МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Контроль та прийомка будівництва земляного полотна
Планувальні, укріплювальні і опоряджувальні роботи є завершальним етапом будівництва автомобільної дороги, тому контроль якості цих робіт – це є підготовкою до здачі об’єкта в експлуатацію. Укоси земляного полотна під дією вітру, води, морозу і сонця в наслідок зміни фізичних властивостей ґрунтів піддаються руйнуванню. Тому необхідне укріплення земляного полотна. Укріпленню підлягають: укоси і узбіччя, конуси мостів і підходи до малих штучних споруд, бокові, нагірні та водовідвідні канави, регуляційні споруди. Конструкція укріплення земляного полотна можуть бути різноманітними і залежать від висоти насипів чи глибини виїмки та крутизни укосів; властивості ґрунтів та погодно-кліматичних умов. Найбільш простим і найбільш економічним типом укріплення є улаштування на поверхні укосів рослинного трав’яного покрову. При певних умовах укоси укріплюють одернуванням, шарами гравію або щебеню, збірними плитами, шарами укріпленого ґрунту, садінням дерев, кущів, кам’яним накиданням, пневмонабризкуванням з металевою сіткою чи без неї, розливом органічного в’яжучого, утворення шарів із глини та інше. Укоси насипів висотою 3,5-4м, виїмки глибиною до 5м з укосами 1:4 та 1:6 укріплюють посівом багатолітніх трав. Більш високі та глибокі виїмки доцільно укріплювать засівом багатолітніх трав в збірних залізобетонних решітках. Іноді решітки заповнюють гравієм, щебенем або місцевим ґрунтом, обробленим в’язником. Основним способом укріплення для укосів, що не підлягають підтопленню водою є гідро посів багатолітніх трав з мульчуванням. Для засіву трав застосовують гідро посів, так зване мульчування. Мульча – це суміш трави і води, що під тиском подається на укіс. Для цього використовують автогідросівалку ДЕ-16. Якщо ґрунти на укосах не придатні до проростання трави, тоді укоси покривають рослинним шаром ґрунту товщиною 10-15 см, при наявності глини або мілких пісків до 20 см. На підходах до мостів, де укоси інтенсивно розмиваються водою, їх укріплюють бетонними плитами. При виконанні опоряджувальних робіт виконують і рекультивацію земель, що були порушені в процесі будівництва дороги (дороги по яким здійснювався рух дорожніх машин, об’їзди, стоянки загонів і т.ін.). При плануванні і спорудженні земляного полотна контролюють: ширину земляного полотна, узбіч, поздовжні нахили резервів, бокових, нагірних та водовідвідних канав, крутизну укосів земляного полотна. При контролі укріплювальних робіт перевіряють: природність ґрунту для засівання травою; відповідність складу трави грунтово-кліматичній зоні; відсоток проростання; міцність закріплення дерну, бетонних плит, решіткових конструкцій та ін. Результати контролю записують до журналу виконання робіт та і в інші спеціальні документи, які додаються до загальної документації при здачі автомобільної дороги в експлуатацію. При спорудженні земляного полотна контроль якості полягає в перевірці дотримання допустимих відхилень: при розбивочних роботах, при встановленні відповідності геометричних розмірів земляного полотна і фізико-механічних властивостей від практичних даних. Допустиме відхилення у геометричних розмірах земляного полотна приведено в таблиці 4.10.
Таблиця 4.10 - Допустимі відхилення у геометричних розмірах земляного полотна
Також контролюють вологість та ущільнення ґрунту земляного полотна, шляхом відбирання проб ґрунту різальними кільцями пробо-відбирачами. Проби відбирають через кожні 200 м по вісі дороги, і на відстані 1.5 – 2 м, від брівки земляного полотна. При зосереджених земляних роботах, проби ґрунту відбирають через 50 м., вологість і щільність ґрунту, визначають за допомогою приладу Ковальова, так званого вологощільноміра. Отримані дані вологості ґрунту порівнюють із оптимальною вологістю, а щільність із подібною щільністю. Щільність ґрунту менша від нормативної на 0,4 грм/см3, може допускатися не більше ніж у 10% випадків.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|