МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПЕРЕДМОВАШкатула Ю.М. ПРАКТИКУМ З ОХОРОНИ ГРУНТІВ Навчальний посібник Вінниця 2015 Шкатула Ю. М. Практикум з охорони грунтів. – Вінниця: ВНАУ, 2015. - с.
Розглянуто і рекомендовано до друку на засіданні кафедри землеробства, грунтознавства та агрохімії (протокол № від 2015 р.)
Рекомендовано до друку науково-методичною радою Вінницького національного аграрного університету ПЕРЕДМОВА Навчальний посібник «З охорони грунтів » написаний для студентів агрономічного факультету зі спеціальності 7.04010601 «Агрономія» і вивчається на п’ятому курсі в обсязі 90 год. (14 год., лекційних занять, 28 год., лабораторно-практичних занять і 48 год., самостійного вивчення дисципліни). Курс «Охорона грунтів» є деталізацією і розвитком курсу «Грунтознавство». В структуро-логічній схемі навчання із агрономічних спеціальностей йому повинні передувати курси землеробства, рослинництва, луківництва, меліорації, механізації сільського господарства. Він мксить стати своєрідним курсом синтезу агрономічних і технічних знань для екологічної стабілізації землеробства й охорони природи. Термін «охорона грунтів» охоплює більш широкі поняття, ніж «захист грунтів від ерозії» чи «ґрунтозахисне землеробство». Як природне тіло і як відкриту біокосну систему грунт слід оберігати від усіх чинників його деградації – водної, вітрової, іригаційної, пасовищної і техногенної ерозії, від забруднення радіонуклідами чи побутовими стоками, від втрати родючості внаслідок дегуміфікації, декальцинації, агрофізичної та фізико-хімічної деградації, підтоплення, засолення, осолонцювання, потенційного забруднення орного шару насінням бур’янів. За період становлення незалежної держави в Україні припинилася дія програм підвищення родючості грунтів – лісо-, гідро- і хімічної меліорації. Різко знизилось застосування мінеральних та органічних добрив. Це посилило розвиток деградаційних процесів у грунтах, що призвело до виснаження їх ресурсного потенціалу та формування від’ємного балансу гумусу і поживних речовин. Дегуміфікація призвела до створення інших проблем деградації грунтового покриву: схильність до ерозії земель, втрати гумусу на еродованих грунтах, вимивання біогенних речовин, декальціонізація грунтів призвела до погіршення фізико-хімічних та фізико-механічних властивостейгрунтів. Руйнується структура еродованих відмін чорноземів, у 2-3 рази збільшується питома частка пилової фракції, водо тривкість агрегатів зменшилась до 10-15%, а пористість грунтів стала нижче оптимального рівня. Тому контроль, дослідження та відновлення родючості грунтів як безцінного, вичерпного, важко поновлюваного ресурсу повинні стати приорітетом нашої держави. Раціональне використання земельних ресурсів та їх охорони як складової навколишнього середовища є нагальною потребою нашої держави. Послідовне та всебічне вивчення проблем охорони грунтів, розробка управлінських рішень щодо їх збереження та відтворення, а також впровадження інженерних проектів з рекультивації порушених земель є запорукою підвищення добробуту громадян України і покращення екологічного стану довкілля.
Читайте також:
|
||||||||
|