Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні положення.

Якість продукції - це сукупність її властивостей, що характеризують міру спроможності даної продукції задовольняти потреби споживачів згідно з її цільовим призначенням. Потреби зазвичай виражаються у властивостях, у їх порівнянні з аналогічними властивостями базового, або еталонного зразка.

Показники якості: біологічні показники, показники технологічності, Показники транспортабельності, показники надійності, показники екологічності , показники безпеки, економічні показники,естетичні показники, патентно-правові показники.

Конкурентоспроможність підприємства - це здатність забезпечувати випуск і реалізацію конкурентоспроможної продукції.

Конкурентоспроможність продукції - це сукупність споживчих властивостей виробу, що характеризують його відмінність від товару - конкурента за ступенем відповідності конкретним суспільним потребам та з урахуванням витрат на їх задоволення, а також цінового показника і прибутковості.

Для визначення рівня якості продукції, що виробляє підприємство, застосовують кілька методів: органолептичний метод, лабораторний метод, соціологічний метод, економіко-статистичний метод

Стандартизація продукції - це встановлення і застосування єдиних правил з метою упорядкування, узаконення і запровадження показників і норм якості продукції, а також відпрацювання у сфері виробництва технологічних процесів і операцій відповідно до цих вимог.

Задачі для розв’язання:

Задача 1: Виробниче підприємство планує підвищити якість продукції. Прибуток від реалізації одиниці продукції складає 2450 грн., замість А….. грн. – у базовому виробі. Питомі додаткові капітальні вкладення, пов’язані з підвищенням якості продукції дорівнюють 3400 грн. Обчислити річний економічний ефект від виробництва продукції підвищеної якості та термін окупності додаткових витрат на підвищення якості продукції, враховуючи, що обсяг продукції складає 2500 виробів.

Методика виконання:

1. Річний економічний ефект від виробництва продукції підвищеної якості:

(11.1)

де – приріст прибутку від реалізації одиниці продукції;

– питомі капітальні вкладення, пов’язані з виробництвом продукції підвищеної якості.

Ен – коефіцієнт прибутковості капітальних вкладень, Ен=0,15

О – річний обсяг виробництва продукції підвищеної якості.

2. Термін окупності додаткових витрат на підвищення якості продукції:

(11.2)

де Кд – додаткові капітальні вкладення, спрямовані на реалізацію заходів щодо підвищення якості продукції;

– приріст прибутку від реалізації річного обсягу продукції підвищення якості.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок: _______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 2:На підприємстві передбачається впровадженняоновленої продукції з вищими показниками порівняно з базовою моделлю. Впровадження нововведень потребує додаткових капітальних вкладень на суму 204 тис. грн. Це надасть можливість виробляти щорічно Б….. одиниць продукції. Валові витрати на виробництво одиниці продукції становлять 38 тис. грн., відпускна ціна – 48 тис. грн. Собівартість базової моделі складає 36,8 тис. грн., ціна реалізації – 46, 5 тис. грн..

Обчислити річну економію від збільшення прибутку, термін окупності та коефіцієнт економічної ефективності при впровадженні у виробництво продукції вищої якості.

Методика виконання:

1. Річна економія від збільшення прибутку завдяки зміні якості продукції:

(11.3)

де Ц1, Ц2 – ціна одиниці продукції відповідно до і після підвищення якості;

С1, С2 – собівартість одиниці продукції відповідно до і після підвищення якості.

О – річний обсяг виробництва продукції підвищеної якості.

2. Коефіцієнт економічної ефективності додаткових капітальних вкладень з метою поліпшення якості продукції:

(11.4)

де Кд – додаткові капітальні вкладення, спрямовані на реалізацію заходів щодо підвищення якості продукції;

– приріст прибутку від реалізації річного обсягу продукції підвищеної якості.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок: _______________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Задача 3: Підприємство реалізувало молокозаводу молоко - вищим сортом 10 тис., першим – 8 тис., другим – В…..тис. ц. Визначить коефіцієнт сортності молока.

Методика виконання:

1. Коефіцієнт сортності продукції :

(11.5)

Де Оі – обсяг реалізації продукції і-го сорту;

Крозі – коефіцієнт розмірності і-го сорту.

2. Коефіцієнт розмірності і-го сорту:

(11.6)

де Овс – обсяг реалізації продукції вищого (першого) сорту;

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок: _______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Задача 4: Підприємство здає Г…. тон зерна на пункт зберігання з фактичною вологістю 16%, а засміченість бур’янами складає 2%. Базисна кондиція цих показників складає відповідно 14,5% та 1%. Визначить залікову масу та коефіцієнт заліковості зерна.

Методика виконання:

1. Коефіцієнт заліковості продукції :

(11.7)

де Зм – залікова маса продукції, ц

Фм – фізична маса реалізованої продукції, ц;

 

2. Залікова маса продукції:

(11.8)

 

де – сума коефіцієнтів фактичної кондиції продукції;

– сума коефіцієнтів стандартної (базисної) кондиції продукції.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок: _______________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Питання для перевірки:

1. Поняття якості продукції.

2. Групи показників якості продукції.

3. Основні показники якості продукції.

4. Конкурентоспроможність продукції та підприємства.

5. Методи визначення якості продукції.

6. Стандартизація продукції та її види.

7. Нормативні документи по стандартизації.

8. Сертифікація продукції.

9. Основні напрямки державної концепції у сфері управління якістю.

Завдання для самостійної роботи студентів.

Використовуючи теоретичні матеріали, рекомендовану літературу підготувати відповіді на тестові та контрольні запитання, а також реферати на теми:

1. Вирішення проблеми якості в Україні .

2. Міжнародні стандарти щодо виробництва продукції та надавання послуг.

3. Економічна ефективність забезпечення якості на прикладі інших країн з розвинутою економікою.

4. Стандартизація в системах управління якістю.

5. Сертифікація продукції в Україні.


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  5. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  8. Артеріальний пульс, основні параметри
  9. Банківська система та її основні функції
  10. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  11. Буддійська філософія і її основні школи
  12. Будова й основні елементи машини




Переглядів: 641

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАНЯТТЯ 12. | ЗАНЯТТЯ 13-14.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.