Швидкість приземлення залежить від cyland (коефіцієнту піднімальної сили), при якій колеса літака торкаються землі, та від навантаження на квадратний метр площини крила. Коефіцієнт cylandвизначається не тільки аеродинамічним ККД крила, але й також посадочним кутом крила. Цей кут дорівнює сумі кута установки крила та осьового кута нахилення літака відносно землі. Цей кут знаходиться в межах 10–15", аіноді і менше. Кут установки крила літака (кут між хордою крила та подовжньою оссю літака) вибирається так, щоб в умовах польоту, які є найбільш типовими для даної конструкції літаків, подовжня вісь літака розташовувалась горизонтально і фюзеляж мав найнижчий лобовий опір. Цей кут є незначним у швидкісних літаках.
Коли літак торкається землі, його кінетична енергія є величезною, прирівнювана половині маси літака помноженій на квадрат швидкості посадки. Сучасні літаки набагато важчі, ніж їх попередники. Згідно пресі, сучасний винищувач важить від 5 до 15 т. На кінець II Світової Війни це був показник ваги бомбардувальників, тоді як винищувачі важили 3–4 т. Щодо швидкостей приземлення, вони майже подвійно зросли. Кінетична енергія літаків, що приземляються, стала відповідно більшою, і вона повинна була поглинатися під час пробігу гальмуючими пристроями. Довжина пробігу у літаків з великим співвідношенням тяги до ваги (тягоозброєність) зазвичай значно більша ніж довжина розбігу. Якщо взяти до уваги помилки льотчиків, стає ясним, що необхідна довжина аеродрому визначається не тільки злітною дистанцією, але й пробігом або, більш точніше сказати, посадковою дистанцією.
Посадкова дистанція – це відстань, яку проходить літак під час приземлення починаючи з двадцятип`ятиметрової висоти до повного зупинення, тобто відстань, що включає в себе закінчення вирівнювання, утримування літака під час посадки, торкання землі та пробіг. Відповідно, злітна відстань включає в себе розбіг, утримування літака і набір висоти до 25 м.