1.Актуальність теми.Сукупність 33-34 хребців утворює хребтовий стовп – основну частину скелета тулуба. Хребтовий стовп бере участь в утворенні кісткової основи грудної клітки і таза, створює опору тілу, є вмістилище для спинного мозку, місцем прикріплення м’язів, бере участь у рухах тіла. Вивчення кістки дає найціннішу інформацію еволюціоністам, палеонтологам, історикам. Поширення захворювань хребтового стовпа (деформації – скривлення – сколіоз; дегенеративні зміни – остеохондроз, запалення, туберкульозний спондиліт, пухлини) вимагає від майбутнього лікаря гарних знань будови окремих хребців, хребтового стовпа в цілому, аномалій їхнього розвитку і функціонування.
2. Навчальні цілі.Знати специфічні риси будови шийних, грудних, поперекових хребців, крижової кістки і куприка та уміти знаходити їх на скелеті, серед окремих препаратів кісток та рентгенограмах.
Уміти розрізняти I, II, VI, VII шийні, I, X, XI, XII грудні хребці.
Уміти орієнтувати хребці у просторі.
3. Базовий рівень знань та вмінь:
- з курсу біології – загальні поняття про хребтовий стовп.
4. Зміст теми заняття.При вивченні кісткової системи необхідно використовувати схему опису кісток:
Назва кістки (українською, латинською).
Класифікаційна належність кістки.
Будова кістки як органа (частини трубчастих та губчастих кісток).
Анатомічні утвори кістки (бугорки, борозни та ін.).