Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В результаті розгляду теоретико - практичних питань студент повинен

вміти:

- розкрити поняття товарної політики, визначати її складові;

- орієнтуватися в поняттях ціна продукції, характеризувати принципи ціноутворення;

- засвоїти методику встановлення цін на підприємстві;

- розкрити сутність зовнішньоторгівельних контрактів.

План семінару:

1. Визначити сутність та складові товарної політики підприємств.

2. Поняття та характеристика цін, їх функції.

3. Принципи ціноутворення.

4. Класифікація та види цін.

5. Сутність та особливості цінової політики підприємств.

6. Методи встановлення цін.

7. Витратні методи визначення ціни.

8. Параметричні методи ціноутворення.

9. Регулювання та пристосування цін.

10. Особливості ціноутворення на продукцію сільського господарства в аграрних підприємствах.

11. Завдання 1. Розрахувати ціну реалізації за допомогою методу «середні витрати + прибуток».

12. Завдання 2: Розрахувати роздрібну ціну одиниці продукції.

13. Завдання 3: Визначити ціну продукту за параметричним методом.

14. Завдання 4: Визначити за допомогою методу бальної оцінки ціну 1 кг яблук.

15. Завдання 5: Розрахувати оптову ціну пропозиції, ціну підтримки та рівень запасу безпеки.

Терміни і поняття:

Товарна політика підприємства, ціна продукції, функції цін, цінова політика, види цін, ціноутворення, методи ціноутворення.

Основні положення:

Маркетингова товарна політика - це комплекс заходів зі створення й управління продукцією підприємства для задоволення потреб споживачів та досягнення підприємством власних цілей. Сутність маркетингової товарної політики полягає у визначені, формуванні та підтримуванні оптимальної номенклатури товарів з урахуванням поточних і довготривалих цілей підприємства.

Ціна - являє собою економічну категорію, що означає суму грошей, за яку продавець хоче продати, а покупець готовий купити товар.

Фактори, що впливають на рівень ціни: попит, витрати (собівартість), якість, монополізм, кон'юнктура ринку, інфляція, зміна галузевої структури, політична ситуація, новітні технології, прорахунки господарювання, мода, погода та ін.

Розрізняють наступні функції ціни:

-Обліково – інформаційна;-Стимулююча; -Розподільча; -Збалансованість попиту та пропозиції; - Раціонального розміщення виробництва.

Існує наступна класифікація цін:

1. За наявністю посередників у товарорусі продукції;

2. За методом встановлення розрізняють ціни наступних видів:

3. В залежності від місця реалізації

4.В залежності від ціноутворення розрізняють:

6. За рівнем монопольності ціни класифікують на:

Цінова політика - це сукупність економічних і організаційних заходів, спрямованих за допомогою цін на досягнення кращих результатів господарської діяльності, забезпечення стійкості збуту, одержання прибутку.

Стратегія ціноутворення в умовах ринку може ґрунтуватися на трьох основних підходах:

витратні методи, попит споживачів, конкуренція.

І. Витратні методи визначення ціни - розрахунок ціни, виходячи із суми власних витрат підприємства.

Існують наступні витратні методи ціноутворенні

· витрати плюс прибуток;

· мінімальні витрати;

· надбавка до ціни;

· цільове ціноутворення;

· з урахуванням "точки беззбитковості";

ІІ. Визначення ціни на основі попиту споживачів

Основна особливість цієї групи методів полягає у протилежному порядку визначення ціни щодо витратних методів.

До основних методів визначення ціни на основі попиту споживачів відносяться такі методи:

- мінімальні витрат;

- максимальний розмір прибутку;

- орієнтація на ринкові ціни.

- змагання(аукціон);

ІІІ. Визначення ціни на основі конкуренції

на основі рівня поточних цін

за рівнем конкурентоспроможності товару

на підставі торгів (або тендерного ціноутворення).

Одним із важливих елементів зовнішньоекономічної діяльності підприємств є обґрунтування та встановлення рівня цін зовнішньоторгових контрактів.

Розрахунок ціни зовнішньоторгового контракту починається з аналізу світової ціни на аналогічний товар.

Світова ціна - грошовий вираз інтернаціональної вартості, який реалізується на світовому ринку. В практичних умовах світова ціна виступає як ціна основних продавців і покупців основних центрів міжнародної торгівлі, її визначають у процесі здійснення великих і регулярних угод з товаром. Ціни випадкових, епізодичних угод не належать до світових.

 

Рис. 1. Схема формування ринкової ціни на продукцію.

Задача 1: Плановий обсяг продажу продукції виходячи з якого розраховувалась ціна становив 50 тис. од. Для виготовлення такої кількості витрати дорівнюватимуть: змінні – 1 млн. грн., постійні – 500 тис. грн., Планується розмір прибутку на рівні А…….%.

За допомогою методу «Витрати + прибуток» визначити зміну ціни, якщо підприємство виготовило і реалізувало 30 тис. грн.

Методика виконання:

Метод розрахунку ціни «витрати плюс прибуток» полягає в тому, що до витрат додасться фіксований розмір прибутку. Ціна на товар (Ц) визначається за формулою:

; (3.1)

де С - фактичні витрати на виробництво і реалізацію продукції;

П - розмір прибутку, (встановлюється у відсотках до загальної суми витрат);

Фактична сума витрат на виробництво складається з суми постійних і змінних витрат.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 2:За допомогою схеми формування ціни (рис. 1) розрахуйте роздрібну ціну продукції. Повна собівартість виробництва продукції складає Б…... грн. Рівень рентабельності цього виробу – 18%. Торгівельна надбавка – 8% відпускної ціни, податок на додану вартість – 20%.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Задача 3: Для певної групи товарів розроблено шкали бальних оцінок основних параметрів. Ціна базового товару складає 20 балів. Оцінюється новий товар даної групи, експертна оцінка даного товару 30 балів. Визначити за параметричним методом ціну нового товару, якщо ціна базового товару складає В…. тис. грн.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 4:Визначити за допомогою параметричного методу бальної оцінки ціну реалізації 1 кг яблук, якщо ціна реалізації на ринку дорівнює Г….. грн.

Таблиця 1

Продукція Параметри
корисність Зовнішній вигляд Якість
бали коефіцієнт вагомості бали коефіцієнт вагомості бали коефіцієнт вагомості
Конкурента 0,3 0,35 0,35
Запропонована 0,3 0,35 0,35

 

Методика виконання:

Суть параметричного методу визначення ціни полягає в присвоюванні кожному параметру визначеного числа балів, сумування яких дає загальну оцінку даної продукції. Ціну, за якою буде реалізовувати товаровиробник можна розрахувати за формулою:

, (3.2)

 

де Цк – ціна, що вже склалася на ринку (ціна конкурентів);

Бкі, Бпі - бальна оцінка і – го параметру конкурентного та товару, що пропонується;

Кві вагомість відповідного параметру .

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 5: Визначити оптову ціну пропозиції, ціну підтримки та рівень запасу безпеки.

Таблиця 2

Показники Яблука, при урожайності 95 ц/га Зерно, при урожайності, 15,6ц/га
Собівартість 1 ц продукції, грн. 41,2 58,1
Витрати на реалізацію (10% собівартості), грн.    
Повна собівартість 1 ц продукції, грн.    
Мінімальна ціна реалізації, грн.    
Ціна підтримки (5% прибутку), грн.    
Оптова ціна при рентабельності Д…..%, грн.    
Рівень запасу безпеки, %    
Прибуток при відповідному рівні безпеки, грн. /га    
Мінімальний рівень урожайності для беззбиткового виробництва, ц /га    

Методика виконання:

Метод «беззбитковості» дозволяє порівняти розміри одержаного прибутку при різних рівнях запланованих цін та дає можливість реалізовувати продукцію за такою ціною, яка забезпечує досягнення мети ціноутворення.

Рівень запасу безпеки, або можливий відсоток зниження орієнтовано запланованої ціни до рівня нульової прибутковості розраховують за формулою:

 

, (3.3)

 

де Зб – запас безпеки,

Ці, Ц мін – рівні запланованої та мінімальної цін.

Запас безпеки за рівнем орієнтовано запланованої ціни характеризує зміни маси прибутку в залежності від зміни рівня ціни. Ця величина визначається за формулою:

 

, (3.4)

 

де Пзб – прибуток, при відповідному рівні безпеки.

Мінімально-беззбитковий рівень урожайності визначається за формулою:

 

, (3.5)

 

де Урміп – мінімальний рівень урожайності, що забезпечує беззбиткове виробництво;

Спов – повна собівартість 1 ц продукції, грн.

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Питання для перевірки:

1. Сутність маркетингової товарної політики.

2. Основні складові маркетингової товарної політики.

3. Загальна характеристика цін.

4. Функції цін та фактори, що впливають на їх рівень.

5. Основні принципи ціноутворення.

6. Класифікація та види цін.

7. Сутність цінової політики.

8. Принципи цінової політики.

9. Заборонені законодавством цінові стратегії.

10. Типи цінової політики.

11. Загальна характеристика методів ціноутворення.

12. Витратні методи ціноутворення.

13. Методи визначення ціни на основі попиту споживачів.

14. Визначення ціни на основі конкуренції.

Завдання для самостійної роботи студентів.

Використовуючи теоретичні матеріали, рекомендовану літературу підготувати відповіді на тестові та контрольні запитання, а також реферати на теми:

1. Сучасний стан ціноутворення на продукцію підприємств України.

2. Найпоширеніші методи ціноутворення продукції аграрного виробництва.

3. Динаміка рівня цін на продукцію різних галузей економіки України.

4. Динаміка рівня цін на продукцію аграрних підприємств різних форм власності в Україні.

5. Динаміка і шляхи удосконалення ціноутворення продукції підприємств України.

6. Державна політика в сфері ціноутворення продукції підприємств різних галузей економіки України.

7. Державна політика в сфері ціноутворення продукції аграрних підприємств в Україні.

8. Особливості ведення зовнішньої торгівлі на Україні.



Читайте також:

  1. H) Орган з питань конкуренції
  2. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  3. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО
  6. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  7. VI. Перелік питань для підсумкового контролю знань, умінь та навичок
  8. VIII. Реакції, в результаті яких утворюються високомолекулярні сполуки
  9. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  10. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС
  11. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  12. Аналіз особистих досягнень студентів, перспектив навчання на подальшому етапі




Переглядів: 957

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАНЯТТЯ 3. | ЗАНЯТТЯ 4.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.