Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Варіант 9

Скласти макет комбінованої таблици: розподілу працівників Н-ного заводу за цехами ( механічний, литейний, модельний, кузнечний), стажу роботи ( до 5 років, від 5 років до 10 років, більше 10 років), за професіям (слюсари, токари, інструментальники, інші проф.).

 

Варіант 10

Скласти макет комбінованої таблици: розподілу померлих від раку за локалізації раку ( шлунок, легені, шійка матки, тіло матки, молочні залози), віку ( до 19 років, 20-39, 40-59, 60 років і старше), тривалості хвороби ( до 6 місяців, від 6 місяців до 1 року, більше 1 року) і статі.

 

 

 

Практичне заняття №2

ТЕМА : ВІДНОСНІ ВЕЛИЧИНИ (СТАТИСТИЧНІ

КОЕФІЦІЄНТИ). ГРАФІЧНІ МЕТОДИ АНАЛІЗУ

1.Навчальна мета:

1.Ознайомитися з видами та можливостями застосування відносних величин і графічних зображень статистичних даних;

2.Засвоїти методику обчислення відносних величин та графічного зображення статистичних даних.

2. Вихідні знання та вміння:

Знати:

Відносні величини (інтенсивні, екстенсивні показники, показники співвідношення, наочності). Визначення, способи обчислення, значення та застосування в діяльності лікаря.

Графічні зображення медико-біологічних даних. Лінійні, стовпчикові, секторні, радіальні діаграми. Застосування, методику побудови. Картограми, картодіаграми. Застосування, методика побудови. Багатомірний комп'ютерний графічний аналіз.

Вміти:

Розраховувати інтенсивний, екстенсивний показник, показник співвідношення та наочності й застосовувати їх у практичній діяльності.

 

Питання для самопідготовки

1. Значення абсолютних величин і можливості їх викорис­тання в практичній діяльності лікаря.

2. Основні види відносних величин, сутність, методика ви­значення та аналізу, приклади.

3. Які відносні величини доцільно використовувати для по­рівняння явищ, що вивчаються в динаміці, по регіонах, у пев­них групах, у розрізі окремих класів захворювань і діагнозів?

4. Типові помилки в обчисленні та аналізі відносних ве­личин.

5. Види графічних зображень статистичних даних.

6. Правила побудови різних видів графічних зображень.

7. Можливості застосування окремих видів графічних зображень.

 

 

4.Література:

1.Біостатистика / під редакцією член-кора АМН України, проф.. В.Ф.Москаленка – Київ: Книга Плюс, 2009.

2.Соціальна медицина та організація охорони здоров'я / Під загальною редакцією Ю.В. Вороненка, В.Ф. Москаленка. - Тернопіль: Укрмедкнига. 2000. - с.43 - 52.

3.Соціальная гигиена и организация здравоохранения / Под ред. Н.Ф. Серенко, В.В. Ермакова-М. Медицина, 1984, сі 12 - 122,168 - 184.

4.Посібник із соціальної медицини та організації охорони здоров'я / Під редакцією Ю.В.Вороненка, - Київ: Здоров'я. 2002. с.- 22

 

Тестові завдання до практичного заняття №2

1. Для характеристики здоров'я населення дільниці сімейний лікар застосував показник інтенсивності. Що характеризує цей показник?

А Питому вагу явища

В Частоту явища у своєму середовищі

С Співвідношення між явищами, які пов'язані між собою

D Наочно відображає зміни явища в динаміці

Е Неоднорідність явища, яке вивчається

 

2. Для оцінки діяльності закладів охорони здоров'я України засто-совують показники співвідношення. Що характеризує цей показник?

А Питому вагу явища

В Частоту явища у своєму середовищі

С Співвідношення між різнорідними явищами

D Наочно відображає зміни явища в динаміці

Е Відношення частини явища до цілого

 

3. Для розрахунку екстенсивного показника, що, окрім явища в цілому, необхідно знати?

А Об'єкт дослідження

В Розмір статистичнбї сукупності

С Співвідношення між явищем і основою

D Дані явища, яке вивчається за минулий рік

Е Розподіл явища на частини

 

4. Що характеризує показник наочності?

А Розподіл сукупності на його складові частини

В Відношення між різнорідними величинами

С Відношення кожної з порівнюваних величин до рівня, прийнятого за 100%

D Поширеність явища, яке вивчається

Е Стандартизацію явища

 

 

5. Визначити, до якого виду статистичного показника відноситься показник поширеності травматизму серед дітей?

А Інтенсивного

В Екстенсивного

С Співвідношення

D Наочності

Е Стандартизованого

 

6. Визначити, до якого виду статистичного показника відноситься показник розподілу смертності населення в залежності від її причин.

А Інтенсивного

В Екстенсивного

С Співвідношення

D Наочності

Е Стандартизованого

 

7. Поліклініка надає медичну допомогу дорослому населенню. При оцінці її діяльності розраховувались показники поширеності захворювань, структура захворюваності, середнє число відвідувань на одного мешканця на рік, навантаження лікарів на амбулатор-ному прийомі, забезпеченість населення лікарями, ліжками та інші. Який з наведених показників є показником співвідношення?

А Поширеність захворювань

В Структура захворюваності

С Забезпеченість населення лікарями і ліжками

D Кількість відвідувань на одного мешканця

Е Навантаження лікарів на амбулаторному прийомі

 

8. У місті 100 000 мешканців. Із 160 випадків інфекційних захворювань — 75 припадає на грип. Який показник захворюваності на грип відносно всіх інфекційних хвороб треба використати?

А Екстенсивний

В Інтенсивний

С Відносної інтенсивності

D Наочності

Е Співвідношення

 

9. В районі Н. 50 тис. населення. На протязі року було зареєстро-вано 7000 захворювань. Який показник необхідно використати для характеристики розповсюджуваності захворювань серед на-селення?

А Екстенсивний показник

В Інтенсивний показник

С Наочності

D Співвідношення

Е Стандартизації

 

10. При порівнянні з минулим роком рівень захворюваності грипом збільшився на 20%. Який показник використаний для даного розрахунку?

А Відносної інтенсивності

В Співвідношення

С Наочності

D Інтенсивності

Е Екстенсивності

 

11. На протязі року в поліклініці було зареєстровано 11 600 захво-рювань. Серед них: грип та ГРЗ— 5800, серцево-судинні — 3480, захворювання органів травлення — 1300, інших захворювань — 1020. Який вид відносного показника можна розрахувати по цих даних?

А Інтенсивний

В Екстенсивний

С Наочності

D Середню величину

Е Співвідношення

 

12. В районі Н. з населенням в 35 тисяч чоловік працює 120 лікарів. Який відносний показник слід розрахувати з цих даних?

А Інтенсивний

В Екстенсивний

С Співвідношення

D Наочності

Е Стандартизований


Читайте також:

  1. II варіант
  2. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  3. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  4. АЛОМОРФИ І ВАРІАНТИ МОРФЕМ
  5. Альтернативні варіанти виробництва при повній зайнятості ресурсів
  6. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  7. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  8. Варіант
  9. Варіант
  10. Варіант
  11. Варіант
  12. Варіант




Переглядів: 1132

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіант 1 | Ситуаційні завдання до практичного заняття №2.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.