Вибір типу покриття і дорожнього одягу здійснюється виходячи з транспортно-експлуатаційних вимог і категорій автомобільної дороги з урахування складу та перспективної інтенсивності руху, кліматичних та грунтово-геологічних умов,санітарно-гігієнічних вимог, вимог комфортності та безпеки руху, а також із забезпеченості місцевими будівельними матеріалами.
Конструкція дорожнього одягу
Дорожній одяг складається з одного або кількох шарів. За наявності кількох шарів дорожній одяг включає покриття, основу та, за необхідності, додаткові шари основи. Покриття повинно бути стабільно міцним, рівним, шорстким, протистояти накопиченню пластичних деформацій влітку,зберігати суцільність при прогині навесні і восени та при розтягуванні від охолодження в зимовий період. Для тривалого збереження шорсткості покриття, матеріал покриття повинен бути стійким до стирання.
Типи дорожнього одягу, матеріали покриттів та сфера їх застосування наведені в таблиці 5.1.
Таблиця 5.1 - Сфера застосування покриттів дорожніх одягів
Категорія дороги
Тип дорожнього покриття
Матеріал верхнього шару покриття
І-а, І-б, ІІ
Капітальний
Асфальтобетон гарячий щільний дрібнозернистий І марки.
Щебенево-мастичний асфальтобетон.
Цементобетон.
ІІІ
Капітальний
Асфальтобетон гарячий щільний дрібнозернистий ІІ марки.
Щебенево-мастичний асфальтобетон.
Цементобетон
ІІІ, ІV
Капітальний або полегшений
Асфальтобетон гарячий щільний дрібнозернистий І марки.
Цементобетон.
Кам’яні матеріали, а також підібрані матеріали з промислових відходів, оброблені в’яжучими методом змішування в установці чи на дорозі або просочування з улаштуванням поверхневої обробки.
V
Перехідний
Кам’яні матеріали або ґрунти, оброблені на дорозі в’яжучими матеріалами або покращені добавками.
Кам’яні матеріали розклинені.
Згідно виданого завдання описати та схематично замалювати конструктивні шари дорожнього одягу.
При укладанні шарів дорожнього одягу для розрахунків необхідної кількості матеріалів необхідно враховувати і укріплювальні смуги. (Ширина (в) змінюється в залежності від категорії дороги).