Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Давноминулий час дійсного способу активного стану. Майбутній час доконаного виду дійсного способу активного стану

I.Подайте основні форми дієслів:crediderāmus; responsĕrat; momorderātis; venĕram; petivĕrant; egerĭmus; fuĕrit; regnaverĭtis; vidĕro; absolvĕrint.

II.Провідміняйте в plusquamperfectum і futūrum indicatīvi actīvi дієслова:labōro, āvi, ātum, āre – працювати; facio, feci, factum, ĕre – робити; augeo, auxi, auctum, ēre – збільшувати; reperio, reppĕri, repertum, īre – знаходити.

III.Визначте і перекладіть дієслівні форми:vicĕrat, defenderāmus, solvĕram, egerātis, laudavĕrant, fuĕras, senserĭmus, portavĕrint, traduxĕro, habuĕrĭtis.

IV. Доповніть речення відповідною дієслівною формою, перекладіть українською мовою: 1. Dionysius, tyrannus Syracusārum, qui cum finitĭmis civitatĭbus felicĭter (pugno, āvi, ātum, āre), divitias ingentes possidēbat. 2. Tarquinius Superbus multos senatōres (occido, occidi, occissum, ĕre) vel in exilium (expello, pepuli, pulsum, ĕre), ităque Brutus Tarquinios regno expŭlit. 3. Quamquam medĭcus varia medicamenta (adhibeo, ui, itum, ēre), puellam aegram sanāre non potuit. 4. Philippus, Macedŏnum rex, Lacedaemoniis scripsit: “Si in Laconĭcam (venio, veni, ventum, īre), finĭbus vestris vos exturbābo”. Lacedaemonii rescripsērunt: “Si”. 5. Caesar pontem, quem in Rheno (facio, feci, factum, ĕre), paulo post rescĭdit. 6. Talem habebĭtis fructum, qualis (sum, fui, – , esse) labor.

V. Перекладіть українською мовою: 1. Graeci deōrum honōres tribuĕrant eis viris, qui tyrannos necāvĕrant. 2. Leonĭdas, rex Lacedaemoniōrum, regi Persārum, qui scripsĕrat: “Mitte arma”, rescripsit: “Veni et sume!”. 3. Romāni corpus Tiberii mortui in Tibĕrim praecipitavĕrant. 4. Galli Alpes superavĕrant et Italiam ferro ignique vastavērunt. 5. Themistŏcles restituit muros, quos Persae delevĕrant. 6. Sententiam mutābitis, si omnia audīvĕritis. 7. Talem habebis fructum, qualis fuĕrit labor. 8. Si te rogavĕro alǐquid, nonne respondēbis? 9. Dolōrem, si non potuĕro frangĕre, occultābo. 10. Diogĕnes virum doctum, qui de caelestǐbus multa narravĕrat, interrogāvit: “Quando tu de caelo discessisti?” 11. Marcus Atilius Regŭlus, dux Romanōrum, primus exercitum suum in Afrĭcam traduxĕrat et ibi oppĭda et multa castella expugnāvit. 12. Homo quidam interrogāvit servum, genĕre Lacedaemonium: “Probusne eris, si te emĕro?” Servus: “Etiam si non emĕris”. 13. Hostes Capitolium, arcem Romanōrum, non expugnavērunt, nam defensōres eius clamōrem anserum audiverant. 14. Respondēbo tibi, sed non ante, quam tu ipse mihi responderis. 15. Xerxes, postquam Thermopylas expugnaverat, urbem Athēnas incendio delēvit. 16. Romāni urbem, quam hostes muniverant, post longam obsidiōnem expugnavērunt et diruērunt.

 

De Alexandro Macedŏno

Fortūna Philippo, Macedŏnum regi, uno die tres iucundas res dedit. Regis aurīga in Olympiis vicĕrat; unus e Macedŏnum ducĭbus acri impĕtu hostium exercĭtum superavĕrat; validus filius, Alexander, regi natus erat. Tum sacerdōtes Philippo dixērunt: “Omĭna Alexandro secunda sunt. Infans tuus, inter victorias natus, magna faciet: omnes hostes vincet, regnum tuum augēbit. Alexandri fama per orbem terrārum volābit”. Philippus sacerdōtum omĭna magno gaudio accēpit.

VI. Перекладіть наступні речення на латинську мову. Поставте присудок в усіх часових формах системи перфекта активного стану:

Зразок:Галли подолали Альпи.- Galli Alpes superāvērunt (Perfectum ind.act.). Galli Alpes superāvĕrant (Plusquamperfectum ind.act.).Galli Alpes superāvĕrint (Futūrum IIind.act.).

1. Місяць освітив Землю. 2. Греки на десятому році (досл. десятим роком) зруйнували Трою. 3. Я заспівав пісню про кохання. 4. Дружба прикрасила наше життя. 5. Ви збудували нову школу в нашому місті. 6. Ми написали листа друзям.


Читайте також:

  1. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  2. Абсолютна величина дійсного числа
  3. Адаптації до паразитичного способу життя
  4. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  5. Активність. Закон радіоактивного розпаду
  6. Активного опору
  7. Аналіз вибраного способу зберігання сировини
  8. Аналіз і оцінка стану охорони праці
  9. Аналіз показників складу, структури й технічного стану основних фондів.
  10. Аналіз ризикованості підприємства на основі показників фінансового стану.
  11. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  12. Аналіз стану дебіторської заборгованості за термінами її виникнення




Переглядів: 877

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Mandate memoriae sententias Latinas

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.