Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕДМОВА

Державний вищий навчальний заклад

Запорізький національний університет

Міністерства освіти і науки України

 

 

О.О. Стадніченко, І.Л. Мацегора

 

 

 

ОСНОВИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА КУЛЬТУРА СТУДЕНТІВ

 

Рекомендовано

Міністерством освіти і науки України

як навчальний посібник

для студентів філологічних факультетів

вищих навчальних закладів

 

Запоріжжя


УДК 53 (075.8)

ББК В3я73

К659

 

Рецензенти:

Доктор філологічних наук, професор Інституту управління і права Запорізького національного технічного університету, завідувач кафедри журналістики

В.Л. Погребна

 

Доктор філологічних наук, професор, директор Інституту філології Бердянського державного педагогічного університету

В.А. Зарва

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри українознавства і культурології

Запорізького юридичного інституту

С.П. Семенюк

 

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів

Лист № ______ від ______

 

Стадніченко О.О., Мацегора І.Л.

К659 Основи наукових досліджень та інформаційна культура студентів: Навчальний посібник. – Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2009.- 190 с.

 

ISBN

Текст анотації – до 500 д.з.

 

УДК 53 (075.8)

ББК В3я73

© Запорізький національний університет, 2009

ISBN© Стадніченко О.О., Мацегора І.Л., 2009

 


ЗМІСТ

Передмова………………………………………………………………..

 

Матеріали до лекційних занять …………………………………………

 

Плани практичних занять ………………………………………………

 

Завдання для самостійної роботи ……………………………………

 

Завдання для індивідуальної роботи ……………………………………..

 

Орієнтовні зразки тестових завдань для перевірки знань ……………

 

Орієнтовні зразки варіантів модульної контрольної роботи……………

 

Питання для тематичного опитування…………………………………

 

Критерії оцінювання видів роботи ……………………………………

 

Додатки

Додаток А «Приклади оформлення бібліографічного опису»…………

Додаток Б «Практичні поради щодо самостійного опрацювання наукових джерел»………………………………………………………

 

Література……………………………………………………………


ПЕРЕДМОВА

„Основи наукових досліджень та інформаційна культура студентів”як навчальна дисципліна про науку, про систему наукових уявлень, про наукову творчість студента, про концептуальні елементи наукового дослідження, про методи та технологію наукового дослідження є базою наукового знання, адже сукупність різних дисциплін становить основу наукового знання. Науково-дослідна діяльність студентів у вищих навчальних закладах покликана підвищити якісну підготовку фахівців, які в майбутньому будуть здатні самостійно вирішувати складні наукові проблеми, вміло користуватись новими ідеями теорії і практики, оцінюючи їх перспективність, практичний рівень. Молодий спеціаліст повинен добре орієнтуватися у специфічних особливостях наукової діяльності; вміти користуватись науковою літературою, проводити галузеві дослідження, грамотно писати наукові статті, складати тексти виступів, доповідей тощо.

Структура курсу зумовлена головною метою – оволодіння необхідними навичками дослідження, знайомство з прийомами та методами наукових досліджень у галузі філології. Матеріал наведеного курсу сприяє посиленню методологічної спрямованості навчального процесу у вищих навчальних закладах, як однієї з основних складових формування у випускників наукового світогляду, що є головною умовою підвищення якості підготовки фахівців.

Курс „Основи наукових досліджень та інформаційна культура студентів”є деякою мірою узагальнюючим. Вивчення його збігається з початком роботи студентів над курсовими, дипломними та магістерськими науковими роботами за обраним ними фахом і періодом їх активної участі у науково-дослідній роботі кафедр. Важливість цього курсу в системі вищої школи полягає в можливості проведення цілісного методологічного аналізу щодо розуміння сутності тих явищ, які складають основний навчальний матеріал за фахом.

Метою курсу „Основи наукових досліджень та інформаційна культура студентів”є засвоєння методології та принципів організації наукових досліджень, що є особливо важливим для студентів, магістрів та аспірантів, майбутніх фахівців, від яких залежить прогрес у галузі науки.

Основні завдання, що поставлені в посібнику, торкаються важливих питань, а саме: цілісне уявлення про науку як про систему знань і метод пізнання; наукова інформація; методологія наукового дослідження у галузі філології; джерела наукової інформації та робота з нею; організація науково-дослідної та самостійної роботи у вищих навчальних закладах та її види; науковий стиль; культура наукового мовлення; фахова термінологія у галузі філології та ін.

У результаті вивчення курсу „Основи наукових досліджень та інформаційна культура студентів”студент повинензнати:

· Завдання і роль науки, систему наук та способи її організації.

· Типи наукової комунікації.

· Основи наукової інформації.

· Вимоги до змісту й оформлення наукових праць.

· Особливості жанрів наукових праць.

У процесі вивчення курсу „Основи наукових досліджень та інформаційна культура студентів”студентповиненвміти:

· Оперативно користуватись інформаційними науковими джерелами.

· Володіти основами наукових досліджень, правильно, вмотивовано працювати з науковим об’єктом.

· Правильно будувати та оформлювати залежно від певного призначення власні дослідження, дотримуючись особливостей наукового стилю.

Методичні розробки та навчальні завдання охоплюють найважливіші проблеми курсу, особливу увагу приділено виробленню навичок грамотного складання документів, культурі наукового тексту, композиції курсової та дипломної робіт, стандартам оформлення курсових та дипломних робіт. Матеріали до лекційних занять, серія завдань для самостійної та індивідуальної робіт, тестових завдань та питань для перевірки знань засвідчують тісний зв'язок з професійною підготовкою студентів до роботи за філологічним фахом, реалізацію принципу комплексності в застосуванні набутих знань, умінь і навичок.

Навчальний посібник допоможе правильно орієнтуватися в складній структурі взаємозв’язків між окремими ланками процесу наукового пізнання в цілому, а також при виконанні конкретних досліджень.

 



Читайте також:

  1. І.Передмова
  2. ПЕРЕДМОВА
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. Передмова
  9. ПЕРЕДМОВА
  10. ПЕРЕДМОВА
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 768

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК | МАТЕРІАЛИ ДО ЛЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.