1. "Для того, щоб максимізувати задоволення від споживання їжі, слід довгий час утримуватися від неї, а потім, коли потреба надто збільшиться, задовольнити її, отримавши велике задоволення". Згодні ви чи ні з даним твердженням? Чому?
2. Що з нижчезазначеного не являється джерелом економії від масштабу (відповідь обґрунтуйте ):
а) розподіл і спеціалізація праці;
б) зростаюча продуктивність;
в) реклама і маркетинг;
г) ціни на ресурси, що підвищуються,
3. Дослідник, який цікавився попитом на огірки, дослідив цей ринок з точки зору пропозиції. Він повідомляє, що виробники огірків (селяни, які їх вирощують) будуть пропонувати їх у такій кількості за такими цінами:
Ціна (грн. за кг)
Кількість кілограмів для 1 особи на місяць
3,5
2,25
3,0
2,0
2,5
1,75
2,0
1,5
1,5
1,25
1,0
1,0
0,5
0,75
а) Намалюйте криву пропозиції огірків. Позначте осі, криву пропозиції і важливі точки на ній.
б) Якою була б причина руху вздовж кривої пропозиції, якби селяни
збільшили обсяг пропозиції огірків з 1,0кг до 1,5кг для 1 особи за місяць?
г) Одна з інших рівних умов змінилася. Ціна праці селян, які вирощують огірки, зросла на 1 грн. за годину. Дослідник виявив, що в цьому випадку за кожної ціни пропонується огірків на пів кілограма менше, ніж раніше.
1) Чи буде це тим випадком, коли відбудеться рух уздовж кривої пропозиції, чи відбувся зсув самої кривої пропозиції?
2) Позначте на графіку нове положення кривої пропозиції, характерне для даної ситуації.
4. Які методи ціноутворення складаються в умовах ринку досконалої конкуренції? Яким чином вони співвідносяться з концепцією "справедливої ціни"? Являється чи ні ціна, що складається в умовах досконалої конкуренції, справедливою?