Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Магістерська практика

Магістерська практика й захистмагістерської роботи становлять основний зміст завершальної стадії підготовки магістрів. Виходячи із принципу безперервності й наступності навчання найбільш бажаним є проходження студентом магістерської практики в тій організації, в якій він проходив виробничу практику. Такий підхід має низку переваг:

· база практики добре знайома студенту і йому не потрібно витрачати час на ознайомлення із загальною постановкою й організацією обліку на підприємстві;

· студент отримує можливість одержати конкретні, прикладні завдання щодо розробки того чи іншого аспекту вдосконалення бухгалтерського обліку, аудиту, аналізу, що формує органічну потребу й реальну можливість виконання магістерської роботи за замовленням підприємства; це має особливу значущість, оскільки за таких умов поєднуються і інтереси підприємства, і інтереси студента щодо професійної досконалості;

· виконуючи магістерську роботу за замовленням підприємства, студент відчуває зацікавленість підприємства, отримує всебічну допомогу й підтримку з боку його фахівців; це сприяє створенню потрібної емпіричної бази дослідження, надає йому прикладного характеру, що є ключовим чинником успішності й результативності.

Подібний підхід погоджується із сучасною ідеологією підготовки магістрів, яка передбачає професійну діяльність магістрів і як науковців, і як практичної професійної еліти. У зв'язку із цим за своєю сутністю магістерська практика набуває науково-дослідницького характеру, що синтезує теоретичні дослідження й практичні пошуки. За цих умов конкретний зміст практики визначається тематикою магістерського дослідження студента, окреслюється студенту керівником практики від кафедри, який, зазвичай, є й керівником магістерської роботи.

При всій індивідуальності програми практики, обумовленої тематикою магістерського дослідження, вона формується відповідно до загальної концепції магістерської практики. Це обумовлює єдині підходи й вимоги до програми магістерської практики.

Зокрема, складовими частинами програми магістерської практики (табл. 3) є:

· теоретичні дослідження;

· критичний аналіз чинної практики;

· пов'язування теоретичних викладень із чинною практикою з метою перевірки емпіричним шляхом справедливості й дієвості сформованих концептуальних підходів;

· розробка рекомендацій з удосконалення діючої практики обліку, контролю, аудиту й аналізу;

· викладення результатів проведених досліджень шляхом: підготовки звіту; детального представлення у магістерській роботі, яка має бути виконана під час магістерської практики; апробації на науково-практичних конференціях та/або публікацією наукових статей.

Теоретичне дослідження як первинна складова частина програми магістерської практики містить у собі продовження проведеного студентом всебічного вивчення спеціальної літератури за темою дослідження. У цій частині магістерської практики стосовно об’єкта дослідження необхідно:

· дослідити зміст нормативно-правових актів (законів, П(С)БО, відомчих та галузевих інструкцій і т.п.), які є чинними регуляторами об'єкту, - з точки зору відбиття в них дії економічних законів, втілення основних бухгалтерських догм, філософії й методології обліку;

· провести діагностику якості правового поля, в рамках якого здійснюється регулювання обліку й контролю об'єкту, оцінити ступінь ув'язки чинних нормативно-правових актів, встановити існуючі нестиковки;

· виконати критичний огляд та систематизацію наукових статей й інших публікацій за проблемою, яка досліджується, при цьому з'ясувати й порівняти різні концептуальні підходи й варіативні рішення, аргументовано представити власне бачення наукової проблеми та її розв’язання.

Поглиблене вивчення й осмислення досліджуваної проблеми шляхом роботи над літературними джерелами дозволяє виявити ступінь її наукової розробленості, визначити невирішені питання. На цьому етапі магістерської практики важливе не механічне нагромадження знань, а критичний аналіз прочитаного, формування власних поглядів та суджень, висновків й оцінок з дискусійних питань.

Наступним етапом магістерської практики мають стати емпіричні дослідження, основний зміст яких полягає у критичному аналізі чинної практики. На даному етапі студент поглиблено вивчає організаційно-технологічну специфіку бізнесу, яка визначає позиції підприємства при розробці облікової політики щодо об'єктів, пов'язаних з тематикою магістерської роботи; оцінює об'єктивність обраних методик, ступінь і правильність наслідування їм, формує судження щодо можливих альтернативних варіантів вирішення тієї чи іншої облікової проблеми.

На цьому етапі магістерської практики з метою ілюстрації чинних облікових, контрольних й аналітичних технологій дослідження об'єктів магістерської практики студенти здійснюють збір і нагромадження практичних матеріалів. З огляду на це даний етап магістерської практики є винятково важливим для забезпечення її ефективності й результативності. За цих умов принципово важливо обгрунтовано визначитися із: джерелами одержання необхідної інформації (первинні документи, облікові регістри, фінансова та інша звітність базового підприємства, статистичні збірники, матеріали різного роду обстежень й ін.); формами, видами й способами одержання інформації (використання звітів, проведення хронометражів, опитувань та інших спостережень, виконання розрахунків і т.і.); способами використання та представлення зібраних матеріалів (схеми документообігу, таблиці, графіки та ін., які підлягають розміщенню за текстом, в додатках, ін.).

При формуванні емпіричної бази студент повинний чітко усвідомити мету отримання того чи іншого практичного матеріалу, мати впевненість у потенціальній корисності та доречності його збору. Наприклад, студент усвідомив, що певний практичний матеріал має бути використаний для розкриття облікових технологій, або для перевірки й апробації якихось теоретичних викладень, або ж він необхідний для аргументації, практичного обґрунтування чи ілюстрації висновків. Подібний підхід дозволить студенту раціонально використати час, відведений календарно-тематичним планом (додаток В), і в цілому істотно підвищить якість магістерської практики, її результативність й ефективність.

На третьому етапі магістерської практики студенту-практиканту потрібно пов’язати теоретичні викладення з діючою на підприємстві практикою (проаналізованою на попередньому етапі) з тим, щоб емпіричним шляхом перевірити й довести справедливість вироблених концептуальних підходів, змоделювати механізм їх дії в конкретній бізнесовій практиці досліджуваного підприємства, оцінити дієвість, або, навпроти, обґрунтувати неприйнятність або обмеження при використанні в конкретній сфері бізнесу.

З огляду на це на даному цьому етапі магістерської практики студенту потрібно встановити, які із проблем, що обговорюються у науково-практичному істеблішменті за тематикою магістерської практики, є актуальними для досліджуваної сфери бізнесу й конкретно для досліджуваного підприємства. Така актуальність повинна підтверджуватися наявністю облікових проблем, виявлених студентом на етапі діагностики й критичної оцінки практики, діючої на підприємстві.

У ході пов'язування теоретичних викладень із діючою практикою емпірична база, яка сформована на попередньому етапі магістерської практики, має бути належним чином оброблена, для чого необхідно залучати різні методи дослідження, у т.ч. економіко-математичні (моделювання, кореляційно-регресійний аналіз й ін.) з обов'язковим використанням комп'ютерних технологій.

Після апробування теоретичних викладень у конкретному бізнесовому середовищі студент підходить до завершального (під час магістерської практики) етапу досліджень, а саме до розробки конкретних, відповідних бізнесовому середовищу рекомендацій з удосконалення системи обліку, контролю, аудиту й аналізу.

Результати проведених досліджень мають бути відбиті у звіті з магістерської практики, детально представлені в магістерській роботі, яка виконується під час магістерської практики, апробовані шляхом виступів з доповідями на науково-практичних конференціях, висвітлені в наукових публікаціях. При цьому останнє (а саме апробація) становить основну сутність і зміст індивідуального завдання магістерської практики.

Таким чином, ефективне й результативне проходження практики передбачає, як невід’ємне, своєчасну підготовку й представлення магістерської роботи високого якісного рівня. Лише за умов вчасно захищеного звіту з магістерської практики та представленої в визначений термін якісної магістерської роботи має бути виданий наказ про допуск студентів до захисту магістерських робіт.

 


Таблиця 3


Читайте також:

  1. YII.4. Практика, ее виды и роль в познании.
  2. Виховання та навчальна практика у країнах Стародавнього Сходу
  3. ВОЗДЕЙСТВИЕ НА РИСКИ. ПРАКТИКА ПРИМЕНЕНИЯ
  4. Глава YII. ПОЗНАНИЕ И ПРАКТИКА
  5. Звичайна практика визначення номінальної процентної ставки позичкового капіталу
  6. Ключові учасники корпоративних відносин: світовий досвід та вітчизняна практика.
  7. Концепція онтологічної роботи і педагогічна практика
  8. Лекція 10. Сучасна практика реконструкції історичних міст
  9. Магістерська робота
  10. Навчальна практика під керівництвом викладача
  11. НАУКОВО-ДОСЛІДНА ПРАКТИКА




Переглядів: 1234

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Робочі програми виробничих практик | Робоча програма магістерської практики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.