МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розділ 1 ЗАГАЛЬНА ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА СВІТУПлан ПРЕДМЕТ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЇ ГЕОГРАФІЇ СВІТУ ВСТУП ЗМІСТ СОЦІАЛЬНО – ЕКОНОМІЧНА З предмету КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ НАЦІОНАЛЬНОГО ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ХАРКІВСЬКИЙ КОМП’ЮТЕРНО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ КОЛЕДЖ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ « ХАРКІВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ » ГЕОГРАФІЯ СВІТУ »
Харків 2012 ВСТУП …………………………………………………………………….4 - 5 Розділ 1 Загальна економіко-географічна характеристика світу. ………5 - 43 Тема 1.1 Політична карта світу …………………………………………...5 - 14 Тема 1.2 Населення світу ………………………………………………..14 -19 Тема 1.3 Взаємодія суспільства і природи. Світові природні ресурси ………………………………………………..19 - 23 Тема 1.4 Світове господарство …………………………………………23 - 39 Тема 1.5 Глобальні виклики людства…………………………………...39 - 43
Розділ 2Регіони та країни світу………………………………………43 - 108 Тема 2.1 Загальна характеристика регіону Європи, його склад ……..43 - 69 ФРН, Велика Британія…………………………………………………..52 - 57 Франція, Італія………………………………………………………. .....57 - 62 Держави-сусіди України ………………………………………………..63 - 69 Тема 2.2 Країни Азії. Загальний огляд ………………………………..69 - 87 Японія, Індія, Китай …………………………………………………….77 - 87 Тема 2.3 Країни Північної Америки…………………………………... 88 - 94 Тема 2.4 Країни Латинської Америки ……………………. ……….. 94 - 101 Тема 2.5 Країни Африки, Австралії та Океанії ……………………101 – 108
Розділ 3 Глобалізація і регіоналізація світу ………………………. 108 - 119 Тема 3.1 Глобалізація - сучасне світове явище.……………………..108 - 114 Тема 3.2 Регіоналізація світу ………………………………………...115 - 116 Тема 3.3 Економічна інтеграція……………………………………....116 - 119
Розділ 4Україна і країни Європи……………………………………119 - 130 Тема 4.1 Місце України в загальноєвропейському соціально-економічному просторі …………………………………..119 - 127 Тема 4.2 Зв’язки України з країнами віддалених макрорегіонів світу……………………………………………………127 - 130 Розділ 5Сучасне світове господарство……………………………...130 - 132 Тема 5.1 Риси сучасного світового господарства…………………...130 - 132
1.Предметекономічної і соціальної географії світу 2. Джерела географічних знань та методи географічних досліджень 3. Історико-географічні регіони 4. Видатні економгеографи світу
Використання карт:політична карта світу, атласи. 1.Кожна наукова дисципліна робить свій внесок у формування наших уявлень про світ. Роль географії в системі наук унікальна, бо тільки вона одночасно формує уявлення про природу нашої планети і про людське суспільство, створює цілісний образ конкретної території. Минулого навчального року ви вивчали соціально-економічну географію України, досліджуючи закономірності формування, розвитку та розміщення населення і господарства нашої країни. Ці знання вам стануть у пригоді під час вивчення соціально-економічної географії світу. Ви дізнаєтесь про шляхи розвитку світового господарства, засади соціально-економічних відносин між країнами, матимете уявлення про формування політичної карти світу, природні ресурси, динаміку населення, актуальні проблеми людства тощо. Економічна і соціальна географія світу — галузь науки, яка досліджує географічні закономірності світового господарства, глобальних проблем людства і світогосподарських зв'язків, а також територіальну організацію суспі-льства у світі та окремих країнах з урахуванням інтеграційних процесів у різних регіонах планети.На сучасному етапі соціально-економічна географія виконує низку завдань: - економіко-географічне вивчення інтеграційних процесів у різних регіонах світу; -дослідження географії світового господарства і світогосподарських зв'язків; -політико-географічні дослідження країн світу; -пошуки нових закономірностей у територіальній організації суспільства; -вивчення соціально-економіко-географічних аспектів глобальних проблем людства за сучасних умов, коли розпались останні найбільші імперії, в тому числі радянська; -здійснення українізації соціально-економічної географії, яка полягає у вивченні глобальних процесів, світових закономірностей в контексті їх проявів в Україні; -дослідження окремих країн, регіонів та їх зв'язків з Україною. 2. Основними методами економіко-географічних досліджень є: статистичний, картографічний, порівняльний, історичний, економіко-математичний, наукової систематизації, районування. Особливе місце посідає метод географічного прогнозування. Без прогнозу неможливо уявити перспективи розвитку будь якої країни або території. Унікальні можливості визначення взаємозв'язків об'єктів, процесів і явищ надають ГІС (геоінформаційні системи). 3.Історико-географічний регіон — це сукупність країн, яка характери-зується спільністю природних умов, фізико- та економіко-географічного положення, умов побуту та господарської діяльності людей, історії і культури народів, схожістю рівнів соціально-економічного розвитку і структур господарства. Основними макрорегіонами світу є Європа, Азія,Англо-Америка, Латинська Америка, Африка, Австралія та Океанія. 4. Найбільш відомими вітчизняними вченими економгеографами є П. П.Чубинський, С. Л. Рудницький, К. Г. Воблий, О. Т. Діброва. Вагомий внесок у розвиток соціально-економічної географії зробили радянські та російські вчені. Серед них: М. М. Баранський, С. Б. Лавров, В. В. Вольський, В. П. Максаковський.
Читайте також:
|
||||||||
|