Чинники, що впливають на ефективність підприємства (фірми), можна поділити на такі рівні:
- чинники глобального довкілля (рівень світової економічної активності, розвиток глобальної інформаційної системи, рівень науково-технічного прогресу тощо);
- чинники мікросередовища держави (політичні – стабільність демократичних перетворень, кримінальний стан, незалежність ЗМІ тощо; соціально-економічні – дефіцит бюджету, середньорічні темпи інфляції, питома вага приватної власності в країні, рівень податкового навантаження, рівень розвитку фінансової системи країни, рівень безробіття тощо; правові – наявність державних правових актів з ліцензування, антимонопольної політики, сертифікації товарів і послуг, охорони навколишнього середовища тощо; соціально-демографічні – місце країни у світі за рівнем життя населення тощо; науково-технічні – технологічна оснащеність та інноваційна спроможність промисловості країни, фондоозброєність наукової сфери і рівень оплати праці учених тощо; екологічні – параметри екосистеми країни, витрати бюджету країни на підтримку стабільності екосистеми та інше; природно-кліматичні та культурні [73];
- чинники інституціонального середовища підприємницького сектору економіки, яке називають підприємницькою інфраструктурою. Це сукупність державних, недержавних, громадських, освітніх і комерційних організацій, що здійснюють регулювання діяльності підприємств, надають освітні, консалтингові та інші послуги, необхідні для розвитку бізнесу, і забезпечують умови для виробництва товарів і послуг;
- чинники інституціонального середовища регіону – розвиненість ринкової інфраструктури, наявність регіональної структури підтримки підприємництва, трудових, матеріальних енергетичних, інформаційних та інших ресурсів;
- чинники зовнішнього мікросередовища (або зовнішні стейкхолдери) – постачальники, конкуренти, контактні аудиторії, маркетингові посередники тощо;
чинники підприємницького клімату (підприємницькі можливості, навички, вміння ведення підприємницької діяльності, підприємницький потенціал населення, динамічність бізнес-середовища)