Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні вказівки

МЕТОДИКА ВИХОВНОЇ РОБОТИ

Методичні рекомендації щодо викладання курсу за кредитно-модульною системою

 

За загальною редакцією професора Л.В. Кондрашової

 

Кривий Ріг


Друзь З.В. – кандидат педагогічних наук, доцент

Зеленкова Н.І. - кандидат педагогічних наук, доцент

Лаврентьєва О.О. - кандидат педагогічних наук, доцент

Рецензенти:

Савченко Л.О. - кандидат педагогічних наук, доцент

Білоконна Н.І. - кандидат педагогічних наук, доцент

 

Затверджено вченою радою КДПУ

Протокол № 3 від 12 жовтня 2006 р.

 

 

Друзь З.В., Зеленкова Н.І., Лаврентьєва О.О. Методика виховної роботи: Методичні рекомендації щодо викладання курсу за кредитно-модульною системою / За ред. професора Л.В. Кондрашової. – Кривий Ріг: КДПУ, 2006 – 95 с.

 

Методичні рекомендації розроблено на основі сучасних вимог до викладання курсу МВР за кредитно-модульною системою. Вони містять тематичний план, зміст та підходи до опанування теоретичного та практичного матеріалу курсу, список основної та рекомендованої літератури, інформацію з мережі Internet, термінологічний словник.

Призначено для викладачів та студентів педагогічних закладів, вчителів-практиків.


Загальні вказівки

В Україні історично слалася своя система виховання, яка максимально враховує національні риси і самобутність українського народу. Головною метою національного виховання на сучасному етапі є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності погляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України, які включають в себе національну самосвідомість, розвинені духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, розумову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і таланту. Реалізація цієї мети покладена на педагогічний колектив сучасної школи, однак, більшою мірою, на класного керівника, який повинен володіти, задля цього, певними уміннями та навичками з теорії та методики виховання.

Курс «Методика виховної роботи» є логічним продовженням курсу «Педагогіка», органічно пов’язаного з педагогічною практикою та виховною роботою сучасної школи.

Метоюкурсу є надання теоретичних основ та навичок управління процесом виховання учнів; усвідомлення та практичне використання законів, закономірностей, принципів, технологій, інноваційних методів та прийомів у здійсненні педагогічного керівництва вихованням учнів сучасної школи.

Основні завдання курсу:

- поглиблення, розширення, закріплення знань, умінь та навичок з теорії і методики виховання на основі комплексного підходу до організації та проведення виховного процесу у сучасній школі;

- формування стійкого інтересу до творчої педагогічної діяльності, використання передового педагогічного досвіду;

- опанування методикою та технологією організації виховного процесу.

Під час вивчення курсу «Методика виховної роботи» студенти мають:

- закріпити та розширити знанняз теорії навчання та виховання;

- навчитися: визначати рівень вихованості учнів та розвитку учнівського колективу з використанням комплексу психолого-педагогічних методів; аргументовано висувати конкретні виховні завдання з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів і дитячого колективу; планувати систему позакласної виховної роботи; доцільно обирати та використовувати різноманітні форми, методи, засоби організації та згуртування учнівського колективу; володіти уміннями залучати учнів до творчої .колективної діяльності; допомагати роботі дитячих та юнацьких громадських організацій; спрямовувати діяльність учителів, батьків, вихователів груп подовженого дня, громадськості у вихованні дітей; встановлювати доцільний стиль відносин з дітьми, батьками та учителями.

Пропоновані методичні рекомендації розроблені відповідно вимог кредитно-модульної системи та базового навчального плану.

Згідно підходів до розподілу навчального навантаження для вивчення курсу «Методика виховної роботи» рекомендуються 74 години, які розподіляються на 2 кредити по 36 годин та 2 години на залік.

З 36 годин кредиту: 10 годин – лекції; 18 годин – лабораторні заняття; 8 годин – самостійна робота.

При необхідності кількість годин може бути збільшена за рахунок введення тем, що пропонуються на вибір відповідно до специфіки факультету та збільшення часу на самостійну та позааудиторну роботу. Однак, виходячи з досвіду роботи кафедри, у будь-якому разі, для достатнього опанування курсом «Методика виховної роботи» необхідно два кредити.

Методичні рекомендації містять тематичний розподіл за кредитами та модулями, плани лекційних та лабораторно-практичних занять, вимоги до оцінювання студентів, список рекомендованої літератури та джерел, термінологічний словник. Рекомендована література підібрана з урахуванням можливостей бібліотеки КДПУ.

Під час лабораторних занять з курсу «Методика виховної роботи» має здійснюватися моделювання педагогічних ситуацій, організовуватися ділові ігри, обговорюватися різні варіанти здійснення виховних заходів.

Кожне лабораторне заняття є сукупністю взаємопов’язаних інформаційного, практичного, рефлексивного блоків, блоку вільного обміну інформації та самоосвіти, що має забезпечити формування в студентів стійких вмінь та навичок педагогічної діяльності. Для підготовки занять рекомендується опрацювання студентами інформаційного, практичного блоків, блоку вільного обміну інформації та самоосвіти. Рефлексивний блок подається для методичної допомоги викладачеві у проведенні занять.

Розроблена програма курсу логічно пов’язана з педагогічною практикою студентів та виховною роботою сучасної школи; зміст лабораторно-практичних занять і весь обсяг самостійної роботи спираються на практику роботи школи, позашкільних дитячих закладів, громадських організацій.

Логічним завершенням курсу є захист індивідуальних виховних проектів.


Тематичний план

Курс розрахований на 2 кредити, кожний з яких містить 5 лекційних та 9 лабораторних занять, час на самостійну роботу, тематичне оцінювання. У наступній таблиці показаний тематичний розподіл за модулями, де курсивом виділені теми, що обираються відповідно до специфіки факультету. По закінченню кожного кредиту подається розробка відповідного оцінювання за критеріями та показниками.


Читайте також:

  1. I. Загальні збори АТ
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. I. Загальні положення
  4. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  5. XXXIII. ЗАГАЛЬНІ ПРОФЕСІЇ (У ВСІХ ГАЛУЗЯХ ГОСПОДАРСТВА)
  6. А) загальні критерії
  7. Білковий обмін: загальні відомості
  8. Вальниці ковзання. Загальні відомості
  9. Вимір дохідності та загальні підходи до оцінки ефективності управління інвестиційним портфелем.
  10. ВИМОГИ ДО ОБ'ЄМНО-ПЛАНУВАЛЬНИХ РІШЕНЬ ГАРАЖІВ Загальні вимоги
  11. Вказівки до виконання контрольної роботи
  12. Вказівки по заповненню наряду-допуску




Переглядів: 538

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Розподіл навчального навантаження за модулями та кредитами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.