиться нижче, знайдіть відповідний термін або поняття

 

1. Боротьба виробників однієї галузі (сфери) виробництва за більш вигідні умови виробництва та збуту товарів.

2. Боротьба виробників різних галузей економіки за отримання найвищої норми прибутку.

3. Вид підприємництва, в якому створюється матеріальний продукт і реалізуються науково-технічні ідеї.

4. Вид підприємництва, який пов’язаний з доведенням продукту від виробника до споживача.

5. Економічне суперництво, за якого жоден з ринкових суб’єктів не може впливати на ринкову ціну товару.

6. Завоювання конкурентної переваги за рахунок маніпулювання цінами.

7. Економічне суперництво, за якого конкурентні переваги досягаються через методи, не пов’язані із цінами..

8. Комплекс заходів, спрямованих на обмеження діяльності монополій, та створення ефективного конкурентного середовища.

9. Підприємництво, що пов’язане з акумуляцією тимчасово вільних грошових коштів з наступним використанням їх для надання кредиту.

10. Ринкова ситуація, за якої одна фірма повністю виробляє (продає) певний товар чи послугу на ринку.

11. Ринкова ситуація, коли численні продавці продають схожі товари, прагнучи надати їм реальні або удавані властивості.

12. Суперництво економічних суб’єктів за кращу реалізацію своїх економічних інтересів.

13. Тип ринкової структури, за якої кілька великих фірм монополізують виробництво і збут основної маси товарів.

 


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Аналіз вимог та динаміки попиту на міжнародному та внутрішньому ринку туристичних послуг (за видами туризму, за категоріями туристів, цілей та об’єктів відвідування)
  5. Аналіз динаміки ринку, модель життєвого циклу
  6. Аналіз діяльності банків України на ринку платіжних карток
  7. Аналіз ринку послуг ресторанного господарства району
  8. Аналогічно доводиться достатність умови існування максимуму.
  9. Аналогія як умовивід
  10. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  11. Банки як учасники ринку цінних паперів
  12. Банківські установи на кредитному ринку




Переглядів: 445

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вправа 3. Визначте, яке з положень правильне, а яке помилкове. | Терміни і поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.