1. Масовий попит в 1994р. на акції АО "МММ" пояснюється:
а) ефектом приєднання до більшості;
б) ефектом сноба;
в) ефектом Веблена;
г) спекулятивним попитом. Відповідь обґрунтуйте.
2. Які фірми переважають в сучасному ринковому господарстві: до граничні, граничні або за межами граничних витрат ? А в умовах командної економіки ? Відповідь обґрунтуйте. 3. Припустимо, що існує наступна інформація про витрати сім'ї:
Роки
Щомісячний
доход(грн.)
Кількість картоплі, що
споживається на місяць (кг)
Кількість м'яса, що
споживається на місяць (кг)
1 рік
2 рік
а) розрахуйте коефіцієнти еластичності попиту за доходом на м'ясо і картоплю;
б) який з цих товарів являється нормальним, а який неповноцінним;
в) які якості роблять товар нормальним або неповноцінним?
4. Являється чи ні досконало конкурентна рівновага ефективною?
Як оцінити і якою буде ефективність (неефективність) інших ринкових структур?
ВАРІАНТ №28
1. Засновником австрійської школи, представники якої розвивали кардиналістську теорію корисності, являється:
а) Г.Госен; в) Е.Бьом-Баверк;
б) К.Менгер; г) Й.Шумпетер.
2. Правильні чи ні твердження (відповідь обґрунтуйте):
1) Закон спадної граничної продуктивності діє лише в умовах товарного виробництва.
Так. Ні.
2) Граничний продукт може перевищувати середній тільки тоді, коли відбувається зростаюча економія від масштабу.
Так Ні.
3. Попит і пропозиція на обіди в студентській їдальні описуються рівняннями: Qd= 104-2Р, Qs=100+2Р,
де (Q - кількість обідів на день, Р - ціна обіду(грн.);
а) розрахуйте рівноважну ціну і кількість обідів, що продано по такій ціні;
б) турбуючись про студентів, адміністрація встановила ціну в 0,5 грн. за обід. Охарактеризуйте наслідки такого рішення.
4. Яким чином зміна ціни товару і доходу споживача впливають на кількість і структуру набору благ, що він купує?