Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вимоги до соціального працівника, які працюють із залежними людьми ( за Мерсером Деліндою)

Працюючи з цією категорією клієнтів С/пр. зобов’язані:

· демонструвати розумні професійні судження,

· бути здатними встановлювати рапорт (взаємну довіру і контакт)

· вміти слухати

· бути толерантними і поважати клієнта

· не мати «-« ставлення до залежних.

С/пр. не повинен бути різким у судженні щодо залежної поведінки клієнта, навчитися не виступати в ролі судді чи мораліста і не повторювати модель поведінки власних батьків.

Натомість він повинен демонструвати більшу компетентність співробітництво. Він має переконати клієнта, який одужує від залежності, що його розуміють і , що в нього є союзники.

С/пр має бути обережним та слідкувати за тим, коли його власні потреби або проблеми актуалізуються при роботі з проблемами клієнта і утримуватись від реагування в контексті своїх власних проблем.

Працівник, займаючись соціально-психологічною реабілітацією залежних, має враховувати певні психологічні особливості даної групи клієнтів та особистісні зміни, пов’язані з зловживанням.

У залежних спостерігаються різні коливання настрою, низька самооцінка, схильність до депресивних станів, прямолінійність та вимогливість, постійна незадоволеність, дратівливість, цинізм, ворожість.

Характерні також заперечення власної хвороби і амбівалентність ставлення до реабілітації.

Труднощі під час реабілітаційного процесу:

1.Обмін консультантів – (об’єкт обману – молоді недосвідчені консультанти).

2.Підлещування до С/пр. зовнішньою привабливістю та інш. – консультант, бажаючи допомогти, може виявитися об’єктом маніпуляцій.

Даний спосіб попередити маніпуляції – вміння в будь-який час ідентифікувати свої почуття та покладатися на них.

Залежні клієнти намагаються залучити С/пр. на свою сторону, тобто викликати співчуття і бажання допомогти розповідаючи про власні проблеми. Це вміння допомагає тримати консультанта на безпечній відстані, тому С/пр. повинні завжди це враховувати, бути люб’язними, але не м'якосердними.

3. Клієнти, які мають залежність від психоактивних речовин, складно відкривають суть власного внутрішнього світу. З цими клієнтами важко встановлювати рапорт.

Зіткнувшись з тим, що їхні страхи і таємниці стали доступні іншим людям, вони можуть відчувати себе незахищеними, відреагувати агресивно або знову почати вживати психоактивні речовини.

Так само залежні сприймають і поверховий підхід та спробу уникати обговорення гострих питань і відмову проникнути в їх внутрішній світ з боку С/пр. або консультанта.

Інші важливі проблеми, з якими стикається професіонал під час роботи з залежними людьми:

1. Заперечення від хвороби

2. Невизнання значимості втрат, які вони зазнають внаслідок залежності.

3. Амбівалентність – подвійне ставлення до «тверезості» і зважуватися на лікування.

4. Рецидив – рішення повернутися до вживання наркотичних речовин.

Це явище може відбутися в будб-який момент лікувального процесу.

 



Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  6. II. Поняття соціального процесу.
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  11. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  12. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці




Переглядів: 554

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дискримінація (панцира. Discriminatio - розрізнення) - обмеження прав частини населення по певній ознаці. | Потенційні проблеми соціальних працівників, що працюють з дітьми із функціональними обмеженнями

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.