МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Раціоналістична та еволюційна концепції походження грошей.Предмет і завдання курсу “Гроші і кредит”. Тема 1. Суть і функції грошей. Небанківські фінансово-кредитні установи. Спеціалізація небанківських посередників здійснюється за двома критеріями: 1) за характером залучення вільних грошових коштів кредиторів; 2) за тими додатковими послугами, які надають фінансові посередники своїм кредиторам. Всі посередники поділяються на: - договірних фінансових посередників, які залучають кошти на підставі договору з кредитором (інвестором), - інвестиційних фінансових посередників, які залучають кошти через продаж кредиторам (інвесторам) своїх акцій, облігацій, паїв тощо. Класифікуються : 1) договірні фінансово-кредитні установи: страхові компанії, пенсійні фонди, ломбарди, лізингові та факторингові компанії. 2) інвестиційні фінансово-кредитні установи: інвестиційні фонди, фінансові компанії, кредитні товариства, кредитні спілки.
Розвиток ринкових відносин зумовлює підвищення ролі грошей і кредиту в різних галузях економіки України. Наукове розуміння проблем грошей, грошового обігу, кредитних відносин є необхідною складовою становлення професійних економічних знань студентів. Тому важливе місце у підготовці молодших спеціалістів відводиться навчальній дисципліні “Гроші та кредит”. Предметом дисципліни є детальна характеристика базових категорій теорії грошей і кредиту, яка необхідна для переходу до конкретних проблем розвитку грошово-кредитної системи в сучасних умовах. Дисципліна тісно пов’язана з такими економічними курсами як політична економія, теорія фінансів, макроекономіка, ринок фінансових послуг, фондовий ринок, банківські операції, міжнародні фінанси. Завдання дисципліни –дати майбутнім фахівцям з економіки знання щодо сутності та функцій таких категорій як “гроші”, “кредит”, змісту основних теорій грошей, поняття грошового обігу, грошових потоків, грошового ринку та грошових систем, основ кредитних, розрахункових і валютних відносин. Сформувати у студентів теоретичну базу для оволодіння практикою використання грошово-кредитних інструментів у системі регулювання економіки України. Своєю загадковістю дії гроші та їх походження завжди хвилювали думки людей. Гроші виникли так давно, що й на сьогодні цей процес викликає чисельні перекази та легенди. Проблеми з прямим обміном товарів наштовхнули людей на ідею виникнення грошей та почати пошуки того, що могло б стати цим універсальним товаром. Людство випробувало на роль грошей чимало товарів (такі гроші називаються товарними грошима). Наприклад, у давнину на Русі як гроші застосовували хутро соболя, фізично стійкішою була така грошова одиниця як гривня. У Пн. Європі таку роль відігравали сокира та стріли. В Африці – худоба. В американських індіанців – намисто з черепашок та бісеру, в ескімосів – кістки риби. Але гроші повинні мати певні властивості для реалізації своїх певних функцій. В економічній теорії виділяють дві основні концепції походження грошей: раціоналістичну та еволюційну. Раціоналістична –гроші виникли як результат певної раціональної угоди між людьми через необхідність виділення спеціального інструменту для обслуговування сфери товарного обігу. Представники: Аристотель (ІV ст. до н.е., праця “Нікомахова етика”), П.Самуельсон (підручник “Економіка”, 1964). Еволюційна – гроші виділяються із загальної товарної маси, оскільки вони найбільш придатні для виконання функціональної ролі грошового товару. Той чи інший товар стає грішми лише в межах певної особливої суспільної форми, товарного виробництва та обігу. Ця концепція підкреслює об’єктивний характер виникнення грошей. Представники: А.Сміт, Д. Рікардо, К.Маркс. Розглянемо основні етапи механізму визначення грошових фукнцій, який змінювався з розвитком форм грошей: 1 етап. Початкові стадії розвитку суспільства.Ринок виявляв потребу в грошах, висував певні вимоги до грошового товару, пропонував на цю роль один з ходових і здатних до її виконання товарів. Мінімальне втручання з боку держави. 2 етап. Закріплення ролі грошей за золотом.Втручання держави посилилось. Держава взяла зобов’язання надавати грошам певну форму (монета), встановила контроль за створенням і повноцінністю грошей. 3 етап. Епоха паперових грошей. Держава визначає форми грошей, їх вартість, регулюючи масу в обігу, надає паперовим грошам силу платіжного засобу, приймає при платежах, реалізує систему заходів щодо підтримання маси грошей на рівні потреб обігу за умови збереження сталості цін, посилилась корегуюча роль держави та міждержавних утворень. Читайте також:
|
||||||||
|