Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття мови. Алфавіт мови.

Опис мови-це опис чотирьох елементів:

1.опис символів полягає в перечисленнi допустимих символів мови;

2.опис елементарних конструкцій - правила їх утворення;

3.опис виразів - це правила утворення будь-яких виразів, що мають зміст в даній мові;

4.опис операторів складається із розгляду всіх типів операторів, допустимих в мові.

Опис кожного елементу мови задається його синтаксисом і семантикою.Синтаксис встановлює правила побудови елементів мови. Семантика визначає зміст і правила використання тих елементів мови, для яких були дані синтаксичні визначення.

Символи мови - це основні знаки, за допомогою яких пишуться всі тексти на мові.

Елементарні конструкції це мінімальні одиниці мови, що мають самостійний зміст. Вони утворюються із основних символів мови.

Вираз в алгоритмічній мові складається із елементарних конструкцій і символів, він задає правило обчислення деякого значення.

Оператор задає повний опис деякої дії, яку необхідно виконати. Для опису складної дії може бути потрібною група операторів. Дії, задані операторами, виконуються над даними. Речення алгоритмічної мови, в яких даються відомості про типи даних, називаються описами або невиконуваними операторами.

Об'єднана єдиним алгоритмом сукупність описів і операторів утворюють програму на алгоритмічній мові.

Синтаксичні означення можуть задаватись формальними чи неформальним засобами. Існують три формальних засоби:

- металiнгвiстична символіка, яка називається формулами Бекуса-Наура;

- синтаксичні діаграми;

- дужкові конструкції.

При складанні програми на мові С використовуються певні симво­ли, котрі утворюють алфавіт мови. В алфавіт мови входять великі та малі літери латинського та украјнського (національного) алфавіту, цифри (0,1,…9),та спеціальні символи. Букви нижнього регістру (a,b,...,z) відрізняються від літер верхнього регістру (A,B,...,Z). Це означає, що ідентифікатори prog, ProG, PROG, pRoG вважаються різними.Спеціальні символи та їх комбінації використо­вуються для запису операторів та операцій.

Найбільш поширеними спеціальними символами є:

 

1. = оператор присвоєння;
2. +, - , / , * знаки арифметичних операцій;
3. <, >, ==, >=, <=, != знаки операцій відношення;
4. % Остаток від ділення
5. /*,*/ знаки, що використовуються для запису коментарів;
6. ; символ, котрим закінчується кожен оператор та кожен виклик функції;
7. ++,-- унарні операції збільшення та зменшення на одиницю;
8. &&,||,! знаки логічних операцій "і", "або", "ні";
9. &, | ,^ знаки порозрядних логічних операцій, котрі виконуються над однойменними бітами машинного слова ("і", "або", "ні", "виключаюче або");
10. << , >> зсув вліво, зсув вправо
11. ~ інверсія
12. ?: знаки, котрі використовуються в тернарній операції;
13. *, & знаки адресних операцій;
14. *= Множення з привласненням
15. /= Ділення з привласненням
16. %= Залишок від ділення з привласненням
17. -= Віднімання з привласненням
18. += Додавання з привласненням
19. <<=, >>= Зсув вліво з привласненням, зсув управо з привласненням
20. [,] дужки, котрі використовуються для запису індексів масивів;
21. (,) дужки, що використовуються для встановлення порядку виконання операцій та для запису аргументів функцій;
22. " знак, що використовується для задання символьної інформації (наприклад, для виводу її на екран дисплею чи на принтер);
23. ' знак, котрий використовується для задання символьних констант.

 

Щоб використовувати певні елементи пам'яті, програми використовують літерали, константи та змінні – це найпростіші програмні об’єкти. Простіше кажучи, елементи пам'яті, в яких можна зберігати конкретне значення. Будь-який, навіть найпростіший, об’єкт має:

- позначення (назву, ім’я);

- значення;

- тип;

Для об’єкта визначені ті чи інші операції, які можна застосувати до даного об’єкта.

Для кожного об’єкта виділяється ділянка в пам’яті комп’ютера. Тобто, перш ніж використовувати ті чи інші об’єкти в програмі, їх спочатку необхідно створити або, інакше кажучи, описати. Пам’ять під об’єкт виділяється згідно з їх описом.

Важливим поняттям мови є ідентифікатор Ідентіфікатори- це імена змінних, функцій і міток, що використовуються в програмі. Ідентифікатор створюється оголошенням відповідної йому змінної або функції. Після цього його можна використовувати в подальших операторах програми. Ідентификатори повинні вибиратись з врахуванням наступних правил:

1) вони повинні обов'язково починатись з літери латинського ал­фавіту або символу підкреслення (_),

2) в них можна використовувати літери латинського алфавіту, символ підкреслювання (_) і цифри; використання інших симво­лів заборонено.

Букви нижнього регістру (a,b,...,z) відрізняються від літер верхнього регісру (A,B,...,Z). Це означає, що ідентифікатори prog, ProG, PROG, pRoG вважаються різними.

Ідентифікатори можуть містити довільну кількість символів, про­те транслятор сприймає і використовує для розпізнавання різних об'єктів (імен) тільки перші 32.

Приклади ідентифікаторів:

temp1

toofpage

skip12

Компілятор С++ не допускає ідентифікаторів, які мають ту ж саму орфографію, що і ключові(службові) слова.

Ключові слова- це ідентифікатори, які мають спеціальне значення для компілятора С++. Імена об’ектів програми не можуть співпадати з назвами ключових слів.

Ключові слова - це зарезервовані ідентифікатори, які наділені певним сенсом. Змінювати їх не можна.

Основні ключові слова мови Сі.

 

asm double mutable switch
auto else new template
bool enum operator this
break extern private throw
case explicit protected try
catch float public tupedef
char for register typename
class friend return union
const goto short unsigned
continue if signed virtual
default inline sizeof void
delete int static volatile
do long struct while

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Основні засоби
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  5. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  6. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  7. А/. Поняття про судовий процес.
  8. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  9. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  10. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  11. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  12. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 625

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Меню Edit(Alt-E) | Лексеми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.